نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت جانشین عام حضرت ولی عصر(عج) که ولی فقیه است را تنها نخواهیم گذاشت؛ بیعت با امام زمان(عج) جدای از بیعت با ولی فقیه نیست.
کد خبر: ۸۶۸۰۸۷۸
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله سید احمد خاتمی شنبه شب در مراسم شب نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران که در شبستان کربلا برگزار شد، با اشاره به اهمیت شب میلاد امام زمان(عج) اظهار کرد: شب نیمه شعبان شبی است که در کنار شب‌های قدر باید تعریفش کرد؛ بنابراین احیای امشب مثل احیای شب‌های قدر استحباب دارد.

وی ادامه داد: سند مسجد مقدس جمکران فقط روایت حسن بن مثله جمکرانی و تأویلش نیست که کسانی سند و دلالت آن را زیر سؤال می‌برند چرا که مهم‌تر از روایت او، اهتمام علماء و فقها به این مکان مقدس است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به توجه آیت‌الله العظمی بروجردی به مسجد مقدس جمکران ابراز کرد: ایشان گفتند اگر می‌توانستم پنج نماز یومیه را در مسجد مقدس جمکران بخوانم این کار را انجام می‌دادم.

خاتمی با تاکید بر اینکه نباید تردید داشت جمکران، مکان مقدس و مورد توجه حضرت ولی‌عصر(عج) است، عنوان کرد: بیعت با امام زمان(عج) بیعت بیعت با نبی اکرم(ص) است و بیعت با پیامبر اکرم بیعت با خداوند است که در قرآن کریم این مسأله مشاهده می‌شود.

وی در مورد عناصر بیعت با حضرت ولی‌عصر(عج) گفت: با امام زمان(عج) بیعت با دین، قرآن، معنویت و آوردن دین در متن زندگی است؛ دین تشریفات و مسئله‌ای در حاشیه زندگی نیست چون دین باید در متن زندگی باید باشد.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: وقتی حضرت ولی‌عصر(عج) می‌خواهد از یارانش بیعت بگیرد می‌گوید بنده خدا و مطیع نبی اکرم(ص) باشید، فرهنگ قرآن را زنده کنید و آنچه را که قرآن می‌رانده از خود دور کنید، ضد ارزش‌ها را از زندگی‌ بزدایید و برای حاکمیت فرهنگ دین کمک کنید.

خاتمی با اشاره به روایات پیرامون حضرت ولی‌عصر(عج) خاطرنشان کرد: امام صادق(علیه السلام) فرموده در دوره غیبت حضرت ولی‌عصر(عج) امتحان دین‌داری و دین مداری وجود دارد که امتحان سختی است.

وی با اشاره به معضلات فضای مجازی در جامعه کنونی عنوان کرد: امروزه فضای مجازی به عنوان یک ابزار در دست کسانی قرار گرفته که دین، اخلاق، عفت و پاکی را هدف قرار دادند که نه تنها در کشور ما، بلکه در همه جهان این تهاجم فرهنگی که بنیانش از آمریکا است در حال صدور است.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه باور کنیم در حال جنگ نرم تمام عیار با دشمنان دین هستیم، اظهار کرد: با حضرت ولی‌عصر(عج)، این بزرگی که ما را می‌بیند و صدای ما را می‌شنود بیعت کنیم که پاسدار دین باشیم و مقابل دشمنان بایستیم.

خاتمی اضافه کرد: حضرت ولی‌عصر(عج) در نخستین سخنش می‌گوید وقتی ما قدرت پیدا کنیم، قدرتمان را در خدمت دین به کار می‌گیریم؛ یعنی ماموریت حکومت دینی گسترش دینی است و حاکمیت ولی عصر(عج) به هنگام ظهور در خدمت دین و ارزش‌های دینی و فرهنگ‌های دینی است.

وی تاکید کرد: به مسؤولانی که می‌خواهند امام زمان(عج) مهر تاییدشان را بزند می‌گویم بیعت شما با ولی‌عصر(عج) این است که تمام همتتان را برای گسترش ارزش‌ها و فرهنگ‌های دین به کار گیرید.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: حالا که به برکت خون شهیدان حاکمیت دین در این کشور گسترده شده حاکمیت دین را به خانه، اداره، محل کار و... بیاوریم تا هر کجا گذر می‌کنیم جلوه ارزش‌های‌دینی را ببینیم چون وقتی با این بیعت نزدیک بشویم قلب امام زمان(عج) را شاد کردیم.

خاتمی با بیان اینکه بیعت به موضع داشتن برابر باطل و انحراف است، گفت: حق و باطل را با فطرتمان می‌شناسیم و برابر باطل موضع داریم.

وی با تاکید بر اینکه در جایی که حق و باطل روشن است نباید بی‌طرف باشیم، ابراز کرد: امیرالمومنین(ع) می‌فرماید هرکسی جانبدار حق نباشد و در مسئله‌ای روشن بی‌طرف باشد علیه ما اهل بیت(ع) است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه بیعت با حضرت ولی‌عصر(عج) ایستادن برابر باطل است، گفت: کیست که نداند طاغوت اعظم به تعبیر مقام معظم رهبری دولت زیاده خواه و مستکبر آمریکا است؟ می‌شود کسی خود را منتظر امام زمان(عج) بداند و جانش مملو‌ از نفرت از استکبار نباشد؟ کیست که بتواند انکار کند این دنیای استکبار برابر تمامیت اسلام ایستاده و تشیع و مکتب اهل بیت ایستاده است؟

خاتمی با بیان اینکه دشمنان با ما می‌جنگند تا دست از دین برداریم ولی به لطف خداوند نمی‌توانند در این امت امام حسینی و امام زمانی و در کشور خانه امام زمان(عج) کمترین سلطه را پیدا کند، خاطرنشان کرد: بیعت با ولی‌عصر(عج) این است که برابر باطل بوده و از استکبار و فرهنگ آن نفرت داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: بهائیت از روز تاسیس با رژیم صهیونیستی و دولت سیاه آمریکا عجین بوده و از اول انقلاب دنیای استکبار حامی آنها بوده است.

خاتمی با انتقاد از اینکه ملاقات با بهائیان را مطابق فرهنگ حقوق بشر می‌دانند، گفت: با ایادی استکبار ملاقات کردن هیچ توجیهی ندارد و کسانی که از این ملاقات سیاه تمجید می‌کنند در گناه آن شریک هستند.

وی با بیان اینکه بیعت با امام زمان(عج) موضع برابر باطل و انحراف است، تصریح کرد: می‌گویند مگر امامان با کفار و مشرکان ملاقات نداشتند؛ این چه منطق نادرستی است؟ رفتن نزد مشرکان و گفتن حقوق بشر نادرست است؛ بیعت با امام زمان(عج) این است که برابر باطل به هر شکل باید بایستیم.

این استاد حوزه علمیه گفت: حضرت ولی‌عصر(عج) وقتی پنج ساله بود برابر باطلی مثل عمویشان جعفر کذاب که به نماز امام عسکری(ع) ایستاد و او را کنار زد که هواداران امام زمان(عج) و بیعت کنندگان با او با تمام وجود تا آخرین نفسشان مقابل انحراف و باطل ایستادند.

خاتمی با بیان اینکه یکی دیگر از بیعت‌ها با امام زمان(عج) بعیت با ولی فقیه است، گفت: در ماه مبارک رمضان سال 60 هجری قمری سید الشهداء(علیه اسلام)، مسلم بن عقیل را به کوفه فرستاد و پانزدهم شوال سال 60 هجری قمری جناب مسلم به کوفه رسید. از آن زمان تا مغرب نهم ذی الحجه با ایشان بیعت 120 هزار نفری کردند ولی بعد از نماز مغرب این تعداد به 4 نفر و پس از نماز عشاء تعداد آن به صفر رسید؛ از آن زمان تاکنون یک هزار و 370 سال می گذرد اما همچنان این خون دل و زخم را در جانمان داریم که چرا حسین فاطمه را تنها گذاشتیم.

وی ادامه داد: ممکن است مسلم را تنها گذاشتند ولی ما جانشین عام حضرت ولی عصر(عج) که ولی فقیه است را تنها نخواهیم گذاشت؛ بیعت با امام زمان(عج) جدای از بیعت با ولی فقیه نیست.

خاتمی تصریح کرد: بیعت با ولی فقیه تنها به شعار نیست و عبارت است از اطاعت، همراهی و اجرای فرهنگ ولایت که فرهنگی روشن است و ابهامی در آن نیست.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: ولی فقیه نفوذ را مطرح کردند که این خطر را همه ببینند؛ ولی فقیه هشت سال بعد از فتنه فتنه‌گران همچنان فتنه را به عنوان زخم کهنه عنوان می‌کنند و می‌گویند شکایت آن را نزد خداوند می‌برد.

وی یادآور شد: بیعت با ولی‌عصر(عج) بیعت با جانشین ایشان و تنها نگذاشتن آن حضرت است.

ارسال نظرات