259 طرح تولیدی راکدسهم استان در راه اندازی اقتصاد مقاومتی

استاندار کهگیلویه و بویراحمدگفت :259 طرح تولیدی راکد و بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی سهم این استان برای راه اندازی در بخش اقتصاد مقاومتی است و منابع آن هم تخصیص یافته است.
کد خبر: ۸۶۷۹۷۳۵
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۴

دکتر سید موسی خادمی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در یاسوج با حضور قائم مقام صندوق توسعه ملی کشور افزود: دولت 346 میلیارد تومان اعتبار به طرح های اقتصاد مقاومتی استان اختصاص داده است که باید مسئولان استان در جذب این اعتبارات برای رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال، افزایش تولید و صادرات تلاش کنند.

وی بیان کرد: 259 طرح تولیدی راکد و بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی سهم این استان برای راه اندازی در بخش اقتصاد مقاومتی است و منابع آن هم تخصیص یافته است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از مجموع این تعداد طرح تولیدی، سهم استان 194 طرح راکد و یا خوابیده کوچک، 43 طرح در دست اجرای با پیشرفت فیزیک بالای 60 درصد و 22 طرح صنعتی و تولیدی متوسط است.

خادمی تصریح کرد: دولت همچنین برای طرح های تولیدی استان 17 میلیارد ریال به صورت یارانه در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: صندوق توسعه ملی مبلغ 180 میلیارد تومان برای بخش گردشگری 10 استان کمتر برخوردار در نظر گرفته است و تاکید کرد: بانک عامل نسبت به جذب سهمیه استان اقدام کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، استان کهگیلویه وبویراحمد به لحاظ زیر ساختی آماده نبوده و در رقابت ها با سایر استان ها نسبت به جذب اعتبارات صندوق شاید با موانع ای برخورد کند، تاکید کرد: سهم تسهیلات این استان در بخش های مختلف از سایر استان ها مجزا شود.

خادمی با اشاره به اینکه در قانون آمده است که محل احداث طرح به عنوان وثیقه قرار بگیرد، عنوان کرد: بانک های عامل برای تسهیل در فرآیند کار متقاضیان سرمایه گذاری و صاحبان کارگاه های تولیدی نسبت به این کار قانونی اقدام کنند.

وی اضافه کرد: همه دستگاه ها بخصوص جهاد کشاورزی، صنعت، گردشگری و تعاون تلاش کنند از فرصت خوبی که صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال ایجاد کرده است، بهره لازم را ببرند.

ارسال نظرات