خبرهای داغ:

تجلیل از دلاورمردان عملیات بیت‌المقدس در آذربایجان غربی

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی گفت: تجلیل از دلاورمردان عملیات بیت‌المقدس به مناسبت سوم خرداد در آذربایجان غربی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۷۹۶۶۳
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، سعید قربان‌نژاد در نشست خبری که سالن جلسات خانه مطبوعات آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار داشت: به مناسبت فرا رسیدن سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر از دلاورمردان شرکت‌کننده در عملیات بیت‌المقدس تجلیل به عمل می‌‌آید.

وی با اشاره به اینکه بیش از 300 عنوان برنامه در بخش‌های متمرکز و اختصاصی برگزار می‌شود، ادامه داد: 28 سازمان و دستگاه اجرایی در این زمینه برنامه‌های فرهنگی و روشنگری متعددی برگزار خواهند کرد.

این مسؤول اجرای برنامه‌های مختلف و متنوع با ماهیت‌ هنری، ادبی، فرهنگی و پژوهشی در سراسر استان با همراهی و مشارکت دستگاه‌های اجرایی مختلف را مورد اشاره قرار داد، گفت: این سری آئین‌ها در انتقال ارزش‌ها و باورها به آحاد مردم به ویژه نسل جوان نقش زیادی دارد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی بهره‌برداری از پروژه‌های محلی و منطقه‌ای توسط اداره کل ورزش و جوانان استان با انتخاب عنوان‌های مرتبط با عملیات بیت‌المقدس، اجرای ویژه‌برنامه بانک مقاومت و پیروزی، استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای انتقال مفاهیم و مطالب ارزشی را مهم‌ترین برنامه‌های هفته آینده عنوان کرد.

وی برگزاری آئین صبحگاه مشترک، تبیین عملیات بزرگ بیت‌المقدس و تشریح دستاورهای آن در سخنرانی قبل از خطبه نماز جمعه شهرستان‌ها، انجام فعالیت‌های تبلیغی در جامعه و سازمان‌ها، رونمایی از کتاب‌های حوزه دفاع مقدس، برپایی همایش عصر شعر و خاطره، برگزاری مراسم‌های ویژه با میزبانی شهرداری در فرهنگسراها را مورد اشاره قرار داد.

قربان‌نژاد تعداد شهدای آذربایجان غربی 108 نفر و تعداد جانبازان استان در عملیات مورد اشاره 148 نفر عنوان و خاطرنشان کرد: در ارتباط با تعداد رزمندگان اعزامی از استان در حال حاضر آمار روشن و شفاف وجود ندارد، ولی با این همه نقش این استان به عنوان یک منطقه مرزی در دفاع مقدس نباید مغفول بماند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در این زمینه کتاب‌های زیادی انتشار یافته است، ادامه داد: باید برای معرفی آنها بین آحاد مردم به ویژه نسل جدید ایران اسلامی اهتمام ورزید.

*در عملیات بیت‌المقدس نبرد نفر با تانک را شاهد بودیم

وی ضمن اشاره به فرا رسیدن هفته بزرگداشت دفاع مقدس، نام‌گذاری یک‌شنبه با عنوان روز سربازان گمنام و مدافعان حرم، دوشنبه مقاومت، ایثار و پیروزی و سه‌شنبه با عنوان دزفول، مقاومت و پایداری را مورد توجه قرار داد.

این مسؤول به نقش تاثیرگذار و سازنده حمید باکری اشاره کرد و گفت: باکری یکی از فرمانده‌های فاتح خرمشهر بوده و جزء نخستین کسانی است، که بعد از آزادی خرمشهر وارد آن شد، که در این زمینه کتابی نیز به رشته تحریر درآمده و انتشار یافته است.

قربان‌نژاد با اظهار اینکه خرمشهر حدود 19 ماه در چنگ دشمنان بودند و تخت اشغال چکمه‌وشان استکبار بود، بیان داشت: دشمن هدف شوم تجزیه خوزستان و در نهایت فتح تهران را در مخیله خود می‌پروراند اما به دست سربازان گمنام امام زمان (ع) این آرزومی شوم جامه عمل نپوشید.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی با بیان اینکه دشمنان برای به تصرف در آوردن خرمشهر در مدت سه روز برنامه‌ریزی کرده بودند اما جوانان ما 35 روز مقاومت کردند، ادامه داد: به طوری که نبرد نفر با تانک را شاهد بودیم، سربازان ما با یگان‌های زرهی دشمن مقابله می‌‌کردند.

وی فرا رسیدن این ایام فرخنده را به اقشار مختلف مردم، خانواده معظم شهداء، ایثارگران و جانبازان تبریک گفت، اظهار داشت: یاد و خاطره همچنین تجارب و دستاوردهای آن روزها باید همواره زنده بماند.

ارسال نظرات