خبرهای داغ:
در دومین نشست همکاری های مشترک صنعت آب و فاضلاب ایران و ژاپن مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان گفت : در 3 سال گذشته همکاری صنعت آب و فاضلاب کشور با مرکز خاورمیانه ژاپن بسیار گسترش یافته است به طوریکه طی این سالها حدود 240 نفر از کارشناسان صنعت آب و فاضلاب کشور تحت آموزش های نوین در رابطه با موضوعاتی همچون کاهش آب بدون درآمد ، فرایند تصفیه بهتر و دقیق تر فاضلاب و آب مدیریت بحران و کنترل کیفی خدمات از سوی کارشناسان ژاپن قرار گرفتند.
کد خبر: ۸۶۸۰۲۳۱
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج ، هاشم امینی به فضای پس از برجام اشاره کرد و خاطرنشان ساخت : در دوسال گذشته فعالان صنعت آب و فاضلاب کشور ژاپن نگران تحریم های وضع شده برعلیه ایران بودند که مانع از فعالیت گسترده آنها شده بود اما هم اکنون بسیاری از فعالان صنعت آب و فاضلاب ژاپن بسیار خرسند از فعالیت دوجانبه میان ایران و ژاپن هستند و باید برمبنای اقتصاد مقاومتی تعامل دوجانبه میان صنعت گران آب و فاضلاب ایران و ژاپن بیش از پیش صورت گیرد.

وی با اشاره به حضور 10 شرکت برتر ژاپنی در اصفهان گفت : ما امروز میزبان 10 شرکت صنعتی مهم ژاپن هستیم این درحالیست که ژاپنی ها در سالهای اخیر با انعقاد قراردادهایی در قالب BOO BOT و فاینانس مشغول به ارائه خدمات و سرمایه گذاری در بسیاری از کشورها هستند . درحالیکه سابقه تعامل ایران و ژاپن سابقه دیرینه دارد. بنابراین به نظر می رسد صنعت گران ژاپنی که به ویژگی های سخت کوشی، دقت و تعهد در انجام کارها در ایران معروف هستند انفعال و احتیاط در همکاری و تعامل با صنعت گران ایرانی را کنار بگذارند و با الگو برداری از برخی از کشورهای آسیای جنوب شرقی تعامل خود را با ایران بیش از پیش در دستور کار قرار دهند. رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان به تأثیر آموزش علم روز به کارکنان پرداخت و افزود : بعد از اینکه برخی از کارکنان شرکت آبفا استان تحت آموزش هایی در کشور ژاپن قرار گرفتند منجر به هوشمند سازی شبکه آب اصفهان گردید به طوریکه میزان آب بدون درآمد در اصفهان به 17 درصد رسید که کمترین میزان آب بدون درآمد در کشور است . همچنین آبفا استان اصفهان در نظر دارد این رقم را به کمترین حد ممکن برساند.

در ادامه این نشست مهندس شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری با اشاره به تدوین سند سندای میان ایران و ژاپن گفت : براساس سند سندای میان ایران و ژاپن تعامل برای استفاده از تجهیزات و تأسیسات مقاوم در برابر حوادث غیرمترقبه مانند زلزله و سیل بوده براین اساس از شرکتهای ژاپنی انتظار می رود تکنولوژی و دانش بکارگیری مقابله در کمترین زمان ممکن با حوادث را در اختیار صنعت گران ایران و به ویژه اصفهانی ها قرار دهند .

وی افزود : در سالهای اخیر شرکت آبفا استان اصفهان مواجه با بحران و حوادث غیرمترقبه مانند سیلابی شدن رودخانه و ورود مواد نفتی و گازوئیل به آب تصفیه خانه باباشیخعلی شدند و مسلماً اگر تکنولوژی زدودن سریع آلاینده ها به آب وجود داشته باشد مهار حوادث در کمترین زمان ممکن صورت می گیرد که باید در این زمینه تبادل دانش میان ایران و ژاپن صورت گیرد.

در ابتدای این نشست خانم اخوان عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی اصفهان گفت : اصفهان یکی از بزرگترین شهرهای صنعتی کشور محسوب می شود که در حال حاضر در صنعت نساجی ، پتروشیمی و فولاد در کشور پیشرو می باشد.

وی افزود : باتوجه به سفر هیأت بلندپایه ژاپن به اصفهان باید بسترهای بهره مندی از دانش نوین در صنعت آبفا مهیا شود چرا که هم اکنون یکی از مشکلات اساسی اصفهان کم آبی است . بنابراین باید با بکارگیری از دانش و علم روز مصرف بهینه در جامعه رواج یابد هرچند که جوانان تحصیل کرده و مستعد یکی از مزیت های مهم کشور محسوب می شود.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی اصفهان گفت : بومی سازی دانش فنی تکنولوژی روز دنیا در زمینه صنعت آب و فاضلاب یکی از اهداف برگزاری این نشست است .

در این نشست دکتر ناکازاکی مدیریت منابع آب ژاپن گفت: از اینکه به شهر تاریخی و زیبای اصفهان سفر کردم بسیار خوشحال هستم . مردم ایران مانند ژاپنی ها از تمدن غنی برخوردار هستند کشور ژاپن دارای اقلیم آب و هوایی متنوعی است و با این که در برخی از مناطق ژاپن بارندگی به میزان کافی صورت نمی گیرد در حال حاضر 97 درصد کشور ژاپن تحت پوشش سیستم آبرسانی قرار دارند . در چند سال اخیر تلاش جهت کاهش آب بدون درآمد صورت گرفته و هم اکنون میزان آب بدون درآمد در ژاپن به 6 درصد رسیده است و نیز تلاش می شود آب رسانی به مردم با حداقل مصرف انرژی صورت گیرد تا انرژی برای آینده ذخیره شود و با توسعه دانش و تمرکز بر آموزش خدمات خود را به مشترکین ارتقا دهیم .

در ادامه این نشست نمایندگان شرکتهای HITACHI ، MITSUBISHI ، به ارائه خدماتی که می توانند به صنعت گران در ایران و اصفهان بدهند پرداختند به طوریکه نماینده HITACHI اعلام آمادگی پیرامون طراحی تأسیسات آب و فاضلاب و نیز احداث تصفیه خانه آب و فاضلاب در اقصی نقاط کشور نمود و بر توانایی بازچرخانی و تولید پساب با کیفیت مطلوب اشاره کرد به طوریکه هم اکنون بازچرخانی آب در کشورهای اردن، فلسطین، مصر و مالزی را انجام می دهندو با تولید فیلترهای MBR تصفیه آب با صرف انرژی کمتری صورت می گیرد . در ادامه نماینده شرکت MITSUBISHI به ارائه خدماتی که با بکارگیری آن می توان به کاهش میزان هدررفت آب امیدواربود و نیز فیلترهایی که با نصب آن در خطوط انتقال تصفیه فاضلاب به صورت اتوماتیک انجام می گیرد اشاره کردکه به کارگیری این تکنولوژی صرفه اقتصادی بسیاری در امر تصفیه فاضلاب به همراه دارد.

در این نشست ده نفر از نمایندگان شرکتهای حاضر در هیأت ژاپنی به توانایی و نوع خدمات قابل ارائه با ایران در جمع تولیدکنندگان و سرمایه گذاران اصفهان پرداختند .

ارسال نظرات
پر بیننده ها