خبرهای داغ:
رئیس اتحادیه مبلمان ارومیه:

۲۵۰۰ نفر در مجتمع درودگران ارومیه مشغول به کار می‌شوند

رئیس اتحادیه مبلمان و مصنوعات چوبی ارومیه گفت: با اتمام مجتمع درودگران ارومیه برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به‌صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۸۶۸۰۱۵۰
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، وحید حبیبی با اشاره به ضرورت ساماندهی صنوف آلوده داخل شهرها اظهار داشت: در راستای اجرای بند "ک" ماده 30 قانون نظام صنفی و انتقال واحدهای آلوده به خارج از محدوده شهری، نجاری‌ها، MDF کارها و سایر صنوف مرتبط به مجتمع درودگران انتقال داده خواهند شد.

وی با تشریح تاریخچه 27 ساله این مجتمع بیان کرد: از سال 68 تا 70 در حالی که هیأت مدیره وقت اتحادیه متصدی امور بود؛ زمین این مجتمع خریداری، کروکی و نقشه آن کشیده، قطعات آن تقسیم‌بندی و سهام آن به افراد واجد شرایط واگذار شد.

رئیس اتحادیه مبلمان و مصنوعات چوبی ارومیه افزود: در طول سال‌های 71 تا 87 هیئت اجرایی منتخب سهامداران و از 88 تا 89 اتاق اصناف ارومیه به‌صورت قائم مقامی افسار امور را که در دست گرفتند از مهمترین اقدامات آن تهیه نقشه‌های اجرایی، اخذ پروانه ساخت از شهرداری منطقه 2 و قرعه کشی قطعات بود.

وی گفت: از سال 90 تا 93 که اتاق اصناف ارومیه به‌طور مستقیم بر ساخت این مجموعه نظارت داشت که عملیات فیزیکی مانند محوطه‌سازی، جدول‌گذاری و دیوارکشی انجام شد.

حبیبی اظهار داشت: از سال 94 تا اکنون با تصمیم کمیسیون نظارت استان هیئت مدیره فعلی اداره امور را برعهده گرفته است که در مرتبه اول خدمات عمومی مجتمع شروع شده و تأمین آب و برق و نیز احداث ساختمان اداری به اتمام رسیده است.

وی با بیان اولویت‌های اول هیئت مدیره بیان کرد: برای تکمیل مجتمع درودگران ارومیه 3 سال کاری زمان نیاز هست که در حال حاضر با برق‌رسانی، 160واحد تولیدی در آستانه بهره‌برداری قرار گرفته است؛ به علاوه احداث کارگاه‌های تولیدی نیز در اولویت اول قرار دارد.

رئیس اتحادیه مبلمان و مصنوعات چوبی ارومیه با بیان کار جمعی صورت گرفته برای اتمام این مجتمع افزود: دستگاه‌های زیادی دست به دست هم داده‌اند تا کار ساخت این مجموعه به پله آخر برسد که از آن‌ها می‌توان به اتاق اصناف ارومیه، اداره برق استان، سازمان صنعت، معدن و تجارت و شهرداری منطقه دو ارومیه اشاره کرد.

وی با یادآوری جنبه‌های بزرگ این مجتمع و تاثیرات آن در اشتغال‌زایی مستقیم، تصریح کرد: با تکمیل این مجتمع، 800 کارگاه تولیدی می‌توانند به کسب و کار مشغول شوند که برای دو هزار و 500 نفر شغل ایجاد می‌شود؛ بعلاوه در مراحل احداث مجتمع نیز برای 500 نفر اشتغال در بخش ساختمان فراهم می‌شود.

ارسال نظرات