رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه در ابتدای دفاع مقدس وضعیت کشور ما مناسب نبود و حتی محتاج سیم خاردار از خارج کشور بودیم، گفت: امروز ایران در اوج قدرت و اقتدار است و کسی نمی‌تواند به جمهوری اسلامی چپ نگاه کند.
کد خبر: ۸۶۷۹۴۷۲
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹


خبرگزاری بسیج مازندران، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، سردار بهمن کارگر در جمع معاونان و مدیران کل حفظ آثار استان‌های البرز، تهران، گیلان و گلستان در مازندران با بیان اینکه مازندران مستحق مرکز فرهنگی دفاع مقدس است، اظهار کرد: مازندران از جمله استان‌هایی است که با تقدیم حدود 10 هزار و 500 شهید در دفاع مقدس، هنوز هم باب شهادت در آن ادامه دارد که نمونه‌اش شهادت 13 تن از مدافعان حرم در سوریه در ماه اخیر بوده است.

وی با اشاره به اینکه در دنیا از همان روزی که یک واقعه اتفاق می‌افتد به‌دنبال مستندسازی آن می‌روند و ما با گذشت 28 سال از پایان دفاع مقدس، تأخیر داشتیم، افزود: اگر مردم این مطالبه را پیگیری و به آن انتقاد کنند و از دست ما ناراحت باشند این حق مردم است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: از آنجایی که در این موضوع عقب‌ماندگی داریم باید سرعت در کار ما بالاترین امتیاز را داشته باشد.

این مسؤول با بیان اینکه در ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس باید همانند دفاع مقدس عمل کنیم، تصریح کرد: رزمندگان ما در دفاع مقدس با دست خالی و بدون امکانات کار نشدنی را شد کردند.

*امروز کسی نمی‌تواند به جمهوری اسلامی چپ نگاه کند

کارگر با بیان اینکه در ابتدای دفاع مقدس وضعیت کشور ما وضعیت مناسبی نبود و حتی محتاج سیم خاردار از خارج کشور بودیم، تصریح کرد: امروز ایران در اوج قدرت و اقتدار است و کسی نمی‌تواند به جمهوری اسلامی چپ نگاه کند و علتش اقتدار و قدرت جمهوری اسلامی است که بازدارنده است.

وی لازمه موفقیت امروز را در این دانست که باید همانند رزمندگان دفاع مقدس عمل کنیم، تأکید کرد: در دفاع مقدس مثل خودمان جنگیدیم، یعنی دفاع‌مان اسلامی ایرانی بود ما این طور توانستیم موفق بشویم و تبدیل به مدل شدیم.

*پیروزی مردم عراق و سوریه از مدل اسلامی ـ ایرانی بود

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه امروز دنیا از این مدل اسلامی ایرانی ما جواب گرفت، ادامه داد: پیروزی مردم عراق و سوریه با الهام‌گیری از این مدل بود.

این مسؤول اظهار کرد: ما رزمنده به سوریه نمی‌فرستیم که بخواهد از سوریه دفاع کند، سوریه خودش به اندازه کافی نیرو دارد، اینها می‌روند تا فرهنگ ایران اسلامی را صادر کنند.

کارگر افزود: یکی از ثمرات دفاع مقدس روحیه و تفکر بسیجی است و هر جا روحیه و تفکر بسیجی باشد، پیروزیم.

*مرکز فرهنگی دفاع مقدس نقطه‌ای مثل بهشت

وی راه جهاد فی‌سبیل‌الله را نورانی دانست و ادامه داد: مرکز فرهنگی را باید طوری درست کنیم که نقطه‌ای از بهشت باشد و اگر کسی از مردم برای بازدید آمد احساس کند که در بهشت است چون روح شهدا در آن است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مازندران را یک استان ثروتمند دانست و گفت: مردم از ثروت‌های این استان هستند و مبلغ 13 میلیون تومانی که از طرف مردم به حساب باغ موزه واریز شد، برکت وعده خداست و هر کس هرچه‌ قدر که توانست کار کند.

این مسؤول بر استفاده از مشارکت‌های مردمی در ساخت پروژه‌های باغ موزه تأکید کرد و گفت: کار را به دست مردم و کسانی بدهید که بیایند در ساخت پروژه‌ها مشارکت داشته باشند و اشکالی ندارد اگر بخواهند به اسم خودشان هم ساخته بشود.

*مرکز فرهنگی پاتوقی برای بچه رزمنده‌ها و خانواده‌های شهدا

وی افزود: پس از ساخت ساختمان فیزیکی مرکز فرهنگی، نوبت به نشر ارزش‌هاست و مرکز فرهنگی باید پاتوقی برای بچه‌های رزمنده، خانواده‌های شهدا و کسانی که دلشان گرفت، بشود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با ابراز نگرانی نسبت به از بین رفتن خیلی از آثار دفاع مقدس به خاطر نبود همین مراکز فرهنگی، تصریح کرد: اگر این مرکز فرهنگی درست شود جای مطمئنی برای حفظ وسیله یک رزمنده است.

*افتتاح مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران در سال 96

این مسؤول ادامه داد: امیدواریم مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران در سال 96 در سه فاز در سوم خرداد، در هفته دفاع مقدس و همزمان با عملیات کربلای پنج در 19 دی‌‎ماه به بهره‌برداری کامل برسد و این کار شدنی است.

کارگر گفت: با بازدیدی که امروز از محل ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران داشتم بیش از 70 درصد کار اینجا تمام شده است و باید کارها سرعت گیرد و هیچی را معطل چیز دیگه نکنید.

وی با بیان اینکه هر چقدر ظرفیت در دفاع مقدس ایجاد کنید قابلیت در مردم وجود دارد، گفت: سال گذشته 5.5 میلیون نفر در قالب کاروان راهیان نور از مناطق عملیاتی بازدید داشتند که 80 درصدشان جوان‌هایی بین 15 تا 30 و 70 درصدشان از کسانی بودند که برای بار اول رفتند.

*تدوین و چاپ کتاب نقش مردم شهرهای مازندران

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران نیز بحث مرکز فرهنگی را از دغدغه‌های مهم این اداره کل دانست و گفت: در این فرایند همه همکاران تلاش می‌کنیم.

عبدالله ملکی از چاپ کتاب تاریخ مقاومت‌های مردم مازندران در برابر دنیای زور، به عنوان یکی از کتاب‌هایی که قرار است به‌زودی چاپ شود، یاد کرد و گفت: برای تدوین و چاپ کتاب نقش مردم شهرهای مازندران در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در حال برنامه‌ریزی هستیم.

وی افزود: در بحث  کمک مردم مازندران به یمن هم کتابی با همکاری ستاد کنگره سرداران و 10 هزار شهید مازندران هم آماده چاپ است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها