حمید
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام/
رئیس سازمان مدیریت و برنامه بودجه گفت: هنوز بودجه برای تامین نیاز، پیگیری و حل مشکلات عمرانی و مقابله با بیماری تب برفکی دریافت نکرده ایم.
کد خبر: ۸۶۸۰۵۴۳
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ سید اسکندر صیدایی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام در همایش ایلات و طوایف بسیج عشایری استان ایلام؛ ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و سالروز آزاد سازی خرمشهر، بیان کرد: من در بین عشایر ایل بختیاری زندگی کرده ام و کتاب ها و اسناد زیادی در خصوص عشایران به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارائه کرده ام.

صیدایی گفت: عشایر ذخایر انقلاب هستند یعنی پشتوانه این نظام در عرصه های متفاوت عشایر جامعه اند و هر وقت کشور نیازمند نیرو های علمی و مقتدر است بسیجیان عشایر حضور پیدا می کند.

وی، دینداری، عشق به نبوت و امامت، خصلت شهادت طلبی، ولایتمداری، حافظان حریم الهی و مرزداران کشور، اصالت و صداقت را از ویژگی های عشایر دانست و افزود: مقاومت و پایداری در برابر مشکلات بسیجیان عشایر می تواند الگویی برای جوانان باشد که همچون کبیر کوه استوار زندگی کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام ادامه داد: قشر عشایر تولید کنندگان محصولات دامی هستند که در کشور و استان ایلام توانستند 25 درصد تولیدات کشور را بدست بگیرند.

سید اسکندر صیدایی با اشاره به بازرسی هایی که از دام های ایلات عشایر صورت گرفته؛ تصریح کرد: هنوز بودجه برای تامین نیاز، پیگیری و حل مشکلات عمرانی و مقابله با بیماری تب برفکی دریافت نکرده ایم.

وی با تاکید بر اینکه در صورت نیاز بودجه دغدغه عشایر را حل خواهیم کرد؛ گفت: آب آشامیدنی برای چادر نشینان از ضرورت های زندگی است و در تامین آب عشایر کوتاهی نخواهیم کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام بیان داشت: جلسه شورای عشایر با حضور استاندار باید در زیر سیاه چادر عشایران برگزار شود تا مسئولین از نزدیک مشکلات عشایر را ببینند و مشکل آنها را حل کنند.

سید اسکندر صیدایی به بسیجیان عشایر استان ایلام توصیه کرد: برای تامین زندگی و ادامه تحصیل فرزندانتان کوتاهی نکنید تا آینده بهتری برای جامعه عشایر رقم بخورد.

وی در آخر با توجه به شرایط مناسب منطقه ای استان ایلام گفت: عشایر از استعدادها و ظرفیت های آب و هوایی برای تولیدات استفاده کنند تا اقتصاد عشایر چند نقشی شود.


ارسال نظرات