اقتصاد مقاومتی مقاوم‌سازی اقتصادی از درون کشور، توجه به‌تولید داخلی و استفاده از واردات در حد ضرورت برای رفع نیاز تولید است و استفاده از تکنیک و ابزار پیشرفته دنیا برای تقویت و توانمندسازی تولید داخل و اقتصاد کشور صحیح و عاقلانه است.
کد خبر: ۸۶۸۰۴۵۰
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱




خبرگزاری بسیج مازندران، امام جمعه چالوس با اشاره به سوم خرداد و حماسه تاریخی فتح خرمشهر و روز مقاومت و پیروزی گفت: سوم خرداد روزی‌ است که فاتحان و حماسه‌آفرینان آن رویای دشمنان اسلام را نقش‌ بر آب کردند و اندیشه تسلط بر ایران اسلامی برای همیشه باطل شد.

حجت‌الاسلام محمد‌مهدی راشدی‌نوری با اشاره به ‌روز سربازان گمنام ضمن تجلیل از مجاهدت‌های آنان اظهار کرد: امروز امنیت، عزت و استقلال کشور ما مدیون فداکاری‌ها، رشادت‌ها و اقدامات خالصانه، صادقانه، به‌موقع و به‌جای این سربازان مظلوم و بی‌نشان و مجاهدت‌های خاموش و بی‌سر و صدای آنها است.

وی تصریح کرد: امروز که مهم‌ترین و سخت‌ترین جنگ‌ها در دنیا جنگ اطلاعاتی است اقدامات اطلاعاتی این مجاهدان فداکار تعجب سرویس‌عای اطلاعاتی قدرت‌های استکباری را برانگیخته است.

* خوش‌اخلاقی، ورع و تقوی از ویژگی‌های منتظران ظهور

امام جمعه چالوس با اشاره به مهم‌ترین مناسبت هفته یعنی روز نیمه شعبان و میلاد خجسته امام زمان(عج) خاطر‌نشان کرد: ایشان شخصیتی است که همه جهانیان، انسان‌ها، محرومان و عدالت‌خواهان و انسان‌های خسته از ظلم و ستم بیدادگران در انتظار فرج آن‌حضرت بوده و هر کسی به‌زبانی و به‌نوعی سخن از ایشان گفته و آن‌را وعده الهی می‌دانند.

وی با اشاره به آیه‌ای در قرآن کریم مبنی بر «خداوند زمین مرده را زنده خواهد کرد»، افزود: این آیه بدان معنا است که خداوند به‌وجود آن‌ حضرت و با برقراری حکومت حق و عدل زمین را زنده خواهد کرد زیرا زمینی که ظالمان و جنایتکاران عالم بر آن حکومت کنند آن جهان و زمین مرده است.

راشدی‌نوری با تأکید بر اینکه هر کدام از ما که بخواهیم از یاران آن‌ حضرت محسوب شویم باید منتظر او بمانیم، یادآور شد: این انتظار شرایطی دارد که در حدیثی از امام صادق(ع) به مواردی از آنها مانند اهل ورع، احتیاط و تقوی بودن، منصف بودن به اخلاق نیکو، نیکخویی و خیراندیشی، داشتن آمادگی از نظر فکری، اعتقادی، اخلاقی، رفتاری و معرفتی اشاره شد تا بتواند در زمره اصحاب امام زمان(عج) قرار گیرد.

* فتح خرمشهر؛ فتح ارزش‌های اسلامی

وی در ادامه با اشاره به سوم خرداد و حماسه تاریخی فتح خرمشهر و روز مقاومت و پیروزی اظهار کرد: سوم خرداد روزی‌ است که فاتحان و حماسه‌آفرینان آن رویای دشمنان اسلام را نقش‌ بر آب کردند و اندیشه تسلط بر ایران اسلامی برای همیشه باطل شد.

امام جمعه چالوس با بیان اینکه در حماسه سوم خرداد دنیا به ایمان و شجاعت، عشق و ایثار و عزم راسخ رزمندگان اسلام آفرین گفت، تصریح کرد: با توجه به اینکه این پیروزی لرزه بر اندام استکبار انداخت و آنا‌ن‌ را از پیروزی در جنگ ناامید ساخت، بنابراین آمریکا و سایر دشمنان حساب کار خود را کردند و از آن زمان به‌جای حمله به‌کشور موضع دفاعی گرفتند و تمام تلاش آنها این بود که از سقوط صدام جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: با فتح خرمشهر و خلق حماسه سوم خرداد امام خمینی(ره) در پیام خود فرمودند: «فتح خرمشهر فتح خاک نیست؛ بلکه فتح ارزش‌های اسلامی است و خرمشهر را خدا آزاد کرد و این‌روز به‌عنوان حماسه جاوید در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت خواهد شد».

* تحریم اقتصادی بزرگ‌ترین خدمت آمریکا به ملت ایران

راشدی‌نوری با یادآوری اینکه روز اول خرداد روز آغاز محاصره اقتصادی ایران توسط آمریکا در سال 59 است، گفت: آمریکا از همان آغاز پیروزی انقلاب اسلامی به‌بهانه تصرف لانه جاسوسی خود توسط دانشجویان پیرو خط امام، تحریم، فشار و محاصره اقتصادی را با هدف تسلیم و شکست نظام جمهوری اسلامی شروع کرد.

وی با اشاره به اینکه امام (ره) با دوراندیشی و ضمیر روشن خود از این محاصره اقتصادی به‌عنوان بزرگ‌ترین خدمت آمریکا در حق ملت ایران یاد کردند، افزود: امام راحل این توطئه را عاملی برای پیشرفت، توسعه و استقلال اقتصادی در کشور دانستند و رهبر معظم انقلاب نیز از آمریکا به‌عنوان دشمنی که از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی به‌دنبال تسلیم ملت ایران بود یاد می‌کند.

امام جمعه چالوس با بیان اینکه آمریکا در قضیه برجام که پس از دوسال مذاکره و توافق با تکرار حرف‌های گذشته و وضع تحریم‌های جدید و ممانعت دیگران از لغو تحریم‌ها از جمله دلایلی‌ است که نشان می‌دهد که آمریکا از همان آغاز پیروزی انقلاب اسلامی به‌‌دنبال تسلیم ملت ایران بود، تأکید کرد: تنها راه مقابله با زورگویی‌ها، تحریم‌ها و فشارهای آمریکا بر اساس بیانات مقام معظم رهبری اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی و تکیه به‌درون و ظرفیت‌های داخل کشور است.

* ارحجیت حقوق کارگران بر حقوق چند ده میلیونی برخی از افراد

این مسؤول اقتصاد مقاومتی را مقاوم‌سازی اقتصادی از درون کشور، توجه به‌تولید داخلی و استفاده از واردات در حد ضرورت برای رفع نیاز تولید دانست و افزود: استفاده از تکنیک و ابزار پیشرفته دنیا برای تقویت و توانمندسازی تولید داخل و اقتصاد کشور صحیح و عاقلانه است.

راشدی‌نوری متذکر شد: باید به‌سرمایه و نیروی داخل، توان و ظرفیت جوانان، دانشمندان، نخبگان و کارگران خودمان اعتماد کرده و به آنان امکانات و بها بدهیم و به‌جای حقوق چند ده میلیونی به‌برخی‌ها حقوق و مزایا کارگران، کارآفرینان و تلاش‌گران عرصه تولید را بالا ببریم.

وی با اشاره به حرکات خوبی که در ماه‌های خیر در مورد مسأله اقتصاد مقاومتی در حال انجام است، اشاره کرد و ادامه داد: اگر تنها به‌شعار و تشکیل جلسات اکتفا نشود و اگر ریخت و پاش‌ها و تشریفات کم شده و به‌فرموده مقام معظم رهبری اقدام و عمل شود می‌توان امیدوار بود که از فشارهای اقتصادی خارج شده و آن‌چنان مقاوم شویم که سخت‌ترین تحریم‌های دشمن نیز آسیبی به‌کشور و ملت ما نرساند.

* نداشتن ظرفیت دفن اموات در آرامستان یوسف‌رضا

امام جمعه چالوس با انتقاد از مشکل عدم ظرفیت دفن اموات چالوسی در گورستان یوسف‌رضای این شهرستان اظهار کرد: مسأله مهم و حیاتی شهر چالوس نبود ظرفیت دفن اموات در آرامستان یوسف‌رضا است که با وجود اینکه از سال‌ها قبل حرف‌هایی زده و شعارهایی داده شد اما در میانه راه رها شد و جدی گرفته نشد در حالی‌که رفع این مشکل از ضروری‌ترین نیازهای شهر چالوس محسوب می‌شود.

وی با اعلام اینکه هیچ فرد، خانواده و طایفه‌ای از شهر چالوس را گریزی از موضوع مرگ و محلی برای دفن اموات نیست، تصریح کرد: اگر کسی از دنیا برود نمی‌توان گفت که حال مدتی باقی بماند یا نگهش بداریم تا بعدها جایی برای آن پیدا کنیم و دفنش کنیم چرا که بر اساس دستورات شرعی نیز در دفن میت باید تعجیل شود.

راشدی‌نوری با بیان اینکه هم‌اکنون ظرفیت گورستان یوسف‌رضای چالوس پر شده است و دیگر امکان دفن اموات در آن وجود ندارد، افزود: با توجه به اینکه از نظر بهداشتی و اجتماعی نیز این مسأله مشکلاتی را دارد، بنابراین اگر امروز اقدام جدی برای برون‌رفت از آن انجام نشود فردا برای این قضیه دیر است.

وی در پایان با تأکید بر اینکه مردم، نهادهای اجتماعی، روحانیان، مبلغان دینی، دلسوزان و آگاهان جامعه باید مصرانه از مسؤولان شهرستان مانند فرماندار، شهردار و شورای اسلامی شهر چالوس بخواهند که سریعا اقدام کرده و چاره‌ای بیاندیشند، گفت: اگر چه اقداماتی در این‌باره از سوی شورای اسلامی شهر این دوره چالوس در حال انجام گرفتن است، اما موانعی در این زمینه وجود دارد و کسی منکر این نیست که ایجاد کردن مانع کاری ندارد؛ اما باید با ارائه راه حل درست و منطقی و با همکاری هم حق مردم را رعایت کرد و هم بهترین راه انتخاب شده و بر مبنای آن عمل شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها