خبرهای داغ:

معلمان و مطالبات بی پایان/ کلید پرداخت مطالبات در دست رئیس جمهور است؟

مشکلات معلمان در کشور و به ویژه در آذربایجان غربی به مسئله ای غیرقابل حل تبدیل شده و مشکلات اقتصادی توأمان با پرداخت نشدن مطالبات و پاداش پایان خدمت آنها شده است.
کد خبر: ۸۶۸۰۶۴۴
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، معلمان زیربنای حرکت و پویایی جامعه به سوی تعالی و رشد هستند و آنها هستند که کودکانی را آموزش می دهند که در سالهای بعدتر آینده سازان کشور می شوند و باعث ترقی در همه جهات و ابعاد.

اما معلمان تا زمانی که دغدغه مالی داشته باشند و نتوانند خود و خانواده خود را تأمین کنند نمی توانند با تمرکز 100درصدی به فکر آموزش و تحصیل فرزندان این مرز و بوم باشند.

مشکلات معلمان از حقوق و شرایط شغلی اعم از پرداخت کم، مشکلات بیمه طلایی، تبدیل وضعیت حق التدریسی ها به صورت رسمی و ... هرچه باشد در سالهای گذشته به حدی روی آن بحث شده و یادداشتها تحلیلهایی نگاشته شده است که طرح دوباره آنها را بی فایده می سازد اما در نوشته کوتاه پیش رو سعی در مطرح کردن یکی از مشکلات معلمان بازنشسته آذربایجان غربی داریم که به دغدغه آنها تبدیل شده است.

این مشکل عدم پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی استان است. به نحوی که از سال 93 این مورد پرداخت نشده است و به یکی از مهمترین دغدغه های آنها تبدیل شده است.

از این رو به درد دل یک فرهنگی بازنشسته گوش فرا می دهیم، وی می گوید: "پاداش پایان خدمت فرهنگیان در مقایسه با سایر ادارات و سازمانها بسیار پایین و در برخی مواقع یک سوم تا یک چهارم و حتی کمتر است اما همیشه علیرغم اینکه معلمان در دوران خدمت خود با مشکلات اقتصادی عدیده مواجه هستند و جزء اقشار آسیب پذیر جامعه محسوب می شوند تعلل در پرداختها را شاهد هستیم و از سویی دیگر ارزش پول پرداختی نیز با گذشت دو تا سه سال که آن را هم اگر یکجا بدهند و قسط بندی نشود، هرساله کاهش می یابد و این یعنی ضرر چندباره".

در هر حال این یکی از مهمترین دغدغه های معلمان بازنشسته و حتی آنهایی که در شرف بازنشستگی قرار دارند است و جمع چندین هزارنفری از معلمان بازنشسته و یا در حال بازنشستگی استان در آستانه سفر رییس جمهور به استان انتظار دارند که کلید روحانی قفل مشکلات آنها را بازکند.

آیا به راستی روحانی برنامه ای برای حل مشکلات و پاسخی برای مطالبات فرهنگیان استان دارد که هم اکنون در اندیشه سفر به آذربایجان غربی است و می تواند با تزریق بودجه به اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گره از مشکلات آنها باز کند یا سفر وی فقط هیاهوی رسانه ای است و به پاره ای از اقدامات با زوم رسانه ای پرداخت خواهد شد.

سؤالی که در ذهن فرهنگیان نقش بسته است و آنها را به خود مشغول کرده این است که آیا کلید پرداخت مطالباتشان در دست رئیس جمهور است؟ معلمان بازنشسته و در شرف بازنشستگی به شدت منتظر آمدن رئیس جمهور هستند!

منبع: اروم نیوز

ارسال نظرات
آخرین اخبار