خبرهای داغ:
گلایه رئیس هیئت امنای مسجد جامع قدیم خضری دشت بیاض از میراث فرهنگی قاین:
رئیس هیئت امنای مسجد جامع قدیم خضری دشت بیاض گفت: بخاطر قدمت مسجد جامع قدیم و دفن شهدای گمنام باید طراحی ایوانهای ورودی وخروجی طوری باشد که در شان مسجد باشد.
کد خبر: ۸۶۸۰۴۰۳
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی آسمانی در جلسه بررسی مشکلات مسجد جامع قدیم شهر که در دفتر امام جمعه خضری دشت بیاض برگزار شد؛ با انتقاد از طرح اولیه ایوان ورودی توسط میراث فرهنگی قاینات گفت: برای ادامه ساخت یادمان شهدای گمنام خضری دشت بیاض 30میلیون تومان اعتبار دیگر نیاز است.

وی با انتقاد از اداره میراث فرهنگی قاینات گفت: بخاطر قدمی بودن مسجد جامع قدیم و دفن شهدای گمنام باید طراحی ایوانهای ورودی وخروجی طوری باشد که در خور مسجد باشد اما میراث فرهنگی قاینات طرحی بسیار ساده را طراحی کرده است که بسیار مورد اعتراض هیئت امنای این مکان قرار گرفته است. باید کارشناسان با بازدید میدانی خود، طرحی جامع و کامل را پیاده کنند.

وی به برگزاری نماز جماعت در یادمان شهدای گمنام و مسجد جامع قدیم بصورت مرتب و توزیع نذورات اشاره کرد و افزود: راه اندازی آب و برق در یادمان شهدای گمنام از دیگر برنامه های هیئت امنای این مسجد می باشد .

بخشدار نیم بلوک هم با بیان اینکه مصوبات هرجلسه باید با راهکارهایی جدید صورت گیرد گفت: طرح جامع گردشگری در این مکان مقدس آغاز خواهد شد و نیز ایجاد میدان هم در این مکان از دیگر برنامه ها است که بزودی راه اندازی خواهد شد.

گلچین افزود: مشکلات زمین سی ان جی بعد از گذشت چند سال هنوز حل نشده است و امیدواریم مسئولان با راهکار جدید این مشکلات را هم حل نمایند و نیز برای آبرسانی این قسمت هم بعد از اتمام شهرک امام علی(ع) رئیس اداره آب شهری قاینات قول انجام کار را داده اند.

وی بر بازسازی ومرمت پشت بام این مسجد تاکید کرد.

دکتر قطبی رئیس اداره ورزش و جوانان قاینات هم از برنامه های فرهنگی در یادمان شهدای گمنام و مسجد جامع قدیم خضری دشت بیاض خبر داد و گفت: برای اماکن مذهبی سر فصل خاصی تعریف نشده است ولی سعی داریم برنامه های فرهنگی از جمله همایش ها، اختتامییه و افتتاحیه ها ورزشی را در این مکان با تجهیزاتی که شهرداری این شهر در اختیار این نهاد قرار دهد؛ انجام دهیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها