خبرهای داغ:
رییس اداره اوقاف وامورخیریه شهرستان شوش از شروع عملیات آینه کاری حرم مطهر حضرت دانیال نبی(ع) در شوش خبر داد.
کد خبر: ۸۶۸۰۷۴۴
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶

محمد حسن پورنعمت روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار بسیج افزود: عملیات آینه کاری اطراف ضریح و شبستان های قدیمی پس از مدتها توقف ، به تازگی شروع شده و تا پنج ماه آینده تکمیل می شود.

وی گفت: برای اجرای این طرح با 500متر مربع بیش از یک میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شوش اظهار کرد:شبستان قسمت خواهران تکمیل شده و شبستان برادران توسط هنرمندان شیرازی درحال آینه کاری می باشد.
وی از خیرین و عاشقان اهل بیت(ع)خواست با اهدای کمک های مالی خود این اداره را در اجرای طرح توسعه حرم حضرت دانیال (ع) یاری کنند.
پورنعمت در ادامه از خیران و نیکوکاران خواست تا با واریز کمکهای نقدی خود به شماره حساب 128 و با شناسه 93004158209 بانک ملی، به حساب آستان مقدس حضرت دانیال نبی (ع) در این امر مقدس مشارکت کنند.
رییس ادره اوقاف وامورخیریه شهرستان شوش حرم مطهرحضرت دانیال نبی (ع) را یکی از بقاع شاخص استان دانست و یادآور شد: آستان مقدس حضرت دانیال نبی (ع) هر ساله در ایام تعطیلات و مناسبت های مذهبی شاهد حضور خیل عظیم زائران و گردشگران از داخل و خارج کشور بوده و می طلبد برای تبدیل شدن به قطب فرهنگی و گردشگری، امکانات و زیرساخت های لازم برای رفاه حال گردشگران و زوار این مکان مقدس فراهم شود.
حضرت دانیال (ع)از پیامبران بزرگ الهی است که در سال 598 ق. م در اورشلیم (بیت المقدس)دیده به جهان گشود.
دانیال کلمه ای عبری است که به معنای "خدا قاضی و حاکم من است” می باشد آن حضرت حوادث آینده و بعثت پیامبر آخر الزمان را در کتاب خود پیش گویی کرده است.
پس از تصرف شهر بابل توسط کوروش و به پیشنهاد وی ، حضرت دانیال (ع) به شهر شوش مهاجرت نموده و تا پایان حیات پربرکتشان در این شهر ساکن بودند.
با ورود سربازان اسلام به ایران ، آنان از وجود اتاقکی با مهر و موم حکومتی در شوش آگاهی یافتند. جریان را به خلیفه دوم رساندند و وی نیز برای چاره جویی و آگاهی از امر به امام علی (ع) رجوع می کند و حضرت امیر المومنین (ع) فرمودند که آن پیکر متعلق به دانیال نبی (ع) است و دستور دادند آن پیکر مطهر را طبق موازین اسلامی کفن و دفن کنند و در حق این پیامبر بزرگوار فرمودند: ” من زار اخی دانیال کمن زارنی- آن کس که برادرم دانیال را زیارت کند ، گویی که مرا زیارت کرده است ".
در بزرگی و عظمت این پیامبر همین بس که پیامبر عظیم الشان اسلام و همه ائمه هدی (ع) در حق ایشان حدیث آورده اند.
آن حضرت به عدالت ورزی مشهور بودند و قضاوت هایشان مورد توجه خاص امام علی (ع) نیز قرار گرفته اند.
ضرت دانیال نبی(ع) به عنوان دومین معصوم مدفون در ایران ، بعد از وجود پاک و مقدس حضرت امام رضا (ع) همواره مورد توجه و زیارت خاص مسلمانان و تمامی اقلیت های مذهبی و جهانگردان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها