خبرهای داغ:

طلاق مهم‌ترین معضل اجتماعی در جامعه است

طلاق یکی از مهم‌ترین معضلات اجتماعی است که امروزه جوامع انسانی با آن دست به گریبان هستند به طوری که این مسئله به یکی از شایع‌ترین مسائل خانوادگی در اجتماع تبدیل شده است.
کد خبر: ۸۶۷۹۶۴۹
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، سازمان بهزیستی به عنوان یکی از نهادهای متولی در بحث آسیب‌های اجتماعی برای پیشگیری از پدیده طلاق از سال‌های گذشته طرح های متعددی همچون، طرح مداخله به منظور طلاق گرفته تا ارائه آموزش به خانواده‌های درگیر با این موضوع را به اجرا گذاشته است.

اداره بهزیستی آذربایجان غربی با بررسی وضعیت طلاق در استان و احساس خطر در این مقوله نسبت به ایجاد حساسیت در بطن جامعه، مسؤولان و نخبگان علمی با برگزاری همایش ملی طلاق اهتمام ورزیده است.

این اداره صبح امروز با انجام تلاش‌های شبانه‌روزی اقدام به برگزاری همایش آسیب‌شناسی طلاق برای نخستین بار در کشور کرده است و این همایش با حضور نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی، دبیر علمی نخستین همایش ملی آسیب‌شناسی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از اساتید دانشگاه‌های کشور برگزار شد.

در ادامه این مراسم، سعید فریور، مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی با اشاره به روند رو به رشد طلاق در کشور، اظهار داشت: در حال حاضر طلاق روند صعودی به خود گرفته و اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه نتوانسته از سرعت آن بکاهد.

وی ادامه داد: فاصله گرفتن از سبک زندگی اصیل اسلامی ایرانی و واکنش‌های منفعل گونه در قبال فرهنگ غرب و از سوی دیگر ضعف فرهنگی و تغییر سبک خانواده‌ها همگی دست به دست هم داده تا خانواده از نهادی گرم و زنده به محیطی سرد و منفعل بدل گشته و پدیده طلاق یکی از ثمرات از هم پاشیدگی اجتماعی و فرهنگی است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی ادامه داد: زمانی که صحبت از پیشگیری به میان می‌آید نگاه‌ها معطوف قوانین می‌شود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: پیشگیری از پدیده طلاق امروز پیش از آنکه نیازمند پرچمداری یک ارگان خاص باشد به تعامل نیاز دارد، این تعامل باید بین سازمان‌ها، خانواده‌ها، بنیان‌های علمی و فرهنگی و همچنین رسانه‌ها به وجود آید.

طلاق مهم‌ترین معضل اجتماعی جامعه است

فریور ادامه داد: طلاق یکی از مهم‌ترین معضلات اجتماعی است که امروزه جوامع انسانی با آن دست به گریبان هستند، به طوری که این مسله به یکی از شایع‌ترین مسائل خانوادگی در اجتماع تبدیل شده است.

وی افزود: آماری که از افزایش میزان طلاق وجود دارد نشان می‌دهد که باید به طور جد این مسله در دستور کار سازمان‌های ذیربط قرار گیرد، به همین دلیل در طول سال‌های گذشته تلاش شده است که مداخلاتی در زمینه پیشگیری از آن صورت پذیرد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: پیشگیری در هر آسیب اجتماعی معمولا در سه مرحله پیشگیری از طریق اطلاع‌رسانی، پیشگیری از طریق مداخله در خانواده و پیشگیری از طریق بازتوانی انجام می‌شود.

این مسؤول افزود: این مداخلات می‌توانند به صورت موضوعی در مورد یک آسیب یا به صورت کلی به مرحله اجرا درآیند.

فریور خاطرنشان کرد: طلاق یکی از موضوعاتی است که نیاز است به صورت جدی‌تر مورد ارزیابی، پیشگیری و درمان قرار گیرد.

ارسال نظرات