علی اشرف خانلری
هم‌زمان با سالروز تولد حضرت مهدی (عج)؛
خبرگزاری بسیج: هم‌زمان با سالروز تولد حضرت مهدی (عج) و روز جهانی مستضعفان، دومین جشنواره فرهنگی ورزشی جوانان دیروز، در موسسه خيريه کهريزک برگزار می شود.
کد خبر: ۸۶۸۰۶۹۰
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ دکتر محسن پزشکی، مسئول روابط عمومی و امور بین الملل آسایشگاه خیریه کهریزک، با اعلام این خبر گفت: طبق سنوات گذشته و با همت موسسه خيريه کهريزک و فدراسیون روستایی و بازیهای بومی محلی دومین جشنواره فرهنگی ورزشی جوانان دیروز روز یکشنبه دوم خرداد ماه جاری از ساعت 10 صبح 17 با هدف تکریم سالمندان دور از خانواده به عنوان یک برنامه فرهنگی ، ارزشی و عام المنفعه در آسایشگاه خیریه کهریزک برگزار می شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره فرهنگی ورزشی، افزود: جوانان دیروز سعی دارد با یادآوری حس خوب دوران جوانی و القاء حس توانمندی در این قشر و همچنین ارائه بازی های بومی، محلی فراموش شده، نشاط و شادابی را در قشر سالمندان متمرکز در آسایشگاه فراهم آورد.

 همچنین از آنجا که شعار ما این است که آسایشگاه مکانی برای زندگی کردن نه زنده ماندن است، مسئولان آسایشگاه قصد فراهم کردن این مراسم را در تمامی اعیاد دارند تا روحیه و اعتماد به نفس سالمندان و معلولین بالا رود. طراحی بازی‌های بومی محلی به شکلی است که فرد در حین تحرک مطلوب بدنی نشاط و شادی دارد و به همین دلیل اجرای این بازی‌ها که اغلب با کمترین تجهیزات و وسایل دم‌دستی همراه است از سوی کارشناسان ورزشی توصیه می‌شود.

 وی خاطر نشان کرد: این برنامه توسط 213 نفر از نمایندگان اقوام مختلف 15 استان: اردبیل، کردستان، لرستان، گیلان، چهارمحال و بختیاری، فارس، آذربایجان غربی، خوزستان، مازندران، البرز، تهران، گلستان، خراسان شمالی، اصفهان، کرمان و ... برگزار می شود که نمایندگان هر استان با لباس های محلی و سنتی، بازی، موسیقی، پخت نان و آش محلی خود را که با شرائط روحی و جسمی سالمندان همخوانی داشته باشد به نمایش خواهند گذاشت تا نقشی کوچک در همدلي با معلولان وسالمندان را ایفا نمايند .

گفتنی است جشنواره بازی های بومی و محلی در دو بخش صبح و عصر ، همزمان با نیمه شعبان در آسایشگاه خیریه کهریزک جاده قدیم قم، بعد از بهشت زهرا(س)،انتهای کهریزک ، بلوار دکتر حکیم زاده، آسایشگاه خیریه کهریزک برگزار می شود.                                                                                          
ارسال نظرات
آخرین اخبار