نخستین همایش ملی آسیب شناسی طلاق با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، معاونان امور اجتماعی و پیشگیری سازمان بهزیستی، مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی، مسئولان کشوری و استانی، اساتید دانشگاهی و نخبگان علمی در ارومیه برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۷۹۶۴۴
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی در مراسم افتتاحیه این همایش که در محل سالن اجتماعات پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه در دانشگاه ارومیه در حال برگزاری است اظهار داشت: امروز بیش از هر زمانی حضور مؤثر نخبگان برای پیشگیری از طلاق مورد نیاز است.

سعید فریور افزود: با توجه به روند صعودی طلاق و بروز آسیب‌های اجتماعی متعدد نیاز است تا به‌صورت علمی و عملی شاهد حضور نخبگان و همدلی بین بخشی در نهادهای مختلف باشیم.

وی تصریح کرد: در نخستین همایش ملی آسیب‌شناسی طلاق موضوعات مختلفی مورد بررسی قرار می‌گیرد که از جمله آنها علل و پیامدهای روانشناختی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی طلاق است.

به گفته وی، در این همایش ملی سبک زندگی و طلاق، آموزه‌های دینی و طلاق، سلامت روان و طلاق، آسیب‌های اجتماعی و طلاق، شبکه‌های مجازی و طلاق نیز در قالب مقالات مختلف مورد طرح و بررسی قرار می‌گیرد.

طلاق مغبوض‌ترین مسئله نزد پروردگار

در این مراسم نماینده ولی فقیه در استان آذرایجان غربی نیز با تشریح اهمیت پرهیز از طلاق اظهار داشت: طلاق مغبوض‌ترین مسئله نزد پروردگار است.

حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی افزود: اگرچه خداوند متعال در قرآن کریم پدیده طلاق را مغبوض‌ترین مسئله بیان می‌فرمایند اما متاسفانه امروز همه به نوعی با این مسئله درگیر هستیم.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی نیز در این مراسم اظهار داشت: حل و رفع معضل طلاق نیازمند همراهی و مشارکت همه مردم و مسئولان است.

وی از مسئولان فرهنگی و متولیان برنامه‌های امور جوانان خواست تا بیش از پیش برای استحکام نهاد خانواده و حل مشکلات ازدواج تلاش کنند.

کاهش طلاق با توسعه خانواده سالم

حبیب‌الله مسعودی فرید تصریح کرد: امروزه ترویج ازدواج از یک سو و پیشگیری از طلاق از سوی دیگر برای حفظ بنیان خانواده ضرورت دارد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی بر تدوین برنامه‌های خانواده محور در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: خانواده سالم و توانمند می‌تواند ما را در راه توسعه پایدار قرار دهد.

وی اظهار داشت: اگر بتوانیم یک محیط حمایتگر ایجاد کنیم تا اعضای آن بتوانند احساس و باور تاثیرگذاری داشته باشند دران صورت طلاق نیز کاهش می‌یابد.

مسعودی فرید افزود: سایر بخش‌های مؤثر اجتماع نیز باید با کارکرد درست خود خانواده را در مسیر توانمندی و کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کنند.

امنیت شغلی عامل اصلی کاهش طلاق

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار داشت: به نظر من وزارتخانه‌های بهداشت و درمان، صنعت و معدن و جهادکشاورزی مقصران اصلی افزایش پدیده طلاق هستند.

نادر قاضی‌پور گفت: واردات بی‌رویه محصولات غیراستاندارد سبب شده تا بسیاری از خانواده‌ها عقیم شده و این مسئله یکی از دلایل اصلی رشد طلاق در جامعه است.

وی نقش صداوسیما را نیز در افزایش رشد طلاق مؤثر دانست و افزود: باید از واردات بی‌رویه محصولاتی که دارای مشکلات ژنتیکی است جلوگیری شود.

این همایش تا فردا با بررسی مقالات مختلف و با تجلیل از منتخبان ادامه می یابد.

ارسال نظرات