رئیس شورای اداری دیشموک گفت: اگر بخواهیم روحیه کار، اقدام، عمل و مقاومت را در خود شکوفا کنیم راهی جزء بالا بردن سطح فرهنگ نداریم.
کد خبر: ۸۶۷۹۷۵۵
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۱

حسن امیریان ظهر امروز در نشست شورای اداری دیشموک اظهار کرد: موضوع فرهنگ مقوله‌ای پیچیده‌ است و باید به کسانی واگذار شود که فرهنگی  بوده و از دانش کافی برخوردار باشند.

وی گفت: آموزش و پرورش باید در تابستان امسال برای اوقات فراغت دانش‌آموزان برنامه‌های خوبی برگزار کند.

رئیس شورای اداری دیشموک گفت: بحث کانون‌های تابستانی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان بحث فرهنگی و تعلیم و تربیت است و آموزش و پرورش در اجرای بهتر آن تأثیرگذار است.

امیریان اذعان کرد: چون کانون‌های اوقات فراغت مقوله فرهنگی است و مقوله فرهنگ یک مقوله‌ای پیچیده‌ای است باید به کسانی واگذار شود که فرهنگی باشند و از دانش کافی برخوردار باشد و سایر نهادها، آموزش و پرورش را در برگزاری کانون‌های اوقات فراغت پشتیبان کنند.

وی گفت: در حوزه فرهنگ، آموزش‌ها باید طوری باشند که در واقع از حالت تک‌بعدی خارج شود، باید نوجوانانی را تربیت کنیم که در عرصه‌های مختلف بتوانند کارآمدی داشته باشند.

این مسؤول بیان کرد: اگر تمدن ایران باستان پیشرفت‌هایی داشته و تمدن اسلامی در کمتر از یک قرن از اندونزی تا اندلس، شرق و غرب دنیا را فراگرفت به واسطه فرهنگ غنی اسلام بود.

امیریان تصریح کرد: پیشرفت ایران اسلامی به خاطر جذبه فرهنگ اسلام و جذبه در رفتار و کردار کلامی بود که این فرهنگ را آموزش و پرورش به ما یاد داد و ما باید در عرصه فرهنگ بیشتر هوشیار باشیم.

وی تصریح کرد: باید در حوزه فرهنگ فعال باشیم و آن را جدی بگیریم و اگر می‌خواهیم نسلی فداکار با روحیه جهادی بار بیاوریم باید در حوزه فرهنگ فعالیت‌های بیشتر و خوبی داشته باشیم.

رئیس شورای اداری دیشموک گفت: اگر بخواهیم روحیه کار، اقدام، عمل و مقاومت را در خود شکوفا کنیم، راهی جزء بالا بردن سطح فرهنگ نداریم، اگر بخواهیم روحیه حفاظت از محیط زیست، منابع طبیعی، حقوق شهروندی را بالا ببریم باید کار فرهنگی انجام بدهیم.

وی متذکر شد: در تابستان امسال در اوقات و فراغت باید آموزش‌ها همگانی باشد، ورزش، تفریح، مهارت‌های فنی، آموزش‌های احکام، قرآن و حتی کلاس‌های زبان برگزار شود و باید طوری رفتار شود که کانون‌های مساجد، کمیته امداد امام خمینی، بهزیستی و حتی تربیت‌بدنی با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی شهر دیشموک در برگزاری این کانون‌ها تعامل و همکاری داشته باشند.

ارسال نظرات