خبرهای داغ:
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان قزوین با اعتبار اولیه 14 میلیارد تومان در سالروز آزاد سازی خرمشهر در جوار شهدای گمنام بوستان فدک کلنگ زنی خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۸۰۵۹۳
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰

 به گزارش خبر گزاری بسیج در قزوین، سرهنگ مهدی طاهرخانی مدیرکل حفظ نشر و آثار دفاع مقدس استان قزوین صبح امروز در نشست خبری به مناسبت تشریح برنامه های سوم خرداد در جمع اصحاب رسانه گفت: مراسم کلنگ زنی  مرکز فرهنگی دفاع مقدس در هفته جاری برگزار می‌شود.

وی افزود: این مرکز فرهنگی با اعتبار اولیه 14 میلیارد تومان و طراحی اولیه 5000متربنا مربع و  می باشدکه مساحت زمین مرکز فرهنگی  دفاع مقدس  4 هکتار می باشد و با همکاری  استانداری، شهرداری و شورای شهر  و سایر نهاد ها این امر اتفاق افتاد  و مراسم کلنگ زنی روز جمعه  ساعت 30/17در بوستان فدک باراجین  انجام خواهد شد.

200 برنامه  مرتبط با دفاع مقدس و آزاد سازی خرمشهر در استان  برگزار می شود

سرهنگ مهدی طاهر خانی با اشاره به برنامه‌های سوم خرداد بیان کرد: خرمشهر نماد ایثار و مقاومت ملت ایران در دوران دفاع مقدس است و این فرهنگ باید به نسل‌های آینده به درستی منتقل شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های اسلامی اضافه کرد: بنیاد حفظ نشر و آثار دفاع مقدس در راستای این اهداف بیش از 200 برنامه  به همراه سایر نهاد ها در استان قزوین مرتبط با دفاع مقدس و  آزاد سازی خرمشهر  بر گزار می شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در ایام آزاد سازی  خرمشهر  مراسم  صبحگاه مشترک نیروهای مسلح به میزبانی فرماندهی قرار گاه لشکر 16 زرهی در قزوین برگزار می شود،  و ما در این روز برنامه های بسیاری  از جمله  برنامه دعا و نماز در مراسم کنار مزار شهدای گمنام خواهیم داشت.

وی با بیان این نکته که مسابقات ورزشی متنوعی اجرا می‌شود،ابراز کرد: سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی به مناسبت این روز فرخنده  و به یاد ماندنی  همایش پیاده روی برگزار می‌نمایند.

 مدیرکل حفظ نشر و اثار دفاع مقدس اظهارکرد: تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در سالن جهاد کشاورزی در  سوم خرداد و رونمایی از  ده جلد کتاب مرتبط با موضوع دفاع مقدس و  آزاد سازی خرمشهر نیز در دستور  کار و برنامه های  سالروز آزاد سازی خرمشهر در استان قزوین است.

طاهرخانی در خاتمه متذکر شد: نواختن زنگ مقاومت و پیروزی در مدارس دانشگاهها و نهاد های  راس ساعت یازده صبح که همزمان با آزاد سازی خرمشهر است. حضورپیشکسوتان  و فرماندهان دوران دفاع مقدس در صدا و سیما و  فرستادن سخنران  در مداراس و  نماز جمعه ها برای  باز گویی این روزبزرگ از دیگر برنامه‌های می‌باشد.

1002/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها