سخنگوی دولت در جلسه شورای اداری مازندران گفت: میزان تولید و صادرات نفت نسبت به قبل از برجام دو برابر شد اما قیمت‌ها دارد بالا می‌رود.
کد خبر: ۸۶۸۰۹۱۴
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،جلسه شورای اداری مازندران دقایقی پیش با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی کشور آغاز شد.

این جلسه با حضور مدیران‌ کل دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران استان مازندران در حال برگزاری است.

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در این جلسه اظهار کرد: شهادت مازندرانی‌ها به‌ عنوان مدافعان حرم مایه افتخار مردم دیار علویان و کل کشور است.

وی با بیان اینکه مدافعان حرم شجاعانه و با تشخیص درست در راه اسلام به‌ شهادت رسیدند، ادامه داد: امیدواریم با کمک شهدای مدافع حرم مازندرانی و شهدای دفاع مقدس بتوانیم رسالت خود را عملی کنیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با بیان اینکه دولت فقط به خیابان پاستور ختم نمی‌شود، بلکه تمام قوا و سازمان‌ها در موفقیت دولت نقش دارند، خاطرنشان کرد: اقتصاد کشور در چند سال اخیر به دیوار تحریم بسته بود و کشور مشکلات بسیاری را متحمل شد.

نوبخت با اشاره به اینکه در دولت یازدهم باید زنجیرهای ناجوانمردانه تحریم را از دست و پای اقتصاد کشور دور می‌کردیم، تبیین کرد: دولت با همکاری قوای دیگر به توافق با جهان پرداخت و در این زمینه دیدگاه‌های متفاوتی درباره برجام وجود دارد و ما همه حرف‌ها را شنیدیم و مانع حرف زدن و انتقادها نشدیم.

وی با بیان اینکه میزان تولید و صادرات نفت نسبت به قبل از برجام دو برابر شد، تأکید  کرد: در دوران تحریم عدم سرمایه‌گذاری در ایران توصیه شده بود، اما پس از برجام 9 رئیس جمهور و پنج نخست وزیر وارد کشور شدند.

رئیس سازمان برنامه‌ریزی و بودجه کشور با بیان اینکه هیچ کدام از رؤسای جمهور کشورهای دیگر برای دید و بازدید به ایران نیامدند و همه برای سرمایه‌گذاری آمدند، تشریح کرد: باید از این ظرفیت به نحو شایسته بهره‌گیری شود.

نوبخت با اشاره به اینکه تورم فزاینده دوران تحریم مردم را در رنج درگیر کرده بود و اقتصاد ما با منفی روبه‌رو بود، یادآور شد: مرکز آمار، نرخ تورم برای فروردین‌ماه را 4 درصد و اردیبهشت‌ماه را نیز منفی 4 درصد اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه نرخ تورم 12 ماه منتهی به فروردین‌ماه به 10.2 درصد کاهش پیدا کرد، توضیح داد: نرخ تورم در آستانه تک رقمی شدن است اما قیمت‌ها دارد بالا می‌رود.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه کشور برای اینکه در رقابت‌ها موفق شود باید هشت درصد رشد اقتصادی داشته باشد، اضافه کرد: براساس مرکز آمار به‌ طور متوسط رشد اقتصادی ما 2 درصد است.

نوبخت با بیان اینکه برای 7 هزار و 500 واحد تولیدی غیرفعال شناسنامه مهیا شد و تسهیلاتی را در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: از استاندار مازندران در ماه‌های جاری درباره راه‌اندازی دوباره واحدهای غیرفعال گزارش بخواهید.

وی با بیان اینکه 4 هزار واحد در کشور تکمیل شده است، اما سرمایه در گردش ندارد که تعدادی از آنها در مازندران وجود دارد، اظهار کرد: 16 هزار میلیارد تومان به‌ صورت تسهیلات و 800 میلیارد تومان به‌صورت یارانه در نظر گرفتیم، اما به شدت با محدودیت منابع روبه‌رو هستیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ما موظف به اجرای طرح‌های اقتصادی و ایجاد اشتغال هستیم که باید آماده و تا پایان سال به ایشان گزارش ارائه دهیم، بیان کرد: مهلتی برای توقف نداریم و باید با شتاب بیشتری به‌سمت پیشرفت اقتصادی حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه از اول فروردین‌ماه استان به استان در حال بازدید هستم و همه مباحث اقتصادی و برنامه‌ریزی کشور را زیر نظر خواهم گرفت، تصریح کرد: ما بیش از 2 هزار طرح عمرانی ناتمام داریم و حدود 500 میلیارد تومان بودجه می‌خواهد تا تمام شود.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه طرح‌ها و پروژه‌ها باید از طریق مشارکت عمومی اجرایی شود و در استان‌های کشور به بررسی این مسئله پرداختیم، افزود: همه وعده‌های رئیس جمهور در سفر به مازندران در همین دولت باید اجرایی شود.

نوبخت با بیان اینکه برنامه توسعه پنج سال آینده مازندران باید در اختیار دولت قرار گیرد تا برنامه‌ریزی دقیقی در تمامی زمینه‌های این استان صورت گیرد، گفت: به‌ جای اینکه مسئولان در تهران برای استان نسخه بپیچند، خود مسئولان استانی برای توسعه استان برنامه‌ریزی کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با اشاره به اینکه استان‌های شمالی برای شمال کشور برنامه‌ریزی کنند و به دولت ارائه دهند، افزود: همه با تلاش یکدیگر به استان‌های شمالی کشور حرکت دهیم.

نوبخت در پایان مطرح کرد: در سازمان برنامه‌ریزی کشور تهاجمی عمل می‌کنیم تا بتوانیم گره از مشکلات جامعه برطرف کنیم.


ارسال نظرات
پر بیننده ها