خبرهای داغ:
گزارشی از خطبه‌های نماز جمعه اهل سنت آذربایجان‌غربی

‌سعودی‌ها تاکنون مجوز حج تمتع ‌را به ایران نداده‌اند /آذربایجان‌غربی استان محروم‌ با ‌مرز مشترک بین سه دولت است

ائمه جماعت اهل سنت استان آذربایجان‌غربی بر تروریست بودن عربستان سعودی و هم‌پیمانانش در منطقه تاکید کردند و گفتند: ‌سعودی‌ها تاکنون مجوز حج تمتع ‌به ایران نداده‌اند.
کد خبر: ۸۶۸۰۱۵۳
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، ماموستا عبدالقادر سهرابی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهاباد با اشاره به نقض مکرر آتش‌بس عربستان در یمن اظهار داشت: سنای آمریکا مجوزی در رابطه با 11 سپتامبر صادر و اظهار داشته که خانواده‌های مصیبت دیده می‌توانند علیه عربستان سعودی شکایت کنند و علاوه بر آن عربستان نشان داده که به جد حامی تروریست است.

امام جمعه مهاباد تصریح کرد: در حالی که خود بارها منکر این امر شده اما در سوریه و یمن حامی تروریست است و اخیرا نیز سنای امریکا ثابت کرد که عربستان سعودی حامی تروریست بوده است.

سهرابی با بیان دلایل منحل شدن حج تمتع امسال افزود: در رابطه با مسئله حج تمتع امسال باید گفت که تاکنون عربستان سعودی مجوز حج تمتع را به ایران نداده و به فرض اگر مجوز نیز دهد دیگر سفر حج تمتع امسال منتفی است چرا که باید مقدمات سفر تا به امروز فراهم می‌شد.

وی با اشاره به هفته جوان تصریح کرد: بی‌شک باید با دید مثبت به جوانان امروزی نگریست چون در همه دنیا طغیان‌گری و فساد وجود دارد و باید امکانات، شغل و مسکن برای جوانان ایرانی فراهم کرد تا از نگرانی و تشویش رهایی پیدا یابند و جوانان را به راه راست و مستقیم هدایت کرد.

امام‌ جمعه مهاباد با تاکید بر اهمیت سفر ریاست جمهوری به استان آذربایجان‌غربی گفت: امیدواریم در این سفر خیرات و برکات زیادی نصیب استان شود چراکه متاسفانه آذربایجان‌غربی استان محرومی با وجود داشتن آب و زمین کافی و مرز مشترک بین سه دولت است.

فتح خرمشهر در تاریخ بی‌نظیر و شبیه معجزه بود

ماموستا مصطفی محمودی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته پیرانشهر با اشاره به حماسه آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: روز سوم خرداد روز فتح خرمشهر و عملیات بیت‌المقدس است که این فتح در تاریخ بی‌نظیر و شبیه معجزه بود.

امام جمعه پیرانشهر گفت: همانطور که امام خمینی (ره) فرموند خرمشهر را خدا آزاد کرد، دشمن تنها صدام نبود بلکه تمامی این قدرت‌های شیطانی غرب و شرق و اعراب مرتجع حامی صدام بوده و دشمن با شکست در خرمشهر تمام روحیه خود را از دست داد.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه امکانات دشمن در خرمشهر بیشتر بود اما نتوانستند مقاومت کنند و نیروهای رزمنده ایرانی اعم از ارتش، سپاه و بسیج توانستند این شهر را در مدت کم آزاد کنند.

محمودی افزود: دشمنان وقتی دیدند که خرمشهر آزاد شد به این فکر افتادند که دست به جنایت جنگی زنند چرا که می‌دانستند مدتی بسیاری طول نمی‌کشد که بغداد نیز به تصرف در می‌آید و بنابراین آغاز به انجام جنایات جنگی مانند استفاده از سلاح‌های شیمیایی به طور وسیع در شهرها و آبادانی‌ها کردند اما به این نیز قانع نشده و آبادی‌ها و شهرهای بی‌دفاع را با هواپیما بمباران کردند.

