خبرهای داغ:
با حضور برنامه نویسان مطرح کشور صورت گرفت؛

آغاز نخستین ماراتن برنامه نویسی موبایل سلامت خاورمیانه در آبادان

با حضور برنامه نویسان مطرح کشورمان نخستین ماراتن برنامه نویسی موبایل سلامت خاورمیانه از امروز در محل معاونت آموزشی، تحقیقاتی و دانشجویی دانشکده علوم پزشکی آبادان آغاز شد.
کد خبر: ۸۶۷۹۴۴۱
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶

به گزارش خبرنگار بسیج، رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان ظهر امروز چهارشنبه در آئین آغاز به کار این ماراتن اظهار کرد: این اقدام در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه توجه به موضوع جنبش نرم افزاری صورت گرفته است.

علیرضا آموزنده با اشاره به اینکه آبادان پایتخت مقاومت ایران اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس است، افزود: در آن دوران مدیریت جنگ به لحاظ اندیشه و درگیریهای نظامی توسط جوانان انجام می شد و آنچه جنگ از آن بهره برد جوانی اندیشه ها و ریسک پذیری آن جوانان بود.

وی با بیان اینکه اکنون وارد دهه چهارم انقلاب شده ایم و به مدیریت جوان همراه با دانش جدید نیاز داریم، اظهار کرد: از آنجاییکه سن مدیریتهای فعلی بالاست لذا بایستی مدیریتهای جدید با دانش جدید به پیکره مدیریتی تزریق شود چرا که این مسئله به استحکام بخشی برنامه ریزیها نیز کمک می کند.

آموزنده تصریح کرد: با نگاهی به تاریخ آبادان می بینیم که بسیاری از نخستین های کشور از این شهر آغاز شده است و لذا اقدام در جهت برگزاری این ماراتن در آبادان نیز به عنوان نخستین اقدام عملی در زمینه سلامت باز هم از شهر اولین ها آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ماراتن برنامه نویسی سلامت (هلس هاکاتون یا هاکاهلس) به عنوان رویکرد جدید دانشگاه های بزرگ دنیا برای تسریع رشد و ورود تکنولوژی های روز به حوزه سلامت است که آغاز این قبیل رویدادها از سال ۲۰۱۲ و تحت حمایت آژانس سلامت دولت کانادا بود که طی سه سال اخیر بیش از ۶۰ هلس هاکاتون در دانشگاه های مطرح دنیا همچون کمبریج، هاروارد و MIT  برگزار شده است.

هاکاهلس نخستین ماراتن برنامه نویسی سلامت در خاورمیانه است که توانسته با رعایت پروتکل های علمی تاییدیه دانشگاه MIT و هکینگ هلس کانادا را به دست آورد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها