خبرهای داغ:
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت: مناظره دانشجو و افراد را از سطحی‌نگری در موضوعات به عمق بخشی در اندیشه راهبری می‌کند.
کد خبر: ۸۶۷۹۶۴۱
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، امین رستم‌زاده در کارگاه فن بیان و مناظره ‌اظهار داشت: هدف از مناظره رسیدن به حق است و در واقع مناظره و گفت‌و‌گو بن بست‌های اندیشه‌ای را در نوردیده و تعالی و سعادات را برای انسان محقق می‌کند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت: مناظره دانشجو و افراد را از سطحی‌نگری در موضوعات به عمق بخشی در اندیشه راهبری می‌کند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر این که کرسی‌های آزاداندیشی می‌تواند یک جریان سیاسی فکری با ارزشی را به راه بیندازد گفت: در راستای تحقق منویات و تأکید مقام معظم رهبری باید بستر این کرسی‌های آزاداندیشی در سطح دانشگاه‌ها در فضایی اخلاقی علمی و سازنده مهیا شود تا دانشگاه‌های ما به عنوان یک دانشگاه تمدن ساز اسلامی ایران در دنیا نقش آفرینی اثرگذاری داشته باشند.

رستم‌زاده گفت: بسترسازی برای تفکر خلاق و استدلال محور و توسعه و تقویت فرهنگ نقدپذیری و جلوگیری از بداخلاقی‌هایی گفتمانی و ادبیات حاکم بر گفت‌وگوهای علمی و عمومی پاسخگویی علمی و اثرگذار به چالش‌ها و شبهات و جریان‌های شوم فکری هدفمند و نرم تئوریک دشمنان از دیگر پیامدهای برگزاری برنامه‌های مناظرات دانشجویی است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر دوری از بحث‌های متعصبانه لجوجانه و تحریک شده به وسیله جریانات سیاسی که برای اهداف کوتاه مدتشان است خاطر نشان کرد: حضرت آقا کرسی‌های نقد و مناظره را یکی از سه روش علمی و معقول در بحث‌های نهضت آزادی فکری مطرح کرده‌اند که باید مسئولان فرهنگی دانشگاه‌ها در این راستا گام بردارند.

رستم زاده گفت: مناظره یکی از اساسی‌ترین راه‌های انبیا برای دعوت به حق در ادوار تاریخی بوده و با پاسخ به شبهات، اندیشه و قلب‌های مردم را برای دعوت بع توحید و شریعت آماده می‌کردند.

وی تصریح کرد: در این جدال کلامی با پسندیده‌ترین شیوه‌ها از جمله استدلال منطقی، روشنگری، احترام انسانی، اخلاق و مهر و عاطفه و شنیدن گفتار مخالفین در نهایت نیکویی بیرق حق را در اندیشه ناحق تجلی می‌کردند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت: توانمندی و قدرتی که نعمت نطق و زبان به انسان می‌بخشد بسیار ارزشمند است و روح حاکم بر آن استدلال و احتجاج در راه یقینی ساختن مقصود به طریق عقلی سبب صیقل دادن این نعمت الهی شد و بستر تعالی برای انسان را فراهم می‌کند.

ارسال نظرات