قائم‌مقام صندوق توسعه ملی از تصویب منابع 2 هزار میلیارد تومانی صندوق توسعه ملی برای صادرات محصولات کشاورزی و صنعتی در کشور خبر داد و گفت: استان‌ها برای اخذ چنین اعتباراتی تلاش کنند.
کد خبر: ۸۶۷۹۵۹۸
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷

سید قاسم حسینی ظهر امروز در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور مسؤولان ارشد استانی و مدیران دستگاه‌های مختلف به ویژه مدیران عامل بانک‌ها برگزار شد، اظهار کرد: این صندوق مبلغ 700 میلیارد تومان برای توسعه بخش گردشگری اختصاص داده است.

وی به نشستی که اعضای هیأت مدیره صندوق با مسؤولان گردشگری کشور داشته‌اند اشاره کرد و گفت: آن‌ها اعتقاد داشتند که باید در بحث ساخت هتل‌ها در کشور اقدامات اساسی صورت بگیرد چرا که برخی از استان‌ها از جمله اصفهان هتل‌های خود را به دلیل حضور گسترده گردشگر تا چندین ماه آینده رزرو کرده‌اند.

قائم‌مقام صندوق توسعه ملی در ادامه گفت: از این 700 میلیارد تومان اختصاص یافته به بخش گردشگری حدود 180 میلیارد تومان آن را برای پرداخت به استان‌های محروم در نظر گرفته‌ایم و در نزد بانک گردشگری است.

این مسؤول در صندوق توسعه ملی همچنین به نگاه و توجهی که این صندوق به صادرات در بخش‌های کشاورزی و صنعت دارد اشاره کرد و گفت: امسال مصوب کرده‌ایم تا منابع و اعتبارات دو هزار میلیارد تومانی در صادرات بخش کشاورزی و صنعت داشته باشیم.

حسینی گفت: تا سقف یک‌هزار میلیارد تومان این منابع در نزد بانک توسعه صادرات خواهد بود.

قائم‌مقام صندوق توسعه ملی با اشاره به اهتمام و توجهی که این صندوق به مناطق محروم و توسعه آن‌ها دارد، اظهار کرد: در سال گذشته تمام قراردادهایی که بستیم یکی در حوزه مناطق محروم و دیگری در حوزه مناطق برخوردار بود که نشان دهنده توجه جدی این صندوق به توسعه چنین مناطقی است.

وی با انتقاد از این که متأسفانه برخی استان‌ها به منابع ارزی صندوق توسعه ملی توجهی ندارند، تصریح کرد: تنها 20 درصد از منابع ما ریالی است در حالی که استان‌ها می‌توانند از تسهیلات ارزی ما که 80 درصد از منابع را شامل می‌شود استفاده کنند.

ارسال نظرات