در راستاي بررسي مسايل،مشكلات و شبهات موجود در حلقه هاي صالحين، نشست فرمانده سپاه شهدا و استاد شجره طیبه صالحين آذربايجان غربي با روحانيون شهرستان خوي برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۷۹۹۵۳
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام سلامتي در اين نشست با اشاره به روايات وارده پيرامون انتظار فرج خاطر نشان كرد: از نظر بزرگان دين افضلترين و بزرگترين عبادات همين منتظر شدن براي امام زمان(عج)است.

استاد شجره طيبه صالحين گفت: اين انتظار برخي نكات را در خود جاي دارد از جمله اينكه شخص منتظٍربايد به منتظٌر معرفت داشته باشد كه اين معرفت، هم جايگاه و هم شخصيت امام را در بردارد.

وي افزود: شخص منتظٍر علاوه بر اينكه بايد معرفت را در خود ملكه كند بايد در سطح جامعه هم نهادينه سازد.

حجت الاسلام سلامتي محبت را كه يك واقعيت در رفتار انسان است و تعبد را در وجود ش تجلي مي كند را از آثار معرفت عنوان و افزود: اگر انسان به جايگاه تعبد برسد مطيع رضاي خداوند است.

استاد شجره طيبه صالحين در ادامه به وظيفه اجتماعي فرد منتظٍر اشاره كرد و گفت: انقلاب اسلامي ،امام،شهدا و رزمندگان اسلام بستر را براي ما فراهم كرده اند و ما به عنوان نان خور خوان امام زمان(عج)بايد منويات حضرت را در جامعه نهادينه سازيم.

وي گفت:بسيج و سپاه بنا به تدابير رهبري حلقه هاي صالحين را در راستاي نشر و گسترش مذهب و اعتقاد راه اندازي نمود و بهترين نيروهاي ما روحانيون بسيج هستند كه در تمام صحنه ها حضور دارند و ما افتخار مي كنيم كه قشر بسيج اين نعمت بزرگ انقلاب و ولايت در كشور ما متولد شده است.

وي ادامه داد: نيروي بسيج را ما در اختيار داريم لذا وقتي مي بينيم كه جوان بدون هيچ چشم داشتي حاضر به قبول سخنان ما است ، وظيفه داريم دستاوردهاي انقلاب اسلامي،نظام و دستورات الهي را آموزش داده و جوانان را راهنمايي نماييم .

حجت الاسلام سلامتي در ادامه راهنمايي و ارشاد هايي به روحانيون در قبال جوانان و متربيان داد و تصريح كرد: تبريك روز جوان به جوانان مهم نيست بلكه حفظ جوان در مسير حضرت علي اكبر(ع) مهم است كه اين تنها در حلقه هاي صالحين ميسر است.

مهمترين نهاد مقدس انقلاي و دين روحانيون هستند

فرمانده سپاه شهدا در ادامه با اشاره به فرمايشات ولي امر مسلمين كه فرموده اند«اگر حوزه هاي علميه به رسالت انقلابي عمل كنند بالطبع انقلاب در صراط مستقيم حركت مي كند»خاطر نشان كرد: دوره فعلي ما دوره حساس است و دشمنان لخت و عريان براي مقابله با اسلام وارد ميدان مي شوند لذا پيام اصلي نظام اسلامي كه همان دعوت براي مقابله با جبهه سلطه و استكبار است بايد براي جوانان تبيين شود.

سردار عابدين خرم گفت: در شناسايي مسئولين بايد كمال دقت را داشته باشيم چرا كه افراد دورو در ميان مسئولين چه بسا براي حفظ موقعيت دم از نظام و ولايت مي زنند اما در بين مردم علي الخصوص مناطق مرزي و دور افتاده براي جاخوش كردن خود بر عليه دولت و نظام حرف مي زنند و ناخواسته اهداف دشمنان را دنبال ميي كنند.

وي ادامه داد: هدف دشمنان و اين افراد دور ساختن جوان از نظام است لذا بايد نهادهاي دلسوخته انقلاب فعاليت خود را بخصوص در اين مناطق زياد نمايند و بايد دانست كه مهمترين نهادهاي دلسوخته انقلاب و دين روحانيون هستند.

وي در ادامه حوزه هاي علميه،بسيج،سپاه،مساجد،معلمين و مربيان را دلسوختگان نظام معرفي و تصريح كرد: به دليل بصيرت و آگاهي و هشداري اين عزيزان نسبت به ترفندهاي دشمنان است كه آنان تاكنون نتوانستند در اين نهادها نفوذ كنند .

وي در ادامه درخواست هايي از روحانيون مطرح و اظهار اميدواري كرد كه با عمل به اين درخواست ها حلقه هاي صالحين رضايت فرماندهي كل قوا را جلب نمايد.

حلقه هاي صالحين جواب دندان شكن به اهداف دشمنان مي دهند

فرمانده سپاه خوي نيز در ابتدا ضمن تبريك و تهنيت اعياد شعبانيه گزارشي از عملكرد صالحين سپاه خوي را ارائه و گفت: امروز كه دشمنان به دليل شكست در حنگ سخت به مسايل نرم روي آورده اند حلقه هاي صالحين جواب دندان شكن به نقشه هاي شوم آنان مي دهد.

سرهنگ علايي افزود: ما افتخار مي كنيم كه روحانيون با فعاليت در پايگاه هاي روستايي و شهري در ارتقاي آگاهيهاي اعتقادي و معنويات و گاها بصيرتي جوانان نقش ايفا كرده و با حضور خود جوانان را دلگرم مي كنند.

وي ادامه داد: با بهره جستن از روحانيون در مساجد و پايگاه ها و برگزاري نشست ها و مراسم ها انشاءالله خواسته اي رهبري را برآورده خواهيم كرد

علايي همچنين ضمن تقدير و تشكر از حضور گرم و صميمي فرمانده سپاه شهداد واستاد شجره طيبه صالحين در نشست تعامل با روحانيون شهرستان خوي، اين نشست ها و همچنين حلقه هاي صالحين را باعث خير و بركت عنوان و افزود: از طریق جلسات صالحین، با بار علمی و آموزش می توانیم در برابر تهدیدات دشمنان با قدرت بایستیم.

گفتني است كه در پايان مسئول تعليم و تربيت سپاه شهدا نيز ضمن بيان مختصري از تاريخچه تشكيل صالحين و انتظارات صالحين از سرگروه ها و مربيان به شبهات و سوالات روحانيون پاسخ دادند.

ارسال نظرات