خبرگزاری بسیج: ورزشکاران بسیجی سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران طبق برنامه هر ساله، تور دوچرخه سواری از شهرستان ری تا مسجد مقدس جمکران در شهرستان قم را با عنوان تور دوچرخه سواری حرم تا حرم برگزار کردند.
کد خبر: ۸۶۷۹۷۳۰
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۸

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ قبل از اینکه پنجه های ورزشکاران بسیجی بر روی رکاب دوچرخه ها قرار بگیرد، در میدان صبحگاه ستاد فرماندهی سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) دعای فرج را قرائت کردند و به عشق دیدار معشوق خود، حضرت صاحب الزمان ارواحنا له الفداء سفر خود را آغاز کردند.

  تیم دوچرخه سواری سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران به همراه تیم اسکورت هیات موتورسواری سپاه، با عبور از دروازه قرآن در ستاد فرماندهی سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) واقع در بلوار امام حسین(ع) دیلمان، پس از عبور از ضلع شرقی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) ضمن عرض ادب و احترام به مضجع شریف حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، ادامه مسیر داده و با حضور در مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی، ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا و بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی، با آرمان های شهدا و امام خمینی(ره) تجدید میثاق کرده و با ورود به آزاده راه خلیج فارس، به مسیر خود ادامه دادند.

نقی درجزی مسئول تربیت بدنی سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران با اشاره به اهداف برگزاری این تور ورزشی، بر نقش مهم و مثبت ورزش بویژه ورزش همگانی در سطح جامعه و در میان جوانان تاکید کرد و اظهار داشت: 40 دوچرخه سوار بسیجی طی مراسم ویژه ای با بدرقه مسئولان از شهرستان های استان تهران به نقطه رهایی در شهرری اعزام شدند.

در طول مسیر 150 کیلومتری، حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در شهرری تا مسجد مقدس جمکران در قم، برنامه های مختلف فرهنگی از جمله زیارت عاشورا، نماز جماعت، دعای عهد، خاطره گویی و ...  برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: برنامه سفرهای شهرستانی دوچرخه سواران با عنوان تور حرم تا حرم سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران در ابتدا از 10 نفر تشکیل شده بود که به مرور بر تعداد ورزشکاران برنامه های بلند مدت افزوده شد و امسال شاهد مشارکت 40 ورزشکار در این سفر 150 کیلومتری هستیم.

درجزی اظهار امیدواری کرد که با برگزاری برنامه های ورزشی در ایام و مناسبت های ملی، مذهبی و حماسی، بتوانیم با تلفیق اخلاق ورزشی و معرفت، منش پهلوانی را در ورزشکاران توسعه و گسترش دهیم و این برنامه ها بتواند تاثیرات مثبت و معنوی در جامعه ورزش و جوانان بگذارد و ورزشکاران الگوی خوبی برای نسل های جوان جامعه باشند تا بتوانیم آینده روشنی را برای ورزش جامعه رقم بزنیم.

 درجزی خاطرنشان کرد: برنامه تور دوچرخه سواری زیارتی – سیاحتی مسیر 888 کیلومتری حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) تا آستان مقدس مشهدالرضا (ع) و نیز تور دوچرخه سواری برون مرزی حدود هزار کیلومتری حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) تا کربلای معلی را در دستور کار قرار داده ایم و انشاء الله در آینده نزدیک ورزشکاران در این مسیرها رکاب خواهند زد.    

گفتنی است که:  ورزشکاران بسیجی و پاسدار، پس از ورود به شهر قم ضمن زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س) ادامه مسیر داده و پس از زیارت مسجد مقدس جمکران، نماز عشق را در این مکان مقدس به پا داشتند و دعای فرج را برای ظهور آن حضرت قرائت کردند.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار