فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: در عملیات ضربتی پلیس مبارزه با مواد مخدر این استان، باند سوداگران مرگ متلاشی و 150 کیلوگرم تریاک از آنان کشف شد.
کد خبر: ۸۶۸۰۹۶۲
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، ناصر اصلانی اظهار داشت: مأموران مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی از طریق منابع اطلاعاتی مطلع شدند که یک باند بزرگ مواد مخدر قصد جابه‌جایی مقادیر زیادی مواد در قالب بار صیفی‌جات با یک دستگاه کامیون کشنده هوو در استان‌های شرق کشور به شهرستان ارومیه را دارند.

وی ادامه داد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تخصصی، کامیون مورد نظر را شناسایی و در میدان میوه و تره بار شهرستان ارومیه هنگام تحویل بار طی یک عملیات ضربتی توقیف و سه نفر دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در بازرسی از کامیون توقیفی، 150 کیلوگرم تریاک که در زیر بار هندوانه به صورت ماهرانه جاسازی شده بود، کشف شد، متهمان پس از دستگیری ضمن اعتراف به جرائم خود با تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضائی شدند.

وی ادامه داد: پدیده شوم و خانمان‌سوز اعتیاد بدون مشارکت مردم از میان برداشته نخواهد شد و همکاری شهروندان با پلیس در زمینه مبارزه با مواد مخدر گام موثری در برخورد با این بلای خانمان‌سوز است.

اصلانی بر ضرورت مبارزه با مواد مخدر در استان تأکید کرد و ادامه داد: مأموران انتظامی این استان می‌توانند با انجام همکاری با سایر مأموران انتظامی سایر استان‌ها راهکارهای اساسی را برای برخورد با قاچاقچیان پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: مأموران انتظامی این استان، جان بر کفان عرصه نظم و امنیت با عزمی راسخ برای کاهش تبعات اجتماعی ورود مواد مخدر به کشور تلاش می‌کنند و این عزم راسخ باید همکاری و مشارکت سایر مسؤولان و مردم شکل بگیرد.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود به میزان کشفیات مواد مخدر در آذربایجان غربی در طول امسال اشاره کرد و ادامه داد: مأموران خدوم انتظامی آذربایجان غربی از ابتدای امسال تاکنون موفق به کشف یک تن و 740 کیلوگرم انواع مواد مخدر از قاچاقچیان کالا این استان شدند.

وی با اشاره به افزایش 70 درصدی میزان کشفیات مواد مخدر در این استان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، افزود: مأموران انتظامی آذربایجان غربی در طول این مدت موفق به انهدام 14 باند مواد مخدر شده و در این زمینه 11 در دستگاه خودرو را توقیف کردند و 700 نفر را نیز دستگیر کردند.

اصلانی در بخش دیگری از سخنان خود به انهدام یک باند تهیه و توزیع مواد مخدر از نوع مرفین اشاره کرد و ادامه داد: مأموران انتظامی استان در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت باند مواد مخدر در آذربایجان غربی موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

وی ادامه داد: مأموران انتظامی این استان با انجام اقدامات تخصصی و پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه این قاچاقچیان شده و در بازرسی از مخفیگاه این متهمان مقدار 242 کیلوگرم مواد مخدر را از نوع مرفین کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: مأموران انتظامی آذربایجان غربی در این راستا هشت نفر را دستگیر کرده و پس از تشکیل پرونده مقدماتی به مقامات قضائی استان ارجاع دادند.

وی افزود: مأموران انتظامی استان از متهمان تعداد دو قبضه اسلحه جنگی و هفت دستگاه خودروی سواری را نیز کشف و ضبط کردند.

ارسال نظرات