ايران اسلامي در واپسين لحظه هاي سوم شعبان در حالي كه غرق سرور و شادي بود و داشت خود را براي ميلاد قمر بني هاشم آماده مي كرد با شنيدن خبري تاسف برانگيز، خاطرات عمليات هاي دفاع مقدس را مرور كرد.
کد خبر: ۸۶۷۹۹۴۳
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، دلاورمردان و رزمندگان ايران اسلامي امروز در ماتم سرداري به سوگ نشسته كه جهادهاي بيشماري را براي ايران رقم زده و نيروهاي دليري براي مقابله با استكبار آموزش داده است.

وی از فرماندهان قدیمی و کارکشته نیروهای ویژه سپاه پاسداران بود که در هشت سال دفاع مقدس در جبهه های نبرد حضور مستمر داشته و منشا خدمات و فداکاری های بیشماری بوده است .

آري سخن از حاج محمد ناظري است كه پس از جنگ نيز بيكار ننشست و همچنان به مربی بودن خود ادامه می دهد و مسئول دوره های متعدد جنگ های نامنظم و چریکی بوده و نفرات زبده بسیاری را بعنوان چریک و تکاور به بدنه نیروهای نظامی کشور معرفی کرده است؛ طوري كه وي به عنوان فرمانده عملیات های دستگیری نظامیان متجاوز آمریکایی و انگلیسی در آبهای سرزمینی ایران در خلیج فارس همچنان خستگي ناپذير حضور داشت.

در سالهای اخیر و بعد ایجاد ناامنی در کشور سوریه و پس از آن که نیروهای نظامی ایران نیز در این کشور حضور مستشاری بهم رساندند، بخشی از نیروهای تربیت شده توسط سردار ناظری به جهت آمادگی های بالا و تخصص در جنگ های نامنظم به سوریه اعزام شدند تا بتوانند از حریم عمه سادات دفاع نمایند و مفتخر به حضور به عنوان «مدافعان حرم» گردند.

همچنین مستند مسابقه فرمانده که از شبکه های مختلف صدا و سیما در حال پخش می باشد به فرماندهی و مدیریت ایشان ساخته شده است

برادر حاج محمد، یعنی تیمور ناظری نیز در جنگ تحمیلی به شهادت رسیده بود و مادر او نیز یکی از شهدای مظلوم فاجعه حج خونین سال 66 بود.

حاج محمد ناظري هرچند متولد شهرستان تهران است اما وي را مي توان فرزند شهرستان خوي نيز به شمار آورد چرا كه شهر دارالمومنين خوي وطن مادري اين سردار سرافراز است.

به همين خاطر و به پاس تلاشهاي شبانه روزي سردار ناظري و ياد و خاطره مادر و برادر شهيدش، مراسم بزرگداشتي روز پنجشنبه 30ارديبهشت در شهرستان خوي برگزار مي شود.

ارسال نظرات