نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری

زمین خوردن های ما نه بخاطر مکر شیطان بلکه بخاطر نفس اماره است

عضو خبرگان رهبری گفت: شیطان می‌خواهد ما را از مسیر اصلی منحرف کند اما مکر ضعیفی دارد که زمین خوردن‌های ما به سبب نفس اماره است که در مسیر گناه قرار می‌گیریم.
کد خبر: ۸۶۸۰۹۲۳
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، آیت‌الله سید رحیم توکل عصر امروز در همایش مهدویت و بیعت در دانشکده علوم قرآنی آمل, بهره‌گیری از فرهنگ مهدویت را زمینه‌ای برای نجات و رستگاری انسان دانست و اظهار داشت: انسان باید در این مسیر ارزنده و والا تلاش کند تا خداوند متعال، انبیای الهی و امام زمان(عج) از آنها راضی باشند.

وی با بیان اینکه قرآن کریم برای ما برنامه‌های ارزنده‌ای در مسیر زندگی قرار داده تا مظهر قدرت الهی شویم، افزود: این کتاب نورانی برای بشر فرستاده شده تا راه را به همه ما نشان دهد.

توکل با تاکید براینکه افرادی که با اراده قوی تایید به یگانگی خداوند متعال کنند و در این مسیر استقامت داشته باشند بسیار ارزشمند و گرانقدر است، اظهار داشت: انسانی برای رسیدن به مقام والا راهی سخت و زمانبری را در پیش دارد و باید از دشواری‌هلی زیادی بگذرد؛ راه طولانی برای رسیدن به این خواسته‌هایش در پیش دارد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه برای راه قرب الهی راه ساده‌ای در پیش نیست و در این مسیر با بی‌توجهی و بی‌مراقبتی در راه سقوط  قرار می‌گیریم، تصریح کرد: برای رسیدن راه سعادت باید سختی‌ها را به جان خریده تا در یک مسیر اقدام قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باید کاری کرد تا از غبار هوا و هوس بیرون آمده و در طریق بهره‌گیری از تعالیم دینی گام برداشت، گفت: اگر انسان خود را کنترل کند به جایگاه رفیعی می‌رسد که ضرورت دارد خود را در مسیر اقدام قرار دهیم.

توکل عنوان کرد: شیطان می‌خواهد ما را از مسیر اصلی منحرف کند اما مکر ضعیفی دارد که زمین خوردن‌های ما به سبب نفس اماره است که در مسیر گناه قرار می‌گیریم و باید کاری انجام دهیم تا رحمت حضرت حق بر ما نازل شود.

منتخب مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تاکید براینکه برای جان سالم بردن باید ایمان، عمل صالح، دعوت به حق و استقامت خود را قوی کنیم، اظهار داشت: زمانی که این امور انجام شد از خسران بیرون آمده و اهل نجات می‌شویم.

توکل با بیان اینکه از مولای خود خبر نداریم که باید بررسی کنیم امام زمان(عج) چه میزانی از ما رضایت دارد، افزود: ما گناه می‌کنیم و این وجود نورانی ناله می‌زند که گویا برای ما غیبتی در کار نیست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار