خبرهای داغ:
نماینده منتخب مردم میاندوآب در مجلس دهم:

ایجاد مناطق آزاد تجاری در سفر رئیس جمهور به آذربایجان‌ غربی مورد توجه قرار گیرد

نماینده منتخب مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی باید در سفر رئیس جمهور به آذربایجان‌غربی مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۸۶۸۰۹۵۳
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، جهانبخش محبی‌نیا با اشاره به سفر آتی رئیس جمهور به استان آذربایجان‌ غربی اظهار داشت: با توجه به اینکه این منطقه از نظر صنعت و بخش‌های کلان از استان‌های عقب مانده و محرم کشور است بنابراین باید تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌های جدیدی در استان اتخاذ شده تا مولفه‌های رشد اقتصادی استان تحریک شوند.

نماینده منتخب مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه انتظار معجزه و رشد اقتصادی جهشی و فراتر از عقل و منطق در استان نمی‌رود گفت: اما باید توجه داشت که ظرفیت‌های موجود در آذربایجان‌ غربی می‌تواند فواید بسیار فراوانی برای توسعه اقتصادی کشور به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به مطالبات جدی مردم از رئیس جمهور تصریح کرد: بی‌شک توجه جدی به امر کشاورزی و رفع نیازهای کشاورزان با توجه به اینکه آذربایجان‌ غربی یک استان کشاورزی است و علاوه بر آن تصمیم جدی برای گسترش صنایع تبدیلی برای صادرات به کشورهای همسایه باید در این سفر مورد توجه قرار گیرد.

محبی‌نیا افزود: متاسفانه هم‌اکنون آذربایجان‌ غربی در صنعت جزو استان‌های ضعیف محسوب شده و راه‌اندازی مجتمع پتروشیمی میاندوآب در کنار پتروشیمی مهاباد می‌تواند چهره جنوب استان را تغییر دهد.

نماینده منتخب مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: علاوه بر آن فعال کردن معادن طلا و اختصاص سهمی چشم‌گیر به عمران و توسعه تکاب و استان می‌تواند اقتصاد آذربایجان‌ غربی را دگرگون کند.

محبی‌نیا اظهار داشت: مسئله گردشگری در جنوب و شمال استان نیز بسیار اثربخش بوده و علاوه بر آن باید به ترمیم جاده‌های مواصلاتی آذربایجان‌ غربی نیز توجه کافی کرد و علاوه بر آن در سفر ریاست جمهوری باید راه‌کارهای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بررسی و مقرراتی برای سهولت در این امر در نظر گرفته شود.

وی بیان کرد: بی‌شک ایجاد منطقه آزاد تجاری و ویژه اقتصادی در شهرهایی هم‌چون پیرانشهر، سردشت و میاندوآب می‌تواند شاخص‌های اقتصادی استان را به سمت رشد و توسعه بکشاند.

محبی‌نیا گفت: باید توجه داشت که استان آذربایجان‌ غربی در محیط‌های دانشگاهی شاخص مناسبی نداشته و باید دانشگا‌های مادر در میاندوآب، خوی و مهاباد راه‌اندازی شود.

نماینده منتخب مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی افزود: بنابر این متاسفانه اقتصاد استان از ابتدای انقلاب اسلامی با تهدیدها و آسیب‌های فراوانی مواجه بوده و اگر تسهیلات مناسبی در این سفر برای آذربایجان‌ غربی در نظر گرفته شده و از مقوله امنیت موجود در استان نهایت بهره را ببرند، می‌توان رتبه استان را در دو سال آینده حداقل چهار رتبه ارتقا دهند.

ارسال نظرات