خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه البرز:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه البرز اظهار کرد: امروز باید مهدی باوری را در زندگی فردی و اجتماعی خود نهادینه کنیم بطوریکه جوانان و نوجوانان را به سبک مهدوی تربیت نمائیم و انتظاری دائم و پیوسته به ظهور داشته باشیم.
کد خبر: ۸۶۸۰۵۶۳
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶

حجت‌الاسلام شجاعی مهر مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام رضا )ع) در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، آستانه ولادت حضرت صاحب الزمان (عج) با اشاره به اینکه موضوع انتظار مسئله مهمی است که این روزها از موضع توجه جوانان خارج شده است بیان کرد: از دیدگاه امام صادق (ع( بهترین اعمال انتظار فرج است، انتظار به معنای آمادگی در سه اصل معروف، رفتار و احساس می باشد.

این مسئول توضیح داد: انتظار و عشق به امام زمان(عج) زمینه ساز تغییر در رفتار یا همان عمل یک منتظر واقعی است، انتظاری که در رفتار فرد تغییری ایجاد نکند و سیر عملی نداشته باشد سازنده نیست و هیچ دردی را دوا نمی‌کند.

وی با بیان مثالی عنوان کرد: رفتاری که انجمن حجتیه از خود نشان می‌دهند کاملا احساسی است که نه لطفی به حال آنان دارد و نه نتیجه ای در بر دارد، انتظار باید در انسان معرفت ایجاد کند و موجب اصلاح فرد گردد که در گروه حجتیه شاهد آن نیسیم.

مسئول نمایندگی سپاه ناحیه امام رضا(ع)البرز اذعان کرد: امروز باید مهدی باوری را در زندگی فردی و اجتماعی خود نهادینه کنیم بطوریکه جوانان و نوجوانان را به سبک مهدوی تربیت نمائیم.

وی با تشریح مهدویت در اجتماع  و قرار گرفتن آن به عنوان هندسه زندگی تبیین کرد :در جامعه باید سه مقوله رقبت اجتماعی به امام زمان، شکایت جامعه از نبود امام درجامعه، رسیدن همگان به این موضوع که راه حل تمام مشکلات و رهایی از آنها در امر فرج است که شکل دادن به این شرایط بر عهده ما است.

شجاعی مهر با تشریح مسئله انتظار گفت: انتظار برای فرج باید با همه انواع آن متفاوت باشد، امروز اگر به امری مشتاق باشیم خود را برای آن مهیا میکنم و ارزش آن را هر چه بیشتر میدانیم، حال آنکه این حالت برای خواسته نفسانی است و در انتظار فرج باید شکل معرفت گونه داشته باشد و ما در همین حد نیز برای امام زمان(عج) آمادگی نداریم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام رضا(ع) شهرستان البرز با بیان راهکار اظهار کرد: دعا برای فرج و ابراز دلتنگی از راه های آمادگی برای حضور ایشان در جامعه است.

وی ادامه داد:ممکن است به ظهور آن حضرت نزدیک باشیم و باید برای این کار مهیا شویم چرا که تا زمانی که ما این آمادگی را در خود ایجاد نکنیم خداوند برای حفظ این آخرین ذخیره ظهور را به تعویق خواهد انداخت.

این مسئول مطرح کرد: عدم مهیا بودن ما درجات مختلفی دارد، برخی در غفلت محض هستند و برخی حضور امام را تنها در حد نیاز خود انتظار میکشند و در کنار همه اینها عده کمی هم هستند که با ایشان ارتباط دارند و برای حضور حضرتش لحظه شماری می کنند.

شجاعی مهر با بیان اینکه در موضوع مهدویت باید در سه حوزه کار کنیم تشریح کرد: شناخت معرفتی حضرت، شناخت احساسی به معنای محبت و علاقه به ایشان و در بخش بعدی شناخت با درک که کامل کننده دین افراد جامعه باشد.


این مسئول در پایان با اشاره به آسیب های انتظار یاد آور شد: برخی می‌گویند که دنیا باید پر از بدی باشد تا امام زمان ظهور کنند که این گفته سراسر اشتباه است، در تمام آموزه ها از پیروان خواسته شده که مهیا شوند برای ظهور با پرورش خوبی ها در خود، برخی هم در مورد زمان ظهور صحبت می‌کنند که این همه یک توهم است.

شجاعی مهر در سخن پایانی اذعان کرد: همه ما باید برای امر فرج دعا کنیم و امام زمان باید همواره مهمترین بخش از زندگی هر روز ما باشند.

1004/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها