در حالی که وضعیت بدحجابی در خیابان های مختلف شهر و فروشگاه های مختلف بیداد می کند نهادهای متولی ترویج خوش حجابی در جامعه هنوز هم در حال تمرکز برای یافتن راهکار مناسب هستند!
کد خبر: ۸۶۷۹۶۶۵
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مسئله حجاب در جامعه امری است که نه فقیر و غنی می شناسد و نه زن و مرد! نه سن و سال می شناسد و نه دیدگاه و نگرش! بلکه قانونی است که تنها برای حفظ هویت و وجود افراد وضع شده و منع قانونی آن هم برای جلوگیری از اغتشاش و آشوب در مملکت است.

حتی در کشورهای اروپایی و به اصطلاح آزاد دنیا هم حدود قانونی برای رعایت حجاب افراد اعم از زن و مرد در نظر گرفته شده و در صورت تخطی از این حدود و صغور بر اساس قانون و روش خاص همان کشور با متخلفین برخورد می شود.

دیگر نیازی به بیان آیات و روایات و احادیث مطرح شده در دین اسلام و سایر ادیان الهی در زمینه ضرورت حفظ حجاب و دوری از بدحجابی و بی حجابی نیست؛ چراکه در این خصوص کتب و مقالات متعددی نشر یافته است.

ولی در این متن کوتاه نگاهی گذرا به وضعیت فعلی جامعه ایران اسلامی داریم. جامعه ای که باید بر اساس تعاریف انجام شده در حوزه های مختلف در سال هایی نه چندان دور به عنوان کشوری نمونه و ممتاز با هویت اسلامی اصیل در منطقه و جهان باشد.

امروز در خیابان ها که قدم می زنیم به سهولت می توانیم زنان و مردانی را ببینیم که دیگر نه برایشان تعریفی از حجاب مانده و نه تعبیری از حدود و صغور اسلام! چهره هایی که نه می توان نام بدحجاب روی آن ها نهاد و نه می شود تعریفی در راستای حجابشان داشت!

دیگر کار از مانکن و عروسک گذشته و به موجود زنده ای به نام زن رسیده. دیگر نیازی به هزینه های بالا برای خرید مانکن های آنچنانی نیست چراکه موجودات جاندار و زنده این زحمت را برای مغازه داران متحمل می شوند و وظیفه خود را به خوبی انجام می دهند!

زن که در متون دینی تمام ادیان آسمانی به عنوان پایه اصلی زندگی مطلوب معرفی شده و غیرت دینی مرد در گرو عفت وی تعریف شده، امروز در جامعه به عنوان ابزاری برای جلب توجه و جذب مشتری شناخته می شود. ابزار و وسیله ای که نه مبنایی برای خودنمایی وی تعریف شده و نه راه و رسمی برای فعالیت درست و اصولی وی شناخته شده است!

امروز متاسفانه باید به مسئولین امر ساماندهی حجاب و عفاف در جامعه توصیه کرد که نگاهی به اصراف خود بیاندازند و ببینند آیا واقعا شعارهای سر داده شده در جامعه قابل لمس و مشاهده است یا اینکه تنها برای دلخوشی خود و اطرافیانشان سخن از ساماندهی این شرایط بر زبان می رانند؟!

بهتر است مسئولین عزیز نگاهی به شرایط فعلی جامعه و به خصوص ویترین مغازه ها بیندازند و متوجه شوند که دغدغه حجاب دیگر در پیاده رو ها و خیابان ها نیست بلکه این دغدغه باید در فروشگاه هایی جستجو شود که نه تنها به رفع نیازمندی های مردم ایجاد نشده اند بلکه تنها به منظور پرداختن به نیازهای جنس مخالف و با هدف حساسیت زدایی در زمینه حجاب و عفاف افتتاح شده اند!

هرچند انتقاد از وضعیت حجاب در جامعه شاید برای برخی مدیران سخت و غیرقابل هضم باشد و به همین دلیل تهمت هایی نظیر تندروی را به سوی منتقدین خود در ساماندهی وضعیت جامعه سرازیر کنند اما باید این نکته را به خوبی دانست که دیگر نمی توان شرایط فعلی را ناشی از عدم آگاهی مردم و کم بودن سطح دانایی ها به حساب آورد، بلکه این شرایط تنها به کم کاری مسئولین و بی خیالی عزیزان در کنترل وضعیت و نداشتن قدرت طراحی و برنامه ریزی در راستای ارائه طرح های اثرگذار در جامعه باز می گردد.

امید است مسئولین و مدیران مرتبط با امر ساماندهی حجاب و عفاف در جامعه بیش از این به مسائل مربوط به خود توجه داشته باشند و زمینه را برای سوءاستفاده های احتمالی در آینده مسدود سازند!

منبع: اروم نیوز

ارسال نظرات