مسئول سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان:
مسئول سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه رشد و توسعه اقتصادی در هر سرزمینی، متکی به قدرت تولیدی آن سرزمین است اظهار کرد: قدرت تولیدی، خود عامل عمده در تفاوت های فضایی است.
کد خبر: ۸۶۸۰۷۵۱
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱

حسن حبیبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، با بیان اینکه رشد و توسعه اقتصادی در هر سرزمینی، متکی به قدرت تولیدی آن سرزمین است اظهار کرد: قدرت تولیدی، خود عامل عمده در تفاوت های فضایی است.

وی تصریح کرد: کشورهایی که از قدرت تولیدی بالایی برخوردارند، علاوه بر تامین نیازهای مصرفی جمعیت خود، مازاد تولید راصادر نموده و ازطریق آن، ارز کافی را برای تامین واردات کسب می کنند.

مسئول سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه از طریق افزایش تولید، ارزش افزوده و درآمد ملی کشور افزایش می یابد گفت: در این راستا امکان سرمایه گذاری های مجدد بوجود خواهد آمد.

حبیبی با بیان اینکه بسیاری از کشورها، با کسب موقعیت مناسب در تولید و ایجاد ارزش افزوده بیشتر از طریق تولید، به انباشت ثروت رسیدند اضافه کرد: انباشت ثروت و دسترسی به سرمایه کافی،کاربرد تکنولوژی پیشرفته را برای آنها میسر ساخته و بدنبال آن، از قدرت تولیدی بهتری برخوردار شده اند.

وی ادامه داد: قدرت تولیدی، قدرت رقابت کشورها را در مقیاس بین المللی بالا برده و موقعیت مناسبتری را در بازارهای جهانی رقم خواهد زد.

مسئول سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه پیامد این سیرحرکتی، افزایش مقیاس و کیفیت تولید است که خود کاهش هزینه تولید را به دنبال دارد یادآور شد: ارتقای کیفیت تولید و کاهش هزینه آن، قدرت رقابت بیشتری رابرای آن کالای تولیدی سبب شده و در نتیجه،موقعیت مناسبتری در بازارهای بین المللی بدست خواهد آورد.

حبیبی خاطرنشان کرد: اگر این حرکت تولیدی مستمر و بادوام باشد، دوره تسلسل مثبتی را برای مکان تولیدی بوجود آورده و فعالیت های جنبی مورد نیاز این حرکت تولیدی، سبب رشد بیشتر در مکان شده و قطب رشد را بوجود می آورد. قطبی که دارای تفاوت بسیار با سایر فضاهای تولیدی است.

وی افزود: چنین روندی از تولید، مسلما فعالیت و اشتغال بسیاری را همراه با افزایش درآمد در پی دارد.

حبیبی در پایان با تاکید بر اینکه برای رسیدن به این موقعیت و سطح از تولید،به یک نیروی فعال کاری و دارای مهارت و تخصص کافی، همراه با وجدان کاری و روحیه جهادی،نیاز است گفت: چنین نیست برای تربیت نیروی کار و سرمایه گذاری های انسانی باید به این جهت دهی ها توجه داشت.

ارسال نظرات