کانون بسیج هنرمندان شهرستان اردکان از موضع اخیر امام جمعه محترم شهر اردکان جناب حجت السلام و المسلمین سید اسماعیل شاکر در حوزه فرهنگ و هنر تمام قد دفاع می کند و آمادگی خود را برای هرگونه اقدام عملی اعلام می کند.
کد خبر: ۸۶۸۰۶۷۱
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان؛ رضا صفدرخان، فیلمساز و مسؤل کانون بسیج هنرمندان شهرستان اردکان، در پیامی به دفاع تمام قد این کانون از موضع اخیر حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل شاکر، امام جمعه اردکان در حوزه فرهنگ و هنر و نگرانی ایشان از برخی تحرکات خاص پرداخت.

متن این پیام بدین شرح است:

به نظر بنده باید به مسائل ریشه ای نگاه کرد ، باید سطحی نگری و ساده لوحی را کنار گذاشت و عالمانه در مسائل تأمل کرد ، مسأله ، مسأله تهاجم فرهنگی ست ، همان مسأله ای که حضرت آقا شاید بیست و هشت سال ست نسبت به آن هشدار می دهند اما انگار کسی نمی شنود و یا عده ای نه می خواهند خودشان بشنوند و نه دیگران و از آن طرف آن کسانی که نسبت به این قضیه از خود عکس العمل نشان می دهند عکس العملی ضعیف است ،

بنده اعتقاد دارم ما در مسأله مقابله با تهاجم فرهنگی هیچ کاری نکردیم ، خب شاید عده ای موضع بگیرند و بگن آقا نگید هیچ کاری نشده ، جواب بنده این ست که شما در حجم حملات فرهنگی دشمن تأمل کنید و از آن طرف آن اندک اقدامات ما را نگاه کنید در حقیقت این اقدامات ما در قیاس با آن حجم حملات محو می شود . بنده چند سال قبل در جلسه ای عرض کردم ، مسؤلین ما اقدامی که در مقابل تهاجم فرهنگی انجام می دهند این ست که گزارش ارائه میدهند ، گزارش میدهند الان ما چقدر آسیب دیدیم ، دشمن در چه زمینه هایی نفوذ و یا ورود پیدا کرده و .... بعد هم عده ای سر تکان میدهند ، ابراز ناراحتی می کنن ، ابراز تأسف می کنن ، بعد هم چای و شیرینی می خورنن و تمام ، خب این عملکرد دفاع دارد ، افتخار دارد !

بنده انتقاد شدید دارم از عملکرد ارگانها ، از عملکرد مسؤلین ، بنده خطاب به آن ها عرض می کنم دست بردارید از یکسری جلسات بی فایده که هیچ خروجی جزء صرف چای و شربت و شیرنی ندارد ، باید آستین ها رو بالا زد آمد در وسط میدان جهاد فرهنگی ، ببینید این حجم حملات دشمن رو ، ببینید این اوضاع فرهنگی داخل کشور رو ، ببینید امروز چه تئاترهایی روی سن می رود و چه فیلمهایی روی پرده سینماها و چه کنسرت هایی اجرا می شود ، ببینید اوضاع دانشگاه ها رو ، ببینید اوضاع کسب و کار رو ، ببینید آمار طلاق رو ، جرم و جنایت رو ، عفاف و حجاب رو ، آیا این ها کافی نیست برای مسمم شدن به یک اقدام جدی ؟ آیا کافی نیست ؟ !

امروز تمام مسؤلین باید جواب گوی قربانی شدن زنان و مردان ، دختران و پسران در تهاجم فرهنگی باشند ، چرا دست بر روی دست گذاشتیم و مدام امروز و فردا می کنیم ؟ ، چرا هیچ اقدام و عملی از خود نشان نمی دهیم ؟ چرا فریاد نمی زنیم ؟ ، چرا عمر خود را ، جوانی خود را ، انرژی خود را ، آبروی خود را ، پست و مقام خود را در این راه هزینه نمی کنیم ؟ ، چرا وقت عمل که می رسد بازنده ایم ؟ ، چرا دلخوش کرده ایم به جلسه بازی ، همایش بازی ، بنر بازی ، تومار بازی ، سخنرانی بازی و از این دست قبیل کارها ؟ ، حضرت آقا می فرماید گاهی از سر دغدغه های فرهنگی شب از خواب می پرم ، چرا ما اینجور نیستیم ؟

بنده در این جهاد فرهنگی نسبت به عده ای از مسؤلین و ادارات عریض و تویلشان امیدی ندارم و بلکه از همان اول هم نداشتم و تنها امید ما به خداست و خدای قادر برای ما کافی است و تاریخ و تجربه هم این را ثابت کرده . بنده در مسائل فرهنگی با هیچ کس رودربایستی ندارم و صریح او را نقد خواهم کرد حالا آن شخص هرکس می خواهد باشد ، اما نقد و نه تخریب .

امروز در گوشه و کنار این سرزمین هستند هنرمندان متعهد و ارزشی که با وجود تمامی فشارها و سنگ اندازی های داخلی و خارجی مجاهدانه و با توکل به خدا و سپردن امور به دست او به فعالیت و ادامه فعالیت خود می پردازند ، باید عرض کنم بنده یک پیام تبریک دارم و یک تسلیت ، به آن طیف به اصطلاح هنرمند که دل در گرو فرهنگ غربی و شیطانی سپرده اند و با ابزار هنر آن را انتقال می دهند تسلیت و به هنرمندان متعهد و ارزشی تبریک عرض می نمایم ، این تسلیت و تبریک از این جهت است که امید حتمی و حقیقی وجود دارد که به زودی به اراده الهی و عنایت امام زمان ( عج ) معادلات فرهنگی هنری در کشور و جهان دچار یک تغیر و تحول بنیادین خواهد شد و سرانجام این تغیر و تحول این ست که زمام امور فرهنگی هنری کشور و جهان به دست هنرمندان متعهد و ارزشی خواهد رسید .

من آینده را برای هنرمندان ارزشی آنقدر روشن و امیدوار می بینم که قابل وصف نیست و به همان اندازه آینده را برای آن به اصطلاح هنرمندانی که راه شیطانی را دنبال می کنن و به مثابه یک خوناشام فرهنگ اصیل و اسلامی ، عفت و حیا ، غیرت و انسانیت و محبت و امید انسان ها را می مکند سیاه می بینم .

در پایان پیرو همین مباحث گفته شده کانون بسیج هنرمندان شهرستان اردکان از موضع اخیر امام جمعه محترم شهر اردکان جناب حجت السلام و المسلمین سید اسماعیل شاکر در حوزه فرهنگ و هنر تمام قد دفاع می کند و آمادگی خود را برای هرگونه اقدام عملی اعلام می کند.

ارسال نظرات