مسئول بسیج کارگری سپاه قدس گیلان خبر داد:
مسئول بسیج کارگری سپاه قدس گیلان گفت: گیلان به‌دلیل داشتن ۴۱۸ شهید کارگری و سیستم هدایت ۱۰ استان در کشور، میزبان اجلاسیه ۴۱۸ شهید کارگر تابستان امسال است.
کد خبر: ۸۶۸۰۷۳۲
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱

سرهنگ حجت خرم سیگارودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، با بیان اینکه بسیج کارگری نیز در کنگره ملی ۸۰۰۰ شهید گیلان نقش کوچکی را برای ارج نهادن به جایگاه و مقام والای شهیدان ایفا کرده است، اظهار کرد: گیلان به‌دلیل داشتن ۴۱۸ شهید کارگری و سیستم هدایت ۱۰ استان در کشور، میزبان اجلاسیه ۴۱۸ شهید کارگر تابستان امسال است.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج کارگری از ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به‌صورت خودجوش توسط کارگران، جهت حفظ نظام اسلامی و ارزش‌های آن ورود کردند، تصریح  کرد: در ابتدا ۳ قشر کارگری، اصناف و اداری با هم به‌صورت مشترک وظایف خود را انجام می‌دادند اما در سال 88 این ۳ قشر از هم جدا شده و هر کدام از این اقشار به شرح وظایف خود به‌طور مستقل پرداختند.

مسئول بسیج کارگری سپاه قدس گیلان هدف عمده از تشکیل بسیج کارگری را اسلامی‌سازی جامعه کارگری دانست و مطرح کرد: وظایفی که در این راستا بر عهده ما قرار دارد، جذب، آموزش و به‌کارگیری همه آحاد کارگری است.

خرم با اشاره به برگزاری برنامه‌های فرهنگی، بصیرتی، آموزش و مهارتی در واحدهای صنعتی و تولیدی گفت: یکی از برنامه‌های تخصصی در بسیج کارگری شیفته‌های ایثار بود که به جهت احیاء واحدهای تولیدی انجام شد.

وی با بیان اینکه در طرح شیفته‌های ایثار، کارگران در ساعات بیکاری خود بدون حقوق مشغول به‌کار می‌شوند و این طرح در پاسداشت از فداکار‌ی‌های شهیدان صورت گرفته است، افزود: بسیج کارگری در سال گذشته ۴ طرح را پیش‌بینی کرد تا در کنار وظایف و مأموریت‌های سازمانی خود کمک به دولت و بخش‌های خصوصی کند.

مسئول بسیج کارگری سپاه قدس گیلان با اشاره به اتاق فکر، که متشکل از مدیران کل، مدیران واحدهای صنعتی موفق و مدیران بسیج است، گفت: هدف عمده و بسیار مهم بسیج کارگری این است تا از واحدهای تولیدی که در حالت نیمه فعال هستند و از واحدهای تولیدی که در سطح استان چه در داخل شهرک‌ها و چه در خارج از شهرک‌ها تعطیل هستند حمایت کرده و مجدداً آن را احیا کند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که امسال را سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری کردند، خاطرنشان کرد: حمایت از تولیدات داخلی، جلوگیری از واردات بی‌رویه محصولاتی که در داخل استان و کشور تولید می‌شود و صرفه‌جویی، از اولویت‌های انجام کار در اقدام و عمل است.

ارسال نظرات