دبیر اجرایی همایش علمی و آموزشی مدیریت (زایمان بدون درد) دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت در افزایش زایمان طبیعی در کشور و کهگیلویه و بویراحمد موثر بوده است.
کد خبر: ۸۶۷۹۶۰۰
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵
فاطمه گودرزی  در سمینارعلمی مدیریت زایمان بدون درد گفت: تحقیقات نشان می دهد که از دلایل اصلی تمایل بسیاری از مادران به سزارین ترس از درد زایمان طبیعی است.

کارشناس مسئول امور مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمدبیان داشت: دو روش  کاهش درد زایمان طبیعی شامل دارویی و غیردارویی است.

دبیر اجرایی این همایش عنوان کرد: روش های غیردارویی مرسوم در زمینه کاهش درد زایمان طبیعی شامل رایحه درمانی، ماساژ درمانی، گرما درمانی و آب درمانی است و بی حسی نحاعی و استنشاقی نیز جزو روش های دارویی خواهد بود.

وی افزود: طبق گزارش مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در دو سال اخیر و با اجرای طرح تحول نظام سلامت حدود 15 هزار زایمان طبیعی رایگان در بیمارستان های این استان انجام شده است. 

کارشناس مسئول امور مامایی معاونت درمان دانشگاه با بیان اینکه، از جمله سیاست های مهم وزارت بهداشت ترویج زایمان طبیعی در کشور است، گفت: عوارض جانبی سزارین و مزایای زایمان طبیعی برای مادر و نوزاد فراوان است.

گودرزی بیان داشت: کاهش خطر عفونت پس از زایمان، پایین بودن میزان خونریزی، کاهش مدت زمان اقامت مادر در بیمارستان، مراقبت راحت تر مادر از نوزاد و کاهش احتمال بروز مشکلات تنفسی برای نوزاد از مهمترین مزایای زایمان طبیعی نسبت به سزارین به شمار می روند.

دبیر اجرایی این همایش عنوان کرد: مهمترین اهداف برگزاری این همایش شامل کنترل درد در مادران متمایل به انجام زایمان طبیعی و آشنایی هر چه بیشتر متخصصان زنان و بیهوشی، دانشجویان و تکنیسین های بیهوشی و پرسنل مامایی کهگیلویه و بویراحمد با جدیدترین روش های رایج در این زمینه و ترویج زایمان طبیعی در بیمارستانهای استان است.

گفتنی است، این همایش یک روزه به همت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد و با حضور حدود 120 نفر شامل متخصصان زنان و بیهوشی، دانشجویان و تکنیسین های بیهوشی و مامایی و پرستاری و پرسنل مامایی بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان در سالن دکتر کنعانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شد.

ارسال نظرات