خبرهای داغ:
فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین با تأکید بر اینکه بسیج سازندگی رقیب پیمانکاران پرتلاش نیست، خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی پروژه‌هایی را انتخاب می‌کند که در مناطق محروم بوده و برای پیمانکاران به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست.
کد خبر: ۸۶۸۰۳۱۲
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، سردار محمد شاهرخی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در جلسه ستاد عالی پشتیبانی اردوهای جهادی و اقتصاد مقاومتی که در سالن استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: اگر جوانان  با کم‌محبتی مواجه شوند دچار ناامیدی شده که این سبب کاهش انگیزه این افراد برای خدمت به مردم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گروهی از جوانان غیور و انقلابی با انگیزه برای خدمت‌رسانی به مردم مناطق محروم عزم  آن مناطق شده که این افراد تنها قصد خدمت‌رسانی به مردم این منطقه را دارند، عنوان کرد: در همین راستا مدیران دستگاه‌های اجرایی و دولتی باید جوانان را برای حضوری بانشاط و پرشور در مناطق محروم تشویق کنند و نشان دهند که  جوانان را فراموش نکرده‌اند.

شاهرخی افزود: از طرفی دیگر ایجاد همکاری بیشتر و ارتباط مدیران دستگاه‌های اجرایی برای خدمات‌رسانی  با جوانان فعال در گروه‌های جهادی سبب افزایش اهتمام و جدیت در عملکرد مسئولان به منظور خدمات‌رسانی به مردم محروم می‌شود.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین تصریح کرد: تاکنون دستگاه‌های اجرایی این استان اهتمام و همکاری بسیار خوبی با گروه‌های جهادی بسیج سازندگی داشتند اما هر قدر این اهتمام را افزایش دهیم قطع‌ به یقین اثرات مثبت آن نیز بهتر مشاهده می‌شود.

شاهرخی گفت: دانشجویانی که از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل می‌شوند بیشتر تمایل دارند که در دستگاه‌ها و ادارات دولتی فعالیت کنند در حالی که ظرفیت دستگاه‌های اجرایی دولتی آنقدر زیاد نیست که تمام این فارغ‌التحصیلان را به‌کارگیری کند.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین گفت: ظرفیت دستگاه‌های اجرایی برای تحقق اهداف بسیج سازندگی در قزوین به‌کارگیری شود چرا که با استفاده از این ظرفیت می‌توان در بین جوانان جهادی انگیزه ایجاد کرد.

وی بیان کرد: بنابراین اقتصاد مقاومتی فرصتی را فراهم کرده تا این فرهنگ بین جوانان تحصیل کرده ما رواج پیدا کند که الزام‌آور نیست افراد تحصیلکرده در نهادهای دولتی فعال شوند، بلکه می‌توانند با اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی درآمدزایی داشته و برای خود شغل ایجاد کنند.

شاهرخی بیان کرد: برای دست‌یابی به این مهم نیز نیاز است موانع از سر راه جوانان برداشته شده و آنان بتوانند با انگیزه بیشتری در حوزه اقتصاد مقاومتی فعالیت کنند زیرا این افراد در بازپرداخت تسهیلات بانکی نیز سهل‌انگاری نمی‌کنند.

وی افزود: اگر این فرهنگ را در بین جوانان گسترش دهیم قطع‌ به یقین بخش عمده‌ای از مشکل بیکاری جوانان مرتفع می‌شود.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین با تأکید بر اینکه بسیج سازندگی رقیب پیمانکاران پرتلاش نیست، خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی پروژه‌هایی را انتخاب می‌کند که در مناطق محروم بوده و برای پیمانکاران به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست.

شاهرخی با اشاره به اهداف جهاد سازندگی در اجرای پروژه‌های  مختلف عمران، اظهار داشت: هدف اصلی بسیج سازندگی از اجرای پروژه‌های مختلف در مناطق محروم، محرومیت‌زدایی است و به هیچ وجه قصد رقابت  با پیمانکاران را ندارد.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین تصریح کرد: هر اندازه دستگاه‌های اجرایی این استان همکاری بیشتری با بسیج سازندگی داشته باشند قطع‌ به یقین فعالیت‌های بسیج سازندگی در مناطق محروم نیز افزایش می‌یابد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها