خبرهای داغ:
مشاور رهبری در امور سپاه پاسداران با بیان اینکه سنگ‌بنای خودکفایی ایران در حوزه دفاعی در دوران دفاع مقدس گذاشته شد، گفت: امروز ایران یکی از معدود‌ترین کشورهای جهان است که در بحث دفاعی به خودکفایی رسیده است.
کد خبر: ۸۶۷۹۷۰۲
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار محسن رفیق‌دوست امروز در مراسم گرامیداشت سوم خرداد در همدان با تشریح پیروزی‌های سپاه اسلام و چگونگی فعالیت سپاه اظهار داشت: عده‌ای معتقد هستند بعد از فتح خرمشهر باید آتش‌بس را می‌پذیرفتیم و دیگر جنگ نمی‌کردیم، عده‌ای هم می‌گویند آن زمان زمان پذیرش آتش‌بس نبود که یکی از آن‌ها هم منم.

وی گفت: اگر آن زمان آتش‌بس را می‌پذیرفتیم درست بود که جاهای اسم و رسم‌داری مثل قصرشیرین، سوسنگرد، نفت شهر و خرمشهر را پس گرفته بودیم ولی ارتفاعاتی از خاک ایران که اتفاقا بر ما مسلط نیز بود هنوز در دست دشمن بود.

رئیس سابق سازمان بنیاد مستضعفان کشور ابراز داشت: از سوی دیگر اگر ما آن زمان آتش‌بس را قبول می‌کردیم دشمن، ما و توان ما را شناخته بود و ۶ ماه دیگر با پر کردن نقاط خلأ خود حمله‌ای سخت‌تر را آغاز می‌کرد که نتیجه آن شکست ما بود.

مشاور رهبری در امور سپاه پاسداران تصریح کرد: از این‌رو برخلاف تفکر آن‌هایی که می‌گویند باید جنگ در آن مقطع تمام می‌شد، معتقدم ما بعد از فتح خرمشهر جنگ را تمام نمی‌کردیم چراکه برای دفاع چیزی و حرفی برای گفتن نداشتیم، اما بعد از ۶ سال آتش‌بس را زمانی پذیرفتیم که یک کشور قدرتمند از نظر عِده و عُده بودیم.

وی خاطرنشان کرد: از سال ۶۵ به بعد دیگر دستمان جلو دنیا دراز نبود که به ما فشنگ، توپ و تفنگ بدهید بلکه با تولیدات خود می‌جنگیدیم.

رفیق‌دوست تصریح کرد: در آن ۶ سال در داخل نیروهای مسلح سنگ بنایی گذاشته شد که امروز کشور ایران یکی از معدود‌ترین کشورهای جهان است که در بحث دفاعی به خودکفایی رسیده است.

وی عنوان کرد: شاید ما در خیلی از زمینه‌های کشور به خودکفایی نرسیده باشیم و تحریم‌ها در آن قسمت‌ها موثر باشد اما تحریم‌ها در صنایع نظامی و قدرت دفاعی ما هیچ تاثیری نگذاشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات