خبرهای داغ:
در راستاي رسيدگي به مشكلات و موانع در حوزه زنان و ارائه راهكارهاي مفيد در اين زمينه كارگروه زن و خانواده مجمع بسيج سپاه شهرستان خوي در سال 95 راه اندازي شد.
کد خبر: ۸۶۷۹۶۳۳
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مسئول دفتر راهبردي سپاه خوي در جمع خواهران نخبه شهرستان خوي هدف از برگزاری این کار گروه ها را بررسی آسیب‌ها و تهدیدها و فرصت‌های حوزه زنان عنوان و افزود: اميدداريم كه كارگروه تخصصي زن و خانواده با كمك شما نخبگان راهكارها و پيشنهادات اجرايي دراين عرصه را پس از جمع بندي براي اجرايي شدن در سطح شهرستان و حتي استان به كارگروه تلفيق براي بررسي بيشتر ارسال نمايد.

دبير كارگروه بانوان نيز در اين جلسه با اين عنوان كه چه خوبست سال 95 ابتدا و انتهايش با نام حضرت زهرا(س) مزين گشته چرا كه بانوان ما در طول زندگي خويش ايشان را به عنوان الگو واسوه قبول دارند و باطبع شیوه زندگی حضرت در اقتصاد مقاومتی را نير بر خود مي پذيرند .

رقيه رزمجو ادامه داد: با مطالعه سيره و سبك زندگي حضرت زهرا(س) شاهد تلاشهاي بانو در انجام كارهاي سخت و سنگين خانه مي شويم لذا فكر مي كنم در اقتصاد مقاومتی مهمترین نکته همين پر کار و پر تلاش بودن و امید داشتن است .

وي گفت: براي اين كار ابتدا بهتر است فرهنگ تلاش و کار را در خانه خويش جا بیندازیم و بهتر است همانند ساليان گذشته به دور از ماشين و ادوات، برخي از كارها را خود انجام دهيم چون شست شوي لباس،ظرف،جارو كردن با جارو، پياده خريد رفتن و....چرا كه با اين كارها تنبلي را كنار خواهيم زد و با برنامه ريزي فكر و تدبر را هم به كار مي اندازيم.

رزمجو در زمينه اقتصاد مقاومتي اقدام و عمل هم ادامه داد: مصرف کالاهای داخلی را ما زنها کلید می زنیم و مادامیکه خانمها عزم خودشان را برای مصرف کالای داخلی جذم نکنند در کشور تولید ملی و استفاده از تولیدات داخلی به معنای واقعی رغم نخواهد خورد،ما عملا باید این را اثبات کنیم.

ريس كارگروه زن و خانواده نيز در ادامه توکل به خدا و توسعه فرهنگ کار و تلاش و مجاهدت خالصانه در یکایک اعضای خانواده را بهترین راه حل تحقق اقتصاد مقاومتی مطرح كرد.

دكتر زهرا فروتن با اشاره به جمله امام راحل(ره) که فرمودند: «ما نان و پنیر خود را می خوریم و روی پای خود می ایستیم»خاطر نشان كرد:نبايد فراموش كرد كه شرکتهایی که کالای داخلی تولید می کنند در ابتدا ضعیف اند و کم کم قدرت پیدا می کنند لذا می بایست به نهال صنعت کشور اعتماد کنیم و با مصرف کالای داخلی اجازه رشد و تنومند شدن را به كالاي ايراني بدهيم.

ارسال نظرات