خبرهای داغ:
رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده خبر داد

کشف 700 متر تور دام از تالاب سولدوز نقده

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: بیش از 700 متر تور دام از تالاب سولدوز کشف و جمع آوری شد.
کد خبر: ۸۶۸۰۶۵۳
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، فرامرز سفری اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست نقده با انجام پایش و گشت‌های منظم و شبانه‌روزی کلیه نقاط تالاب سولدوز را کنترل کردند.

وی خاطرنشان کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در جریان گشت و پایش تالاب سولدوز نقده بیش از 700 متر تور دام از تالاب سولدوز کشف و جمع‌آوری کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده ادامه داد: تالاب سولدوز با وسعت 600 هکتار ، با وضعت مطلوب زیستگاهی محل زیست بسیاری از آبزیان و پرندگان آبزی و کنار آبزی است.

این مسؤول به کلیه صیادان و شکارچیان توصیه کرد که به دلیل به ممنوعیت منطقه و فصل حساس تخم‌ریزی و تخم‌گذاری آبزیان و پرندگان از هر گونه شکار و صید خودداری کنند.

سفری خطاب به متخلفان هشدار داد که ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان به طور شبانه روزی اقدام به گشت و کنترل منطقه حفاظت شده این شهرستان می‌کنند و در صورت مشاهده هرگونه اقدام غیرقانونی صیادان با آنان برخورد قانونی می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود به احداث و اجرای فاز دو تالاب سولدوز و افزایش وسعت آن از 250 هکتار به 600 هکتار و همچنین وضعیت مطلوب زیستگاهی اشاره کرد و ادامه داد: این وضعیت سبب افزایش بیش از 50درصدی تخم‌گذاری پرندگان آبزی و کنار آبزی در این تالاب شده است.

سفری افزود: بیشترین گونه‌هایی که در طول امسال در این تالاب تخم‌گذاری شده است، شامل انواع مرغابی، کشیم، چنگر، پرستوی دریایی،چوب پا، خروس کولی، کاکایی تنجه و... بوده که در روزهای آینده شاهد تبدیل شدن آنها به جوجه خواهیم بود که شکوه و عظمت خاصی به این تالاب خواهد بخشید.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان نقده با داشتن سه تالاب بین‌المللی حسنلو، یادگارلوو درگه سنگی و چندین تالاب فصلی و دائمی دیگر نظیر طالقان (اسلام‌آباد)، آق قلعه، نیزارهای گرده قیط و ممیند و تالاب سولدوز از جایگاه ویژه‌ای در سطح کشور و حتی در سطح جهانی برخوردار است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده افزود: تالاب‌های این شهرستان با چشم‌اندازهای بسیار زیبا و پوشش گیاهی و جانوری غنی، خصوصا پرندگان آبزی و کنار آبزی قابلیت تبدیل شدن به یکی از مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست و یا تالاب بین‌المللی را دارا است.

نام تالاب سولدوز نقده از نام منطقه‌ای که کل محدوده شهرستان نقده را در بر می‌گیرد گرفته شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار