امام جمعه حومه شرقی یزد تصریح کرد: چرا باید فرهنگ و دین در اختیار کسانی قرار گیرد که تخصصی در فرهنگ ندارند و جوانی سردمدار جریان برگزاری کنسرت در شهر یزد باشد که مهندس برق است؟ چرا با دین و فرهنگ اینگونه بازی می‌کنید؟
کد خبر: ۸۶۸۰۶۳۲
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، امام جمعه حومه شرقی یزد در خطبه های نماز جمعه این هفته درروستای احمد آباد ملاباشی با اشاره به دیدار فائزه هاشمی با اعضای فرقه بهائیت گفت: با وجود اینکه امام(ره) فرمودند که فرقه بهائیت جاسوس هستند اما فرزند هاشمی با آنها نشست وبرخاست کرده و به این اقدام افتخار هم می‌کند، اما تجربه تاریخی از اول انقلاب تاکنون به ما ثابت کرده است که هر کس با ولایت فقیه زاویه گرفت و به طور مبنایی مخالفت خود را اعلام کرد با دین هم فاصه گرفته است و اینکه باید محور تمام کارها در دوران غیبت ولایت فقیه باشد به همین معناست.

حجت اسلام و المسلمین سید محمد کاظم مدرسی افزود: افراد و جریان‌های مختلفی از جمله خلق مسلمان، کوموله و غیره که با امام فاصله گرفتند چه بسا درس اخلاق هم می‌گفتند و زندان هم رفته بودند اما با فاصله گرفتن از ولی فقیه با دین هم فاصله گرفتند، برای نمونه مجاهدین خلق چه کسانی بودندو الان به کجا رسیدند و یا مهاجرانی وزیر ارشاد دوران اصلاحات با فاصله گرفتن از مقام معظم رهبری به کجا رسید؟ یا کسانی که در جریان فتنه با ولی فقیه فاصله گرفتند که حتی لباس روحانی نیزبر تن داشتند آن را درآوردند و اکنون در دانشگاه‌های اسرائیلی انگلیسی علیه اسلام و انقلاب و مهدویت صحبت می‌کنند.

وی با اشاره به روایات متعدد از ائمه اطهار(ع) از جمله روایتی از امام رضا(ع) مبنی بر اینکه «من واصل لنا قاطعا او قطع لنا واصلا او مدح لنا عائبا او اكرم لنا مخالفا فلیس منا ولسنا منه»«هر كه با كسى كه از ما قطع رابطه كرده بپیوندد، و یا از آنكه با ما پیوسته ببرد یا عیب كننده ما را مدح گوید یا مخالف ما را گرامی‌دارد، از ما اهل بیت نیست و ما هم از او نیستیم.» افزود: اینکه با آنچه مراجع ما می گویند فاصله بگیرم و دوری کنیم مخالفت داشته باشیم یک رشادت نیست بلکه انحراف و خودکشی است.

مدرسی با اشاره به برگزاری برنامه‌ها و تحرکات ضد فرهنگی و ارزشی در یزد در هفته گذشته گفت: روحانیون و مردم متدین و دلسوزان انقلاب به هیچ وجه با هنر سالم مخالفتی ندارند و حتی خود در این زمینه‌ها نیز آموزش می بینند وتخصص پیدا می‌کنند و از طرف دیگر با نشاط و شادی سالم هم مخاف نیستند بلکه با ابتذال و مجالس ابتذال مخالف هستند چرا که روحانیون و مردم متدین از شادترین قشر جامعه هستند و در مناسبت‌های مختلف این را نشان داده‌اند.

وی با بیان اینکه مخالفت با برنامه‌های ضد فرهنگی در دولت گذشته نیز بوده است ،افزود: در دولت قبل نیز اگر می خواستند مجلس لهو و لعب در استان برگزار کنند روحانیون و مردم مومن و متدین با آن مخالفت می‌کردند و هر کس بخواهد در چارچوب شروع و اسلام قدم بردارد دست او را به گرمی می فشاریم اما با مجلس ابتذالی که گاهی خواسته یا ناخواسته با اهداف سیاسی برگزار می‌شود، مخالفیم.

امام جمعه حومه شرقی یزد تصریح کرد: چرا باید فرهنگ و دین در اختیار کسانی قرار گیرد که تخصصی در فرهنگ ندارند و جوانی سردمدار جریان برگزاری کنسرت در شهر یزد باشد که مهندس برق است؟ آقای مسئول و مدیر چرا امکانات را در اختیار یک مهندس برق قرار دادی تا یک جریان فرهنگی را طی دو روز در یزد رقم بزند؟ چرا با دین و فرهنگ اینگونه بازی می‌کنید؟

حجت اسلام و المسلمین مدرسی گفت: در شورای فرهنگی عمومی تصمیم گرفتیم ولی مصوبه نشد که در شهر یزد نیز مانند شهر مشهد و قم کنسرت برگزار نشود چون با فتوای مراجع تقلید در تضاد است و دلیل اینکه مراجع با این برنامه‌ها مخالفند به دلیل ترویج آلات موسیقی و اختلاطی که بین زن و مرد در اینگونه برنامه‌ها به وجود می‌آید، نباید خود را گول بزنیم که خانوادگی در این مراسم حضور پیدا می ‌کنند چرا که تعدادی افراد مجرد با عناوین مختلف در کنسرت می نشینند و بعد بیرون می‌روند

وی با بیان اینکه آیا واقعا این برنامه ها مورد رضایت امام زمان است، افزود: بنا به گفته دست اندرکاران این مراسم فقط لغو این کنسرت 140 میلیون تومان خسارت در بردارد، با چه حسابی و کتابی این مقدار پول را از جیب مردم خارج و به جیب خود می‌زنید مگر نیروهای پاسدار، نیروی انتظامی و اطلاعات ما چقدر حقوق می‌گیرند؟

امام جمعه حومه شرقی یزد تأکید کرد: موضع گیری‌ها به هیچ وجه جناحی، بحث اصلاح طلب و اصولگرا نیست بلکه بحث امر به معرفو نهی از منکر است و همه ما چه اصلاح طلب و چه اصولگرا اگر مومن و انقلابی هستیم وظیفه داریم که در مقابل ضد ارزش ها قد علم کنیم.

مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک میلاد حضرت ولی عصر(ع) و با اشاره به فضیلت‌های شب و روز نیمه شعبان گفت: از ویژگی‌های جشنهای نیمه شعبان این است که مردمی برگزار می‌شود و باید ها و نبایدهایی نیز دارد که باید با فرهنگ اسلامی و مردمی سازگاری داشته باشد.

وی با بیان اینکه ولادت امام زمان روز سرباز گمنام نیز نامگذای شده است، افزود: امنیت بالا در کشور و اینکه دیگر کشورها ایران را به عنوان الگوی خود در ابعاد گوناگون قرار داده‌اند بخش مهمی از آن به دلیل تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان(عج) است.

امام جمعه حومه شرقی یزد با اشاره به سوم خرداد و سالروز فتح خرمشهر با اشاره به درس و عبرت‌هایی که می توان از دفاع مقدس گرفت، تاکید کرد: نباید بگذاریم جریان دفاع مقدس گرد و غبار بگیرد و باید با برگزاری یادوراه‌های شهدا و برنامه‌های مختلف از دفاع مقدس غبار زدایی کنیم تا پیوند محکمی بین دفاع مقدس درس‌ها و عبرت‌های آن و نسل جدید به وجود آید.

حجت اسلام و المسلمین مدرسی با اشاره به روز ملی جمعیت گفت: جمعیت از ابعاد و زوایای مختلف اقتصادی ،امنیتی، فرهنگی و غیره برای هر ملت و کشوری اهمیت دارد و چه بسا ملتی به دلیل کمی جعیت با هجوم مختلف دشمن مواجه می‌شود.

وی با بیان اینکه نظر اسلام در مورد جمعیت بر ترغیب به تکثیر جمعیت است، افزود: بالا رفتن سن ازدواج و فرزندآوری کم با فرهنگ قرآن سازگاری ندارد و باید ازدواج را آسان گرفت و به آن به عنوان یک عبادت نگاه کنیم

مدرسی گفت: سقط جنین د.ر اسلام از دیدگاه فقها از گذشته تاکنون حرام است و اسلام این اجازه را نمی‌دهد که به بهانه‌های واهی سقط جنین صورت گیرد.

ارسال نظرات