اسراییل تایمز در گزارشی تصویری که توسط خبرگزاری العالم تهیه شده است به نقد مسابقه هولوکاست پرداخت، مسابقه ای که با مطرح کردن موضوع:"چرا باید تاوان هولوکاست را مردم فلسطین بپردازند " ، خواب را از سر نخست وزیر اسراییل پراند و شبانه با همپای خود در آمریکا تماس گرفت و بلافاصله در صبح روز بعد شاهد موضع گیری تند آمریکا در قبال مسابقه هولوکاست بودیم.
کد خبر: ۸۶۸۰۱۳۵
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹

به گزارش سرویس بنیاد فرهنگی روایت خبرگزاری بسیج

در این گزارش آمده است:

گزارش خبری تلویزیون ایران در باره مسابقه فعلی کارتون هولوکاست توضیح داد که چگونه یک بخش این مسابقه به کاریکاتور هیتلر و بنیامین نتانیاهو ( نخست وزیر اسرائیل) اختصاص داده شده است. هدف از این کار " گسترش آزادی بیان" مطرح شده است..
بخش تلویزیون العالم که به زبان عربی در تهران پخش می شود روز یکشنبه از مراسم افتتاحیه دومین مسابقه بین المللی هولوکاست که در روز قبل از آن انجام شده بود گزارشی تهیه کرده است. رویدادی که توسط سازمان های آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل و وزارت امور خارجه آمریکا محکوم شده است.
گزارش انگلیسی این تلویزیون در روز سه شنبه توسط موسسه تحقیقات رسانه ای خاورمیانه، گروه دیده بان بشر مستقر در واشنگتن ارائه شد که به همراه فیلم هایی از مراسم افتتاحیه بود که سلیم عیسی خبرنگار این برنامه توضیح داد که : " اهداف این مسابقه گسترش فرهنگ آزادی بیان با استفاده از هنر مدرن و گشایش افق تازه فرهنگی و هنری و همکاری و تبادل نظر بین هنرمندان ایرانی و خارجی است."
سلیم عیسی، بزرگترین و سمبلیک ترین تصویر نمایشگاه را نشان داد که تصویر یک بادبادک با رنگهای پرچم فلسطین بود که از بین دیوارهای آجری خاکستری به شکل صلیب شکسته بیرون می رود.
عیسی گفت: " این کارتون به حمله اسرائیل و اشغال فلسطین اشاره می کند و بادبادک نشان دهنده بی گناهی و کودکی فلسطین است."
او گفت: " هنرمندانی از کشورهایی مانند استرالیا، برزیل، چین، اندونزی و کلمبیا آثار طنزشان را به منظور محکوم کردن جنایات اسرائیل به این مسابقه ارسال کردند. داوری این مسابقه توسط سه ایرانی و ناظران خارجی انجام شده است."
بخش دیگر، نمایشگاه این مسابقه است که دو هفته ادامه دارد و به کاریکاتورهایی اختصاص داده شده است که از هیتلر و بنیامبن نتانیاهو کشیده شده اند که در یکی از این تصاویر شمشیری به شکل تروریست های داعش در دست نخستوزیر اسراییل نشان داده شده است.
کاریکاتوریست ها از کشورهای مختلفی مانند فرانسه هستند که در این مسابقه شرکت کرده اند. این مسابقه توسط سازمانهای غیر دولتی با حمایت قوی رژیم ایران برگزار شده است. جوایز این مسابقه به ۱۶ برنده داده خواهد شد.
در این نمایشگاه ۱۵۰ اثر هنری از ۵۰ کشور دنیا به نمایش در آمده اند که اکثر آنها از اسرائیل انتقاد می کنند که از هولوکاست استفاده کرده است تا اذهان جامعه بین المللی را از رفتارش نسبت به فلسطینی ها منحرف کند.
شجاعی طباطبائی برگزار کننده این مسابقه به شبکه تلویزیونی العالم گفت: " این نمایشگاه به منظورپاسخی به انتشار کاریکاتورهای اهانت آمیز به پیامبر اعظم اسلام است که توسط مجله فرانسوی شارلی ابدو چاپ شده بود و همچنین بیان مخالفت ما از قتل عام مردم فلسطین توسط اسرائیل برگزار شده است."
دبیر اجرایی این مسابقه، محمد حبیبی توضیح داد که : " یکی از مهم ترین جنبه های این مسابقه بیان درد و رنج و بی عدالتی بود، به همین دلیل تصمیم گرفتیم با استفاده از کارتون و کاریکاتور، درد و رنج فلسطینی ها را به نمایش در آوریم."
مارک تونر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا که با جان کری وزیر امور خارجه این کشور که به عربستان سعودی سفر کرده اند در روز یکشنبه در مصاحبه ای اعلام کرد: " واشنگتن نگران است که این مسابقه سکویی برای انکار هولوکاست و سخنان ضد یهودی شود."
ایرنا بوکووا مدیر کل یونسکو هفته پیش در باره این مسابقه گفت: " چنین ابتکار عمل هایی با هدف به سخره گرفتن نسل کشی مردم یهودی که صفحه غم انگیزی در تاریخ بشریت است، تنها می تواند موجب گسترش نفرت، تحریک به خشونت ، نژاد پرستی و خشم شود."
او در ادامه گفت: " این مسابقه بر خلاف ارزش های جهانی احترام و تحمل و برخلاف اقدامات یونسکو برای ترویج آموزش هولوکاست و مبارزه با یهود ستیزی است."
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در جلسه کابینه در یکشنبه از این مسابقه انتقاد کرد و گفت: " ایران هولوکاست را انکار و تمسخر می کند و در حال آماده کردن هولوکاست دیگری است."
این در حالی است که در جوابیه دبیر مسابقه هولوکاست خطاب به مدیر کل یونسکو آمده است:
قصد ما تأیید یا تکذیب هولوکاست نیست از این رو به همراه این نامه سی دی مجموعه آثار راه یافته به بخش مسابقه را خدمتتان تقدیم می داریم. لطفا با دقت و تامل این آثار را مشاهده کنید. مطمئن هستیم شما حتی یک اثر را نخواهید یافت که واقعه ی هولوکاست را به تمسخر گرفته باشد.
اما مجموعه این آثار که از هنرمندان کارتونیست سراسر جهان در این مسابقه گردآوری شده است چه می گویند :

چرا باید تاوان هولوکاست را مردم فلسطین بپردازند ، مردمی که در جنگ جهانی دوم هیچ نقشی نداشتند؟ اساسا اگر آلمان نازی مسبب جنگ بوده ، چرا از خاک این کشور جایی برای قربانیان جنگ در نظر گرفته نشد؟

به پندار هنرمندان کارتونیست دنیا نسل کشی اعراب فلسطینی توسط رژیم اشغالگر قدس هولوکاست معاصر به حساب می آید. چرا در قبال این هولوکاست و نسل کشی ،جامعه جهانی سکوت اختیار کرده است؟

ما نگران هولوکاستی هستیم که رژیم صهیونیستی در منطقه به آن دامن می زند، ما نگران خشونت و نژادپرستی رژیم اسراییل هستیم؟

چرا اجازه داده نمی شود در باره این واقعه تاریخی کوچکترین تردیدی صورت گیرد؟

چرا در برخی از کشورهای اروپایی باید افرادی که در ارتباط با واقعه هولوکاست تردید دارند به زندان و جرائم سنگین محکوم شوند؟

فرزندان و نوادگان افرادی که به اجبار در این جنایت یعنی شکل گیری هولوکاست نقش داشته اند، چرا باید تاوان پدران و پدربزرگان خود را بدهند. تا بدین وسیله چیزی به نام صنعت هولوکاست شکل گیرد؟

خانم ایرینا بوکووا شما در تاریخ پانزدهم ژانویه ۲۰۱۵ در جمع راهپیمانان و معترضین کشتار بی رحمانه کارتونیست های روزنامه شارلی ابدو شرکت کردید. شاید از همه ی حاضرین در این جمع، شما بهتر می دانید که از تفکر خشن و متحجر تروریست های داعشی نمی تواند هنر و تمدن باشکوه اسلامی شکل گیرد.

آیا بهتر نبود کار ناپسند نشریه شارلی ابدو و نشریه دانمارکی یولاند - پُستن در توهین به حضرت محمد (ص) پیامبر عظیم شان اسلام، که موجب جریحه دار شدن قلب یک میلیارد ونیم مسلمان شد را نیز محکوم می کردید تا این گونه رفتارها موجبات نفرت و تحریک به خشونت، نژاد پرستی و خشم را گسترش ندهد.
ارسال نظرات