خبرهای داغ:
کارشناس فضای مجازی گفت: هم اکنون 34 درصد دانلود در فضای اینترنت کشور دانلود فیلم‌های غیراخلاقی است و اینترنت کنونی در کشور، یک اینترنت کثیف آمریکایی است.
کد خبر: ۸۶۷۹۸۷۴
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، روح الله مومن‌نسب عصر امروز در نشست موضوع شناسی فقه فضای مجازی که در سالن همایش‌های جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد اظهار کرد: هم اکنون 34 درصد دانلود در فضای اینترنت کشور دانلود فیلم‌های غیراخلاقی است و اینترنت کنونی در کشور، یک اینترنت کثیف آمریکایی است، این در حالی است که ما باید اینترنت سالم ایرانی را در کشور داشته باشیم، اما متاسفانه به دلیل ایجاد نشدن شبکه ملی اطلاعات، این امر ممکن .نیست

کارشناس فضای مجازی افزود: با وجود اینکه 38 درصد سایت‌ها در آمریکا فیلتر است، اما ما اینترنت را رها کردیم. اینترنت کشور هم به این دلیل کند است که ما آن را با 16 واسطه از کشور آمریکا می‌خریم. از طرف دیگر هم اینترنت ناامن است، به گفته یکی از کارمندان سابق سازمان اطلاعات جاسوسی آمریکا، این کشور با استفاده از اینترنت در ایران، نقطه کور اطلاعاتی ندارد.

مومن‌نسب با اشاره به وابستگی اینترنت به آمریکا گفت: رئیس اینترنت یک ژنرال آمریکایی چهار ستاره است که از سوی اوباما رئیس جمهور این کشور منصوب می‌شود. با وجود اینکه تنها 10 درصد کاربران اینترنت آمریکایی هستند، اما این کشور بر تمام اینترنت سیطره دارد و یک جور آپارتاید از سوی این کشور در اینترنت حاکم است.

کارشناس فضای مجازی در خصوص ورود گوشی‌های هوشمند به کشور اظهار کرد: طی سال‌های اخیر ده‌ها میلیون گوشی هوشمند به صورت عمدتا قاچاق وارد کشور شده که روی هر کدام از گوشی‌ها صدها نرم افزار نصب شده است. استفاده از گوشی‌های هوشمند 1200 عنوان درد و بیماری را به دنبال داشته است، به خصوص وای‌فای که عقیمی مردان را به همراه دارد. اکنون دانش آموزان از اینترنت برای دریافت جزوه کمک نمی‌گیرند، بلکه عمدتا کار دانش آموزان در اینترنت دانلود عکس و فیلم‌های غیراخلاقی است.

وی ادامه داد: هم اکنون 82 درصد از کاربران شبکه تلگرام ایرانی هستند، شبکه‌ای که به دست پناهنده‌های روسی ساکن آلمان ایجاد شد و به شدت در ایران این شبکه مخاطب پیدا کرده است. شبکه‌های اجتماعی تبعات زیادی دارد، به عنوان مثال مقدمات تمام ترورهای چند سال اخیر در ایران از طریق شبکه‌های اجتماعی صورت گرفته و داعش هم از این شبکه‌ها نیروی جدید از کشورهای مختلف جهان به سوی خود جذب می‌کند، انقلاب مصر هم از طریق هم شبکه‌ها نابود شد.

مومن‌نسب با اشاره به اینترنت کنونی گفت: ما دو نوع اینترنت داریم، یک اینترنت کثیف آمریکا و دیگر اینترنت پاک ایرانی است. محصول اینترنت کنونی این است که ما سکولار، فردگرا و لذت‌گرا شدیم. هم اکنون در سطح جهان براساس آمارها 90 درصد کودکان به دور از چشم والدین، فیلم‌ها و تصاویر غیراخلاقی می‌بینند یا اینکه 68 درصد طلاق‌ها در سطح جهان به خاطر ارتباط زن یا مرد از طریق شبکه‌های اجتماعی با دیگران است.
ارسال نظرات