خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه سپاه قاینات :
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه سپاه قاینات گفت: غیبت امام زمان(عج) بعنوان محکم ترین، زیباترین و سخت ترین آزمایش انسان است و کسانی در رکاب امام زمان قرار خواهند گرفت که در این امتحان عظیم پیروز شوند.
کد خبر: ۸۶۸۰۵۷۲
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، حجت الاسلام مرادی ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد منجی و موعود عالم حضرت بقیه الله الاعظم(عج) اظهار داشت: با توجه به آموزه های دینی علت غیبت امام زمان بر هیچ کس معلوم و مشخص نیست.

وی عنوان کرد: از امام صادق(ع) سوال شده که علت غیبت امام دوازدهم چیست؟ ایشان فرمودند "بر ما فاش کردن علت غیبت ایشان داده نشده است". لذا آنچه در جاهای مختلف به عنوان علت غیبت ایشان عنوان می شود؛ بیشتر ناظر به فواید غیبت است که اشتباهاً بعنوان فلسفه غیبت بیان شده یا برداشت می شود.

مرادی گفت: با بررسی فواید غیبت ایشان دیگر شاید ضرورتی بر بررسی علت نباشد و موضوع تا حدودی روشن گردد.

وی با اشاره به چند فایده برای غیبت این آفتاب عالم تاب با توجه به روایات و آموزه های اسلامی افزود: ارتقاء سطح علمی و درک بشر یک علت این غیبت است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه سپاه قاینات گفت: بشر به عنوان گل سرسبد خلقت جهت نیل به نقطه مطلوب باید آمادگی پذیرش نور را داشته باشد دیگر قرار نیست امامی بیاید و باز انکار گردد بلکه باید این جهان به این درک یعنی به درک معارف بلند امام برسد.

وی ادامه داد: فایده دوم این است که غیبت امام زمان عج بعنوان محکم ترین و زیباترین و سخت ترین آزمایش انسان است، مدعیان دیروز باید امروز امتحان شوند. کسانی در رکاب امام زمان قرار خواهند گرفت که در این امتحان عظیم پیروز شوند.

مرادی خاطرنشان کرد: در روایات داریم ماندن بر امامت حضرت مهدی(عج) در زمان غیبت ایشان مانند چیدن میوه و یا نگه داشتن آن از یک درخت پر از خار است و داریم کسانی بر ادعای خود مبنی بر مهدوی بودن باقی می مانند که قلوبشان مملو از ایمان و بصیرت باشد.

وی اظهار داشت: بررسی وضعیت کنونی جهان و انسان امروزی دلایل روشنی است بر نزدیک بودن طلوع آفتاب پس بیاییم با رفتار و اخلاق مهدوی خودمان زمینه ساز ظهور نه زمینه سوز باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها