خبرهای داغ:
خبرگزاری بسیج: بمنظور آشنایی جوانان با عوارض مواد مخدر دوره تکمیلی کارگاه آموزشی پیشگیری اولیه از اعتیاد با شرکت بیش از 70 تن از اعضای جوانان در تبریز آغاز شد.
کد خبر: ۸۶۷۹۵۳۴
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان ، بمنظور آشنایی جوانان با عوارض مواد مخدر دوره تکمیلی کارگاه آموزشی پیشگیری اولیه از اعتیاد با شرکت بیش از 70 تن از اعضای جوانان معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمراستان وبا مشارکت ستاد مبارزه با مواد مخدر استان در تبریز آغازو بمدت دو روز ادامه خواهد داشت.

لزوم آشنایی جوانان با احکام اسلام

مسئول نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان در افتتاحیه این کارگاه با اشاره به لزوم آشنایی جوانان با احکام اسلامی جهت ایمن ماندن از هجمه فرهنگی گفت: پیامبر اسلام می فرماید: «هفت كس هستند كه خداوند در روزى كه سايه اى جز سايه او نيست بسايه خود مي برد».

حجت الاسلام احمدیان ادامه داد: پيشواى عدالتگر و جوانى كه در كار عبادت بزرگ شود که این امر نشان دهنده اهمیت عبادت بویژه در ایام جوانی است.

وی افزود: همواره بیاد مساجد بودن و دل در گرو یاد خدا داشتن، دوستی در راه خدا با بندگان خدا، در خلوت خدا را یاد کردن، مقاومت در برابر وسوسه های شیطانی و صدقه دادن بصورت پنهانی از دیگر صفات انسان هایی است که در روز محشر در سایه امن خدا پناه می گیرند.

آموزش و آگاهی بخشی جواناندر مورد اعتیاد از وظایف هلال احمر است

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی با تبریک سالروز ولادت حضرت علی اکبر و روز جوان، با اشاره به ارتقای سطح سلامت جوانان گفت: یکی از وظایف مهم جمعیت هلال احمر بحث آموزش و آگاهی بخشی جوانان در مورد اعتیاد است .

سعیدکنعانی ادامه داد: امروزه اعتیاد به انواع مواد مخدر بصورت گسترده و در سطوح مختلف جامعه و جوانان ما را مورد هجمه قرار داده و کوچکترین غفلت از این مقوله خسارت جبران ناپذیری ببار خواهد آورد.

وی برگزاری دوره ها و کارگاه های تخصصی پیشگیری از مواد مخدر و اعتیاد را بسیار موثر دانست و افزود: ریشه یابی علمی دقیق علل رویکرد به مواد مخدر و بررسی راههای مقابله با آن در کارگاه ها و دوره هابسیار موثر بوده و می تواند موجب آگاهی جوانان باعوارض این مواد خانمان سوز شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان در پایان از مربیان و اعضای جوانان شرکت کننده در این دوره خواست تا در خصوص اعتیاد به مواد مخدر با احساس مسئولیت مضاعف نسبت به آگاه سازی دیگر جوانان به عواقب ناشی از استعمال مواد مخدر اقدام نمایند .

این گزارش می افزاید: در این دوره مباحث کمک به برگزاری کارگاه آموزشی آموزش پیشگیری اولیه از اعتیاد با عنوان طرح ارتقا سطح سلامت جامعه با مشارکت جوانان داوطلب و جامعه محلی با هدف آموزش مهارتهای زندگی ،آموزش سبک زندگی سالم،آشنایی با آسیب های اجتماعی نو پدید و باز پدید توسط اساتید حاضر مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و اعضای شرکت کننده از کمپ نگهداری معتادان بازدید خواهند کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها