نهالستان کوشکن زنجان ظرفیت تولید ۵ میلیون نهال از یک میلیون نهال فعلی را دارد.
کد خبر: ۸۶۸۰۷۷۸
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به اینکه نهالستان کوشکن زنجان ظرفیت تولید ۵ میلیون نهال از یک میلیون نهال فعلی را دارد، گفت: افزایش میزان تولیدات نهالستان کوشکن نیازمند تخصیص اعتبار است.

بهمن اسکندری افزود: نهالستان کوشکن در زمینی به مساحت 45 هکتار ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: در 22.2 هکتار از نهالستان کوشکن کاشت نهال انجام شده و مابقی زمینها به جنگل دست کاشت و غیره اختصاص داده شده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه نهالستان کوشکن به 27 قطعه تقسیم شده است، ابراز کرد: در 80 قطعه شاسی و سازه بتنی نیز تولید نهال انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آب مورد نیاز برای تولید نهال در این نهالستان از طریق دو حلقه چاه با میزان خروجی 20 لیتر در ثانیه تامین می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر 22 گونه نهال جنگلی، توسعه فضای سبز و غیره تولید می‌شود.

اسکندری به ظرفیت تولید بیش از یک میلیون نهال در نهالستان کوشکن اشاره کرد و یادآور شد: این نهالستان در فاصله 5 کیلومتری شهر زنجان قرار دارد.

وی با بیان اینکه به منظور افزایش میزان تولیدات نهالستان کوشکن نیازمند اعتبار هستیم، بیان کرد: در صورت تامین اعتبار میزان تولیدات نهالستان به 5 میلیون اصله نیز افزایش می‌یابد.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان خاطرنشان کرد: نهالستان کوشکن به دلیل وجود زیرساختهای لازم ظرفیت تولید بیش از یک میلیون نهال را دارد.

ارسال نظرات