خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تاکید کرد
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بر ضرورت پیوند مجدد زوجین مطلقه تاکید کرد و گفت: باید تلاش لازم برای پیوند دوباره زوجینی که اقدام به طلاق کرده‌اند توسط اطرافیان آنان صورت بگیرد.
کد خبر: ۸۶۷۹۶۴۸
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی در نخستین همایش ملی آسیب‌شناسی طلاق که در سالن آمفی تئاتر دانشگاه ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه طلاق یکی از معضلات اساسی جامعه محسوب می‌شود امید است در خصوص آسیب‌های که در مسئله طلاق راهکارهای اساسی در کاهش این پدیده در جامعه توسط مسؤولان اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تمام جوامع درگیر این معضل بوده و لازم است تمام مردم و مسؤولان در هر جایگاه و مقامی باید با اتحاد و یکپارچگی در حد توان در کاهش این معضل تلاش کنند ادامه داد: در دین اسلام ازدواج یک امر مقدس بوده و بحث تشکیل خانواده در آیات متعدد قران کریم وارد شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود: بنا بر حدیثی از پیامبر اکرم (ص) هر کس ازدواج کند نصف دین خود را احراز کرده است، این در حالی است که اکثر اهل جهنمیان از افراد مجرد هستند.

قریشی با اشاره به تاکیدات خداوند در قرآن کریم مبنی بر ضرورت ازدواج، ادامه داد: اگر مسلمانان متفکر باشند باید آیات خداوند را در قرآن کریم مورد توجه قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه مسئله طلاق در قرآن کریم از مغبوض‌ترین مباحثی است که خداوند در قرآن کریم مطرح شده است که این حلال تلخ در جامعه کنونی روند سعودی دارد خاطرنشان کرد: بنا بر فرمایش امام صادق(ع) هیچ چیزی مغبوض‌تر از طلاق و جدایی زن و شوهر در دنیا وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه اگر چه خداوند طلاق را حلال اعلام کرده است ولی لازم است مسلمانان به مسئله ازدواج دید خاص داشته باشند زیرا که نهاد خانواده نهاد مقدسی است تاکید کرد: باید تمام موجبات لازم را برای جلوگیری از بروز این پدیده را در جامعه نهادینه کنیم و اجازه دهیم که این حلال مغبوض در جامعه روند افزایشی پیدا کند.

قریشی به آیاتی از سوره مبارکه طلاق اشاره کرد و ادامه داد: خداوند در آیات این سوره مبارکه طلاق را آتشی بین زن و شوهر عنوان کرده است و فرمودند اگر طلاقی میان زن و شوهری اتفاق افتاد لازم است که پس از جدایی زن و شوهر عده نگه داشته و هیچ‌گاه اقدام به ترک منزل نکنند.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: بنا به فرمایش خداوند متعال زن و شوهر موظف هستند سه ماه پس از طلاق در یک منزل سکونت داشته باشند و همدیگر را ترک کنند و نیز مستحب است در طول این مدت تلاش لازم را برای پیوند دوباره انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بر ضرورت پیوند دوباره افراد مطلقه با یکدیگر در جامعه تاکید کرد و ادامه داد: باید تمام تلاش لازم برای پیوند دوباره زوجینی که اقدام به طلاق کردند توسط اطرافیان آنان صورت بگیرد.

ارسال نظرات