خبرهای داغ:
فرمانده گروه مهندسی رزمی 43 امام علی(ع) ملایر با بیان اینکه سنگرسازان بی‌سنگر مهندسی رزمی همواره در صحنه حضور دارند، گفت: از افتخارات آن نیز در دوران دفاع مقدس طراحی و ساخت سازه‌های ایمن و مقاوم است.
کد خبر: ۸۶۷۹۷۴۳
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار علی صبوری‌منش امروز در بیست و یکمین مجمع فرماندهان و مسئولین پیشکسوت جهاد و شهادت استان همدان با اشاره به فعالیت‌های این گروه در قبل و بعد از جنگ تحمیلی اظهار داشت: این گروه 225 شهید را تقدیم اسلام و کشور کرده است.

وی افزود: از افتخارات این سنگرسازان بی‌سنگر در طول هشت سال دفاع مقدس این است که طراحی و ساخت و اجرای سازه‌های ایمن و مقاوم را داشته است.

فرمانده گروه مهندسی رزمی 43 امام علی(ع) ملایر با اشاره به بخشی از اقدامات تصریح کرد: احداث، ترمیم و بازسازی جاده‌های عملیاتی در تمام مناطق از قبیل آذربایجان غربی، کرمانشاه، خوزستان، کردستان و ایلام به طول یک هزار و 479 کیلومتر و احداث انواع خاکریز و قرارگاه‌های عملیاتی از جمله این اقدامات است.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات نیز می‌توان به سنگرهای اجتماعی در منطقه و احداث انواع سازه‌های بتنی، لوله‌ای و سیمانی در شمال کشور و کردستان، کرمانشاه، خوزستان و ایلام به طول یک هزار و 340 کیلومتر، احداث آبراه‌ها بر روی رودخانه‌های کارون، بهمن‌شیر، جزایر مجنون، فکه، میمند، گذرگاه‌هایی در میدان‌های مین دشمن، احداث پل‌های شناور، ساخت موشک‌های پدافند غیر عامل، احداث کانال و تونل‌های رزمی برای استقرار و اعزام نفرات در برابر دشمن اشاره کرد.

صبوری‌منش با بیان اینکه سنگرسازان بی‌سنگر مهندسی رزمی همواره در صحنه حضور دارند، گفت: این یگان در دوران دفاع مقدس قبل از عملیات، بعد ازعملیات و حین عملیات همواره در صحنه بودند.

وی ادامه داد: از جمله فعالیت‌های این گروه بعد از جنگ تحمیلی پاکسازی میادین آلوده به مین دوران دفاع مقدس در غرب و جنوب غرب، احداث آزادراه‌های ساوه ـ همدان و احداث، مرمت و بازسازی جاده‌های روستایی اشاره کرد.

فرمانده گروه مهندسی رزمی 43 امام علی(ع) ملایر ابراز داشت: احداث پل‌های بتنی و فلزی، احداث، مرمت، بازسازی جاده‌های مواصلاتی شمال، شمال غرب، شمال شرق و جنوب غرب و اقدامات بازدارنده جنوب غرب و شمال شرق نیز از دیگر فعالیت‌ها بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز این گروه به منظور ایجاد امنیت پایدار در جنوب شرق و شمال غرب به احداث پادگان‌های مرزی مشغول است.

در ادامه مراسم نیز حاج بهرام ربیعی یکی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس به بیان خاطراتی از جنگ تحمیلی پرداخت.

انتهای پیام/


ارسال نظرات