مسؤول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه دامغان گفت: عداوت دشمنان با فرهنگ مهدویت و انتظار ابعاد مختلف و گسترده‌ای دارد که یکی از آنها رواج ناامیدی در بین جوانان جامعه اسلامی است.
کد خبر: ۸۶۸۰۹۳۲
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین دکتر فدائی، نماینده ولی فقیه در دانشگاه جامع دامغان در مراسم پرفضیلت احیای شب نیمه شعبان که به همت هیئت بنی‌فاطمه(س) با حضور امام جمعه، روحانیان و جمع کثیری از جوانان و عاشقان فرهنگ انتظار در مسجد عالمی دامغان برگزار شد، اظهار داشت: شیعه در اعتقاد به منجی سرآمد همه مذاهب و ادیان است، زیرا هیچ یک از آنها قادر نیستند همچون مذهب ما وجود مصلح را اثبات کنند و چون شیعیان عاقلانه و عاشقانه ظهور اورا انتظار نمی‌کشند.

استاد دانشگاه دامغان اضافه کرد: امید از آموزه‌های مهم اسلام ناب محمدی و مذهب پویای شیعه و جزء لاینفک فرهنگ انتظار است، حال آنکه دشمن می‌کوشد با رواج ناامیدی، مادی گرایی و پوچ گرایی و ایجاد تردید در اعتقادات جوانان ما نسبت ظهور مهدی موعود و ضرورت تلاش برای ساختن جامعه‌ای بهتر، امید را از آینده سازان ما بگیرد که متأسفانه ترس جوانان ما از ازدواج و تأخیر در این امر به دلیل بیم داشتن از کمبود‌های مالی، نشانه‌هایی از فعالیت دشمن است.

وی با بیان اینکه اعتقاد به غیب از اصول ایمان است، اینکه ما بپذیریم همه چیز مادیات فانی نیست و در عالم چیزهایی وجود دارد که ما قادر به دیدن آنها نیستیم، همانا از مصادیق بارز ایمان به غیب اعتقاد به غیبت امام زمان(عج) است، افزود: همان‌گونه که مبعوث شدن پیامبران از الطاف بزرگ خداوند به آدمیان بوده، وجود حضرت حجت و ظهور ایشان در میان انسان‌ها نیز از الطاف بزرگ حضرت حق است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه دامغان با اشاره به اینکه نباید امام زمان(عج) را تنها برای خود و امیال و آرزوهایمان بخواهیم، به بیان برخی وظایف منتظران حقیقی مهدی آل محمد(عج) پرداخت و خاطر نشان کرد: عمل به فریضه مبارک امر به معروف و نهی از منکر با علم به بایسته‌های آن از مهمترین وظایف مهیا کنندگان شرایط ظهور و منتظران واقعی منجی عالم بشریت است.

حجت الاسلام والمسلمین فدائی با ذکر این مطلب که ما غرق در نعمت ولایت هستیم، همانا همه عام دست به دست هم می‌دهند تا ما با حضور در مجالس اهل بیت(ع) هدایت شویم، تصریح کرد: اگر الطاف وجودی و یاری‌های امام عصر(عج) را نمی‌بینیم یا درک نمی‌کنیم، از نقص بینش و بصیرت دینی ما است، باید خود را مهیا سازیم و دعا کنیم تا ظهور مهدی آل محمد(عج) به غربت و مظلومیت شیعه پایان دهد.

گفتنی است، قرائت مناجات شعبانیه توسط حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی شاهچراغی، مولودی خوانی جواد خسروی و اهداء جوایز برگزیدگان مسابقات حفظ قرآن و کتابخوانی ویژه شرکت کنندگان در اعتکاف سالجاری شهرستان دامغان از دیگر بخش‌های این مراسم معنوی بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها