خبرهای داغ:
او بر سر عهد است و ما بی عهدیم. همه چیز مهیای اوست، ولی ما مهیا نیستیم. او میان ماست و ما از او غریبه ایم. او غریب غریب سر می زند ولی سکوت کر کننده است.
کد خبر: ۸۶۸۰۹۶۰
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، امام صلح، امام عدل، امام عشق! او که در غیبت است، صفا در غیبت است؛ وفا در غیبت است؛ سخا در غیبت است. او که در غیبت است، خوبی در غیبت است؛ امانت در غیبت است، صراحت در غیبت است. ولی نه او که در غیبت نیست، او هست ما نیستیم. او آمده؛ ما نیامده ایم. او در می یابد، ما در نمی یابیم. او در میان ما است، ما در خود نیستیم.

او بر سر عهد است و ما بی عهدیم. همه چیز مهیای اوست، ولی ما مهیا نیستیم. او میان ماست و ما از او غریبه ایم. او غریب غریب سر می زند ولی سکوت کر کننده است.

او سر قرار ایستاده؛

قرارمان از بی تابی شعبان بود تا بی نهایت؛ تا نهایتِ بی نهایت، تا ممکنِ ناممکن، تا قرارِ بی قرار. اما ما کجای قرار ایستاده ایم که دست هایمان دستهایش را نمی-شناسد.

آخ! که از ما گذشت؟!

گویا آفتاب هم از سر شرمساری گرما گرما کم می آورد که بودنش را اندازه نیست. کهکشان ها، کائنات گوییا در التهابند که هر چه کنند قامت او را راست ناید!

امام خاتم، سراعظم، چکیده انبیا، اختصار ائمه و اولیا، او که قرآن ناطقِ اول است، او که کاتب سرنوشت است به اذن و فرمان احدیت متعال، او که ِسر والعصر است، ترجمان والقدر است، عین والشمس است، شمشیرحق، ذوالفقارِ دو دم، یک دم عدل، یک دم کرم به دست او، ردای رسالت ختم المرسلین بر دوش او، زره داودی بر تن او، خاتم سلیمانی بر انگشت او!

او طلوع کرده است و ما گرد لحظه طلوع او، به سرور او را می خوانیم. او، ضمیرغایب، اما دانای مطلق! قائم برحق!

از خون حیدر و سلاله اطهر! گونه سرخ قرارِ او پهلوی مادر است و فرق پدر!

جگرعمو و رأس خون خدا!

و او امتداد سجده سجاد است، وارث علمِ شکافندهِ علم است، سالک مسیر صادق آل پیامبر است که زخم کظمِ غیظ بر تن دارد به یادگار زندان عباسی. او دردانه-ی رضای ایران است که نشانه ی تقواست وحجتِ مسیر جدش علی النقی است. او نشانه اسارت پدر است. او زاده اسارت است.

گره گشای علما و عرفا. دیدار او حل معما بوده برای اهل علم.

چه سری است که می گویند صدرالدین محمد قوام شیرازی همان ملاصدرای معروف ما، آخرین فیلسوف شرق، در زمان اقامتش در قم در روستای کهک از محضر استادی عارف که سیدی بوده از تبار معصومین، تلمذ کرده و این سید عالمِ عارف ناشناس است نه ردی و نه اثری؛ نه در کتب و آثار و نه در اقوال! فقط امام زاده ای هست در فراز تپه ای در همان روستای کهک که زمان حیات او مقارن است با حضور ملاصدرا در روستای کهک قم! به قولی او همان استاد ناشناسِ ملاصدرا است یا حلقه ی واسطه ی فیض! آخر ملاصدرا بعد از طی طریق و حضور روحانی در کهک، نایل به مقامی شد که امروز به آن مفتخر است صدرالمتألهین و تألیف اسفار اربعه، اثر گرانسنگ او، حاصل همین دوران کشف و شهود است.

مقصود آنکه چگونه می توان کیلد راز و رمز احاطه ملاصدرا به تمامی علوم عقلی و نقلی زمان خود و پیش ازخود را در تمامی عرصه¬ها با همه¬ی تناقضات و تضادها، مشابهات، مغایرات و مجاورات را بدون تمسک به ساحت صاحب عصر و نیز تشرف به ناحیه معرفتی ایشان تصور کرد؟

ابوعلی سینا نیز چنان ملاصدار و پیش از او، پرکار و پر تحقیق بود اما ملاصدرا نشد و نبود چرا که ملاصدرا صاحب منظومه¬ای کامل است که چکیده همه اعصار پیش از خود و زمان خود است که بوعلی و آثارش بخشی از آن!

حتی شیخ شهید شهاب الدین سهرودی نیز با همه کوتاهی عمر در حدود 30 یا 32 سال با شماری از تألیفات گران و عمیق همچون عقل سرخ، حکمه الاشراق، صفیر سیمرغ و آثار دیگر با حضور و لمس ناحیه ی معرفتی صاحب عصر با روش خاص خود که روز را تا شب در حجره و در انزوا بود و شب هنگام تا سحر در کنکاش و تلاش علمی و تحقیقی و طی طریق، به مقام اشراق رسید. او شیخ اشراق بود.

شرق، نور و شهاب و ...

در ادبیات هم و در عرفان هم، جهت همه مسیرها به سمت ناحیه معرفتی صاحب-عصر است.

شمس تبریزیِ مولانا، لمعه ای از نور صاحب عصر است. شمس است، نور است:

جمله ی بی قراریت از طلب قرار تو ست

طالب بی قرار شو تا که قرار آیدت

حافظ علیه الرحمه هم که خود به زبان خود می¬گوید:

در این شب سیاهم گم گشت راه مقصود

از گوشه ای برون آی ای کوکب هدایت

یا:

ای غایب از نظر به خدا می سپارمت

جانم بسوختی و به دل دوست دارمت

و شاید سعدی شیرازی هم:

خبرت خراب تر کرد جراحت جدایی

چو چراغ آب روشن که به تشنه گان نمایی

در عصر حاضر نیز امام راحل(ره) که منظومه حکمی و معرفتی انقلاب اسلامی را بر محور مهدویت بنیان گذاری کرد نیز به صراحت می فرماید:

انتظار فرج از نیمه خرداد کشم!

و رهبر معظم انقلاب نیز:

خدا کند که کسی حالتش چو ما نشود

ز دام خال سیاهش کسی رها نشود

و.....

سخن آخر اینکه نیمه شعبان، نیمه ی عشق است ، منتظریم که عشق کامل گردد؟!

منبع: اروم نیوز

ارسال نظرات