رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: معیارها و شاخص‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد به صورت عدد و دقیق در بحث اقتصاد مقاومتی مشخص شده است و هفت پروژه در زمینه اقتصاد مقاومتی و بخش صنعت در استان تعیین شد.
کد خبر: ۸۶۷۹۵۹۹
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲

داریوش دیودیده صبح امروز در سی و چهارمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد که با حضور حسینی قائم‌مقام صندوق توسعه ملی برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس گزارش وزیر صنعت و معدن و تجارت، استان کهگیلویه و بویراحمد جزو پنج استان برتر کشور در برگزاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و همچنین مصوبات اجرایی شده این جلسات است.

 وی تصریح کرد: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان روند بسیار مثبتی را طی کرده و کهگیلویه و بویراحمد جزو استان‌های برتر در برگزاری جلسات، پیگیری مصوبات و رفع مشکلات واحدهای صنعتی در سطح کشور بوده است.

دیودیده عنوان کرد: در این کارگروه‌ها تمام واحدهای تولیدی این استان و طرح‌های تولیدی در حال اجرای آن بررسی و مشکلات آنها تا حد امکان برطرف می‌شود تا شرایط تولید در استان به حد مطلوبتر و مناسب‌تری برسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان  این‌که جلسات باید با جدیت پیگیری شود، گفت: تمامی واحدهای مطرح شده در کارگروه باید ظرف مدت 10 روز به تعهدات خود عمل کنند و این تعهدات باید دو طرفه باشد.

وی با بیان این‌که مهم‌ترین رسالت برگزاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان رونق تولید و حمایت از واحدهای صنعتی، کشاورزی و معدنی است، افزود: در سال 95 این جلسات به طور مستمر تشکیل و در راستای رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی استان گام خواهیم برداشت.

این مسؤول افزود: توانمندی واحدها، فراهم کردن امکانات و رقابت‌پذیری از طریق تأمین تسهیلات و رفع موانع و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی را در دستور کار قرار خواهیم داد.

دیودیده با بیان این‌که برنامه دولت افزایش 10 میلیارد دلاری صادرات در سال 95 نسبت به سال گذشته است، گفت: میزان منابع دریافتی از طریق صندوق توسعه ملی در  شش ماه دوم سال 92، 14 میلیارد و 780 میلیون تومان بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در سال 93، 20 میلیارد از منابع صنعت جذب شده است و در سال 94، 100 میلیارد تومان جهت دریافت منابع به صندوق معرفی شده است.

وی گفت: معیارها و شاخص‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد به صورت عدد و دقیق در بحث اقتصاد مقاومتی مشخص شده است و هفت پروژه در زمینه اقتصاد مقاومتی و بخش صنعت در استان تعیین شد.

این مسؤول بیان کرد: 33 طرح ملی و مهم در بحث اقتصاد مقاومتی در کشور مطرح شده که کارخانه سیمان مارگون برای این استان در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از موارد تکمیل طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد است که در استان ما 60 طرح صنعتی و معدنی برای تکمیل وجود دارد.

دیودیده افزود: در بحث رونق تولید و تعیین تکلیف از 7 هزار واحد تولیدی و صنعتی در کشور 228 واحد صنایع کوچک و 25 واحد صنایع متوسط برای کهگیلویه و بویراحمد در نظر گرفته شده است.

ارسال نظرات