وی افزود: با این اقدام آنها مشخص شد که دشمن ایران یک دشمن جنایتکار است و تنها راه ملت، دفاع و ایستادن در برابر آنان بوده و خوشبختانه در این هشت سال دفاع مقدس توانست بهخوبی در برابر دشمنان مقاومت کنند.

امام جمعه پیرانشهر با اشاره به فرا رسیدن روز 15 شعبان گفت: روز 15 شعبان روز تولد امام زمان (عج)، روز مستضعفین و سربازان گمنام امام زمان (عج) است و واقعا جای تحسین و تقدیر از این سربازان گمنام است که عامل مهم امنیت کشور در این دنیای پر از نزاع و کشت و کشتار هستند و این بزرگ‌ترین نعمت برای ما مسلمانان است.

محمودی اظهار داشت: این سربازان با انجام فعالیت‌هایی باعث شدند که این ناامنی‌ها به سمت ایران نیامده چرا که شبکه‌های مهم دشمن را کشف کردند و مانع انفجاراتی بودند که اکنون در کشورهای دیگر شاهد آن هستیم.

امام جمعه پیرانشهر اظهار داشت: بی‌شک سربازان گمنام امام زمان (عج) عامل تقویت نظام و امنیت کشور بوده و به صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کنند که باید از آن‌ها تقدیر کرد.

توسعه و امنیت کشور در سایه تلاش‌های سربازان گمنام محقق می‌شود

ماموستا خالد رسول‌زاده در خطبه‌های امروز نماز جمعه بوکان با تبریک فرا رسیدن عید شعبان اظهار داشت: روز میلاد با سعادت امام قائم(عج) مصادف است با روز سربازان گمنام، سربازانی که بسیاری از پیشرفت‌های سیاسی، علمی، اقتصادی و فرهنگی ایران مرهون همین امنیتی است که فرزندان گمنام این مرز و بوم روز و شب در ازای حفظ و ارتقاء آن تلاش کرده و رنج دوران کشیده‌اند.

رسول‌زاده بیان کرد: عصری که در آن زندگی می‌کنیم عصری است که امنیت ملی از زوایای متعددی مورد تهدید قرار گرفته و چون بین توسعه و امنیت، تعامل و رابطه‌ای تنگاتنگ وجود دارد، در عین حال که در سایه امنیت، آرامش و ثبات به وجود می‌آید، رشد و توسعه پایدار نیز معنی و مفهوم پیدا کرده و همه اینها در سایه تلاش این سربازان محقق می‌شود.

وی با اشاره به روز مستضعفین گفت: یکی از بارزترین خصوصیات حضرت مهدی موعود(عج) این است که حکومت عدل جهانی به رهبری آن حضرت و با حضور و همّت و نقش آفرینی مستضعفان تشکیل می‌شود.

امام جمعه موقت بوکان تصریح کرد: این خصوصیت، همان است که در کلام و پیام امام خمینی (ره) بسیار مورد توجّه بوده و ایشان به صورت مکرّر با تعبیراتی مثل مستضعفان، محرومان، پابرهنه‌ها و گودنشین‌ها از این قشر مهم، اما فراموش شده یاد کرده و بر ضرورت خدمت به آنها تاکید می‌کردند از همین روست که روز نیمه شعبان «روز جهانی مستضعفان» نام گرفته است.

رسول‌زاده با اشاره به اخلاص و فواید آن اظهار داشت: اخلاص گرانبهاترین گوهری است که در خزانه قلب و روح انسان پیدا شده و آثاری مانند بصیرت و نورانیت دل، حکمت و معرفت، درمانده نشدن در کارها، سعادت و کامیابی، بالا رفتن اعمال و قبولی آنها را دارد و لازم است که هر کاری را با اخلاص انجام داد.

ارسال نظرات