خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی سبک زندگی شهدا را فرهنگ احکام اسلام دانست و افزود: فرهنگ شهدا عهد الحسنین؛ همان پیروزی یا به مقام عند ربهم یرزقون رسیدن است.
کد خبر: ۸۶۸۰۶۹۴
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، آیت الله محسن مجتهد شبستری در همایش ملی فرهنگ و سبک زندگی شهدا در تالار وحدت دانشگاه تبریز افزود: کسی که حاضر است به خاطر حفظ آرمان های مقدسش جان خود را که بالاترین سرمایه زندگی اش است در راه خداوند نثار کند، بالاترین سخاوت را انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: شهدا برای ترویج آموزه های دینی به جبهه های حق علیه باطل رفتند و فرهنگ آن ها ایثار و مقدم داشتن مصالح جامعه به منافع شخصی است که یکی از عالی ترین فضایل اخلاقی در اسلام است.

امام جمعه تبریز اظهار داشت: سبک زندگی شهدا همان سبک حضرت محمد(ص) و ائمه اطهار(ع) و پیشوایان دینی است.

عضو خبرگان رهبری گفت: سبک زندگی شهدا صداقت، امانت، عفت، شرف، عدالت و دیگر فضایل اخلاقی و خلاصه در یک کلمه اطاعت الله می شود و با گفتن معجزات دوران دفاع مقدس برای جوانان گفت که راهی که شهدا انتخاب کرده اند اولیاء الله است.

شبستری در ادامه افزود: در دوران دفاع مقدس، مردم برای اعزام به جبهه بسیار خواهان بودند و همچنان که بسیاری برای دفاع از حرم در مقابل داعش وجود دارد و هدفی جز رضایت خداوند و نائب امام زمان هدف دیگری ندارند.

وی گفت: فعلا شاید ضرورتی برای حضور در جبهه های جنگ فیزیکی وجود نداشته باشد و اکنون تکلیف ما اینست که در مقابل جنگ نرم فرهنگی دشمن آمادگی داشته باشیم چراکه کمتر از جنگ سخت نیست و دشمن با هدف تضعیف آموزه های دینی و ولایت فقیه و نتیجه آن سلطه مجدد استکبار بر کشور است.

آیت الله شبستری با تاکید بر نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری خاط نشان کرد: وظیفه همه مردم، جوانان و اساتید اینست که با تمام توان خود وارد میدان شوند و در جنگ فرهنگی دشمن، اقدام و عمل لازم است و باید در مقابل هجمه فرهنگی دشمن بپا خواست و با قلم و عمل و امر به معروف و نهی از منکر اقدام کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها