مرتضوی با دعوت از خبرنگاران برای حضور در جشنواره مطبوعات، خاطرنشان کرد: مشارکت مناسب خبرنگاران، ایجاد رقابت بیشتری را به همراه دارد و در نهایت به نفع جامعه خبری است.
کد خبر: ۸۶۷۹۴۶۶
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳



خبرگزاری بسیج مازندران، دبیر جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مجازی مازندران گفت: شرکت در جشنواره مطبوعات از طریق سایت امکان‌پذیر شد.

حسین مرتضوی در جمع خبرنگاران درباره برگزاری جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مجازی مازندران اظهار کرد: این جشنواره با هدف قدردانی از تلاشگران و فرهیختگان عرصه رسانه، توجه به محتوا و کیفیت رسانه‌های استان، ایجاد رقابت مثبت و افزایش انگیزه و خلاقیت در میان اصحاب خبر، توسعه ظرفیت‌های موجود رسانه‌های استان و آشنایی با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های رسانه‌های مکتوب و مجازی و بهره‌گیری از این قابلیت‌ها در بخش‌ها و محورهای متنوع برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: تبیین کارکرد رسانه‌ها با محور نگاه منصفانه و نقد مشفقانه، ترویج فرهنگ دفاع مقدس، ایثار و شهادت، چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی، مسجد و نماز، امر به معروف و نهی از منکر، میراث فرهنگی و گردشگری، حجاب و عفاف بخشی از محورهای این جشنواره است.

دبیر جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مجازی مازندران با بیان اینکه محور ویژه به نام رسانه، اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل هم در جشنواره گنجانده شده است، افزود: کتاب و کتابخوانی، سبک زندگی ایرانی - اسلامی، هنر و رسانه، محیط زیست، توسعه استانی و مدیریت مصرف هم از دیگر محورهای جشنواره است.

مرتضوی با اشاره به بخش‌های مختلف جشنواره که با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد مازندران و خانه مطبوعات استان، برگزار می‌شود، گفت: گزارش، مقاله، سرمقاله، یادداشت، تیتر، خبر، مصاحبه، عکس، طنز اجتماعی، طراحی و صفحه‌آرایی و کاریکاتور بخش‌های مختلف جشنواره را تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه آثار جشنواره از طریق سایت (pressfestival.ir) پذیرش و به صورت زیرپورتال و با پیشوند نام استان، تنظیم و به صورت کامل در فراخوان منتشر می‌شود، تصریح کرد: آثاری در جشنواره شرکت داده می‌شود که در فاصله زمانی 15خرداد ماه 94 تا 15خرداد ماه 95 در یکی از سرپرستی‌های نشریات سراسری، نشریات استانی، خبرگزاری‌ها و پایگاه خبری استان منتشر شده باشد.

دبیر جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مجازی مازندران با اشاره به اینکه هر متقاضی می‌تواند در دو بخش شرکت کرده و در هر بخش سه اثر ارائه کند، ادامه داد: در صورت ارسال آثار بیشتر، دبیرخانه جشنواره آثار دریافتی را به صورت تصادفی انتخاب و بقیه را حذف می‌کند.

مرتضوی با دعوت از خبرنگاران برای حضور در این جشنواره، خاطرنشان کرد: مشارکت مناسب خبرنگاران، ایجاد رقابت بیشتری را به همراه دارد و در نهایت به نفع جامعه خبری است.

وی با اشاره به اینکه 18 خردادماه آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره است، گفت: منتخبان این جشنواره در 17 مرداد مصادف با روز خبرنگار معرفی می‌شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